PDA

View Full Version : LP geluid op Yamaha



lollol
11 augustus 2008, 10:41
hoe krijg ik een beetje een LP geluid op mijn Yamaha Pacificia?
Er zit op:
1 Humbucker (bij de brug :punk: )
2 single coils
5-way-switch
1 tone-rgelaar

Op mijn Box zit:
Gain
Volume
Overdrive
Treble
Middle
Bass

en hoe krijg ik hiermee een beetje een LP geluid,
Ik wil namelijk Knockin on heaven's door spelen, maar dat vind ik mooier met zo'n geluid weetjewel :cooler:

RobertoL
11 augustus 2008, 10:48
Met een chorus en met de humbucker aan moet het wel gaan lukken(switch helemaal naar rechts). Wat voor Yamaha is het trouwens, Pacifica 012, 112 etc.?

lollol
11 augustus 2008, 10:55
Met een chorus en met de humbucker aan moet het wel gaan lukken(switch helemaal naar rechts). Wat voor Yamaha is het trouwens, Pacifica 012, 112 etc.?

012, maar wat bedoel je met chorus?

Orpheo
11 augustus 2008, 12:14
012, maar wat bedoel je met chorus?

dat is een gitaareffect. maar goed, het echte les paul geluid koppelen aan knockin on heaven's door vind ik nogal frappant. Het les paul geluid is eerder thin lizzy, the darkness, John Sykes, Kiss, Whitesnake met Doug Aldrich, (doug in het algemeen), zakk wylde (heftiger segment), maar knockin on heaven's door? mneuh.

almarvk
11 augustus 2008, 12:17
Ik associeer Bob Dylan ook niet direct met een LP sound...


Het is een rustig en langzaam countrynummer, uitgevoerd op akoestische gitaar, waarin de zanger in twee coupletten beschrijft hoe hij zich voelt (Het voelt alsof ik aanklop...). Het refrein is een herhaling van de titel (4x). De melodie bestaat uit slechts vier akkoorden, te weten G, D, Am7 en C.

Orpheo
11 augustus 2008, 12:25
Ik associeer Bob Dylan ook niet direct met een LP sound...

:seriousf: ja heb je gelijk in. Maar ik denk dat de ts de guns n roses versie bedoeld :P je schrikt ervan als je hoort hoeveel mensen denken dat Knockin on heavens door van GnR is....

ACSlater
11 augustus 2008, 12:32
:seriousf: ja heb je gelijk in. Maar ik denk dat de ts de guns n roses versie bedoeld :P je schrikt ervan als je hoort hoeveel mensen denken dat Knockin on heavens door van GnR is....

Bob Dylan heeft er wel vaker last van dat de coverversies het origineel ontstijgen qua bekendheid. (Birds, Hendrix en GnR)

lollol
11 augustus 2008, 12:40
Ik associeer Bob Dylan ook niet direct met een LP sound...

maar ik bedoelde eigenlijk ook meer het geluid van de solo

oke, oke, effe de vraag anders stellen:
Hoe krijg ik uit een Yamaha Pacificia het geluid van de solo van KOHD? :lp:
(eigenlijk wil ook wel weten hoe je dan het geluid van die akkoorden enzo krijgt :listen: )

Orpheo
11 augustus 2008, 13:07
maar ik bedoelde eigenlijk ook meer het geluid van de solo

oke, oke, effe de vraag anders stellen:
Hoe krijg ik uit een Yamaha Pacificia het geluid van de solo van KOHD? :lp:
(eigenlijk wil ook wel weten hoe je dan het geluid van die akkoorden enzo krijgt :listen: )

tja, met een les paul standard met alnico2pro's, een silver edition 2550 marshall, of de slash sig marshall, met een boss chorus, slash' aanslag, slash's vingers, slash's frasering....


met jou gear kan je leuk spelen, mooie sounds maken, maar die sound is gewoon te hoog gegrepen. probeer een sound te vinden en maken die jij mooi vindt, in je eigen gear al. heb je veel meer aan dan iemand's sound nastreven.

de sound van een van je helden gebruiken als basis voor je eigen sound is aan te bevelen en prijzenswaardig, maar iemand z'n sound namaken vind ik zinloos. ik betrap mezelf er ook nog wel eens op dat ik een sound wil als xxx, of juist als blabla, terwijl ik eigenlijk mijn eigen sound in die cover moet vinden. bv mijn sound in Tush, met als duidelijke basis Billy Gibbons, maar wel echt mijn sound.

maar goed, wat je kan doen: halspup en middenpup tegelijk aan (dus 2e standje van links!), tone iets dicht, mid open, treble op 10 uur, bass op 1 uur, gain op 1 uur, en spelen maar. zo krijg je een sound wat LIJKT op de solosound van slash.

almarvk
11 augustus 2008, 13:43
Aardig van je dat je zo'n uitgebreide uitleg geeft, maar ik ben bang dat:

a) Hij er geen f*ck van snapt :D
b) Hij geen gear heeft om een Slash sound eruit te halen....

