PDA

View Full Version : gitaarreviews op internet



Guitarik
27 februari 2003, 16:49
Hallo,

weet iemand een betrouwbare site waar ik beoordelingen van electrische gitaren kan vinden. Ik ben vooral op zoek naar beoordelingen van de Dean EVO.

Mithrandir
27 februari 2003, 16:52
Harmony Central, maar om nou te zeggen dat die reviews betrouwbaar zijn, het zijn namelijk allemaal reviews van mensen die hun eigen gear reviewen. Maar soms zit er nog wel eens een goeie review tussen.

telecastermaster
27 februari 2003, 16:59
Daar hecht ik overigens meer waarde aan dan aan al die jubelende recenties in de meeste gitaar bladen. Bovendien zijn dat recenties van gebruikers die er soms jarenlange ervaring mee hebben.

Electrical Storm
27 februari 2003, 17:36
Erg krom, maar Ik lees alleen de reviews waar mensen lage cijfers geven aan hun gear, omdat je weet dat het hier tenminste om mensen gaat die kritisch naar hun product kijken. Bovendien kun je verwachten wat er WEL mis mee zou kunnen zijn...

Dirk_Hendrik
27 februari 2003, 20:03
Op 2003-02-27 17:36, schreef Electrical Storm:
Erg krom, maar Ik lees alleen de reviews waar mensen lage cijfers geven aan hun gear, omdat je weet dat het hier tenminste om mensen gaat die kritisch naar hun product kijken. Bovendien kun je verwachten wat er WEL mis mee zou kunnen zijn...


Ik ben het dus ook niet helemaal met je eens. Als er 10 zeer lovende reviews zijn en er zit er opeens 1 hele negatieve bij ga ik me toch afvragen of er bij die ene niet iets heel erg mis is geweest.

Mithrandir
27 februari 2003, 20:05
Dat bedoel ik nou met die reviews, je weet nooit wat je er nou echt aan hebt. De beste reviewer ben je volgens mij altijd nog zelf.

Electrical Storm
27 februari 2003, 21:33
Op 2003-02-27 20:03, schreef Dirk_Hendrik:
Ik ben het dus ook niet helemaal met je eens. Als er 10 zeer lovende reviews zijn en er zit er opeens 1 hele negatieve bij ga ik me toch afvragen of er bij die ene niet iets heel erg mis is geweest.


Mmm ja da's ook weer waar, maar de intensiteit van slechte reviews zegt wel weer veel over de kwaliteit van een product. Als bijvoorbeeld één op de tien een onvoldoende geeft bij een bepaalde gitaar en bij een ander 1 op de 5 weet ik wel welke slechter zijn!! Afijn, ik neem aan dat je weet wak bedoel... :smile:

Neals
27 februari 2003, 21:39
Die negatieve reviews geven wel goed de minpunten van de gitaar weer, en mogelijke kwaaltjes.

Electrical Storm
27 februari 2003, 21:41
Kijk dat bedoelde ik!!

urezna
28 februari 2003, 08:46
je moet de reviews een beetje leren lezen... tussen de regels door kun je er een hoop info uit halen. zelf heb ik er heel veel aan gehad toen ik een ibanez RG2027 wilde gaan bestellen, ik wist van te voren wat zijn zwakke punt was (lage output van de pick up) en kon daardoor vooral daar bij het uitproberen op letten. Zeker omdat ik hem wilde inruilen voor mijn JEM7BSB, die me errug goed beviel, dus ik wilde wel heel erg zeker weten dat ik geen spijt zou gaan krijgen. Het bleek voor mij inderdaad het enige zwakke punt van de gitaar te zijn, en na vervanging voor een andere bezit ik nu de voor mij perfecte gitaar.... Dus spijt dat ik mn JEM heb weggedaan? qua gitaar zeker niet, dan was het hooguit voor de leuke verzameling :wink:
Overigens, ik heb de reviews van Harmony Central gebruikt, daar kun je erg veel terug vinden, ook daarna nog gebruikt toen ik op zoek was naar een electrische 12-string.

Rutger
28 februari 2003, 09:01
het vervelende van harmony central vind ik, dat de recenties meestal of allemaal 10-en, of allemaal 1-en zijn. Dus zowel de eerste als de laatste vertrouw ik dan niet helemaal. Het is idd een beetje zoeken naar een nuchtere recentie van iemand die niet helemaal verliefd is op zijn gear of de nieuwe aanwinst liever in de openhaard gooit. Maar vak moet je een stuk of tien recenties lezen om de zwakke punten er een beetje uit te kunnen halen, en idd tussen de regels door lezen.

Brianmayrulezzz
1 maart 2003, 14:37
kunt ook altijd ff naar http://www.intermusic.co.uk gaan --> guitars en dan zoeken naar een review van die gitaar. Het zijn betrouwbaren reviews van de grote engelse gitaarbladen...

Ic3gl0vE
1 maart 2003, 15:08
Op 2003-02-27 21:39, schreef Neals:
Die negatieve reviews geven wel goed de minpunten van de gitaar weer, en mogelijke kwaaltjes.


Maar sommige mensen kopen een tweedehands gitaar die door de vorige eigenaar compleet verkeerd is afgesteld en dan gaan ze die gitaar afzeiken omdat 'ie niet lekker speelt. Dat soort dingen slaan nou weer nergens op. Of hoe fantastisch een gitaar klinkt... nadat alle hardware is vervangen en de pickups vernieuwd... daar heeft niemand nog wat aan

Geetars
17 april 2003, 17:28
Een nederlandse review site! Neem eens een kijkje op http://members.lycos.nl/geetars
Als er genoeg mensen de enquete invullen, dan kan de site online!