PDA

View Full Version : hoe het beste gat a 3 mm op te vullen?



jan jansen
11 augustus 2008, 20:13
Een tijd terug moest ik in mn bas body een gat boren voor de aarding naar de brug.De boor ging scheef,echter de verkeerde kant en kwam dus aan de achterzijde eruit.
Hoe nu het beste dat gat op te vullen?De body was dus al compleet blank afgelakt...zelf dacht ik aan opvullen met secondenlijm,afwerken met een druppel cellulose lak en daarna met korrel 2000 glad maken en als laatste polijsten met commander.
iemand enig ander idee of suggestie?Bovendien zit ik nog steeds zonder goed aarde gat.....,

JJ


dat was dus deze topic...

http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=107422&page=1

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 20:39
deuveltje maken van 3mm doorsnede, het gat vullen met houtlijm, het deuveltje erin steken, uitpuilende lijm wegvegen, deuveltje afsnijden & afschuren tot op hoogte, klaar.

Secondenlijm & lak zijn een slechte combinatie, lak pakt nl niet op secondelijm (vraag maar aan barno)

barno
11 augustus 2008, 21:36
deuveltje maken van 3mm doorsnede, het gat vullen met houtlijm, het deuveltje erin steken, uitpuilende lijm wegvegen, deuveltje afsnijden & afschuren tot op hoogte, klaar.

Secondenlijm & lak zijn een slechte combinatie, lak pakt nl niet op secondelijm (vraag maar aan barno)

dat was stain die niet pakte op secondenlijm, logisch natuurlijk want secondenlijm sealt heel het hout af en dan kan het hout niks meer absorberen. lak pakt mss wel maar secondenlijm vindik heel moeilijk te schuren dus idd maar beter houtlijm

no 1 hops
11 augustus 2008, 21:40
het is even afhankelijk waar het gat zit en hoe de bas verder afgewerkt word.
word hij transparant dan zou ik zelfs nog 1 gat erbij boren end at opvullen met een deuvel met een contrasterende kleur alsof het dus de bedoeling was.