lollol
11 augustus 2008, 13:52
Aardig van je dat je zo'n uitgebreide uitleg geeft, maar ik ben bang dat:

a) Hij er geen f*ck van snapt :D
b) Hij geen gear heeft om een Slash sound eruit te halen....

a ik snap het wel
b ik heb natuurlijk wel een LP en een mashall 1000 watt versterker, maar die liggen nog in mijn villain Florida :D

nee, maar ik snap het wel hur :cooler:

ACSlater
11 augustus 2008, 15:37
a ik snap het wel
b ik heb natuurlijk wel een LP en een mashall 1000 watt versterker, maar die liggen nog in mijn villain Florida :D

nee, maar ik snap het wel hur :cooler:

Nou je hebt al relativeringsvermogen en da's al heel wat. :)
Wat ik in het begin, toen ik net met gitaar begon en nog geen superspullen had, erg bruikbaar vond om sounds te benaderen is een multi effect. Die dingen zijn niet erg duur en daarmee kom je, zeker met beginners oren, heel dichtbij een bepaald geluid. Dan heb je ook nog het voordeel dat je effecten leert kennen, wat je er precies mee kunt. Een multi effect hoeft niet duur te zijn. Zoiets bedoel ik dus:

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-Effecten/DigiTech-RP-70-PS-Modeling-Effektpreamp-inkl.-Netzteil/art-GIT0012006-000

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-Effecten/Zoom-G1X-Guitar-FX-Pedal-Expressionpedal-incl.-Netzt./art-GIT0009164-000

of

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-Effecten/Korg-Toneworks-AX-3-G-Bodenmultieffekt/art-GIT0008249-000

Maarten66
11 augustus 2008, 15:49
a ik snap het wel
b ik heb natuurlijk wel een LP en een mashall 1000 watt versterker, maar die liggen nog in mijn villain Florida :D

nee, maar ik snap het wel hur :cooler:

Je hebt je versterker bij The Joker thuis laten staan?

lollol
11 augustus 2008, 15:57
Je hebt je versterker bij The Joker thuis laten staan?

Nee, bij mijn vader, Hij heet Slash misschien ken je hem.
Hij heeft namelijk daar eens een villatje van een paar 100 hectare gekocht van het geld wat hij met een paar optredens kreeg, hij zat namelijk bij een bbandje (niet zo heel bekent hoor :D )

Riky
11 augustus 2008, 15:58
Nou je hebt al relativeringsvermogen en da's al heel wat. :)
Wat ik in het begin, toen ik net met gitaar begon en nog geen superspullen had, erg bruikbaar vond om sounds te benaderen is een multi effect. Die dingen zijn niet erg duur en daarmee kom je, zeker met beginners oren, heel dichtbij een bepaald geluid. Dan heb je ook nog het voordeel dat je effecten leert kennen, wat je er precies mee kunt. Een multi effect hoeft niet duur te zijn. Zoiets bedoel ik dus:

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-Effecten/DigiTech-RP-70-PS-Modeling-Effektpreamp-inkl.-Netzteil/art-GIT0012006-000

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-Effecten/Zoom-G1X-Guitar-FX-Pedal-Expressionpedal-incl.-Netzt./art-GIT0009164-000

of

http://www.musicstore.de/nl_NL/NLG/Gitaren/Multi-Effecten/Korg-Toneworks-AX-3-G-Bodenmultieffekt/art-GIT0008249-000

ligt er wel aan wat voor een verker hij heeft.. Voor 10watt solide state zijn het leuke apparaatjes!, maar ik vind het over het algemeen maar prulletje. Ook in de oren van een beginner klinkt het niet echt lekker.... Tenminste dat vond ik toen dr tijd niet..

lollol
11 augustus 2008, 16:03
ligt er wel aan wat voor een verker hij heeft.. Voor 10watt solide state zijn het leuke apparaatjes!, maar ik vind het over het algemeen maar prulletje. Ook in de oren van een beginner klinkt het niet echt lekker.... Tenminste dat vond ik toen dr tijd niet..

Condor 20 Watt, qua versterkers niet echt bekent maar klinkt wel lekker :)

ACSlater
11 augustus 2008, 16:10
ligt er wel aan wat voor een verker hij heeft.. Voor 10watt solide state zijn het leuke apparaatjes!, maar ik vind het over het algemeen maar prulletje. Ook in de oren van een beginner klinkt het niet echt lekker.... Tenminste dat vond ik toen dr tijd niet..

En hoelang is dat geleden? Ik vind op die multifx vaak redelijke effecten terug. Tuurlijk van de 10 reverbs is er misschien maar één goed maar dat maakt niet veel uit. Ik denk dat de TS met een multifx en met zijn Condor(?) veel plezier kan hebben.

Riky
11 augustus 2008, 16:13
3 ongeveer toen ik overstapte van akoestisch naar electrisch... heb toen een digitech rp50 gekocht. Wa zeker wel leuk aparaatje, maar na een paar maanden een betere versterker gekocht en sinds dien ligt het appaatje in de kast...