PDA

View Full Version : Back in Black



Baco
11 augustus 2008, 10:17
Ik heb indertijd een PRS Tremonti gehad en die verkocht om aan m'n collectie blauwkes te beginnen. Is ongeveer de enige gitaar die ik eigenlijk nog wel eens zou terug willen. Maar, geen Tremonti's gevonden, maar heb, voor mij, zeker een waardig alternatief op de kop kunnen tikken. Beter zelfs, de neck ligt me toch wat beter dan die bijna baseball knuppel van de Tremonti.

Heb ze deze morgen bij de post afgehaald (handig, moet niet meer nr het hoofddepot bollen daarvoor) Gitaar is echt in nieuwstaat, mint!

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy04.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy05.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy06.JPG

Is dus een 2005 Dean USA Cadillac, black on black (spreekt voor zich, niet?). Standaard hebben de USA Cadillacs gouden hardware, maar de 1e eigenaar heeft die onmiddellijk laten swappen voor zwarte hardware, met dit resultaat. Heeft een SD Custom in de brug en een SD Pearl Gates in de neck. Tijd zal uitmaken wat ik met die zal doen.

En nu, eens deftig testen zie...

Ga ze binnenkort dan wel eens verwennen met een nieuwe set snaren en een goede kuisbeurt.

Baco
11 augustus 2008, 10:18
http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy07.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy08.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy09.JPG

Baco
11 augustus 2008, 10:18
http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy10.JPG

http://www.barcoo.be/gitsite/pics/Dean/BOBCaddy/BOBCaddy11.JPG

lollol
11 augustus 2008, 10:28
mooie gitaar hoor, leuke vorm ook:
de onderkant van de body lijkt op een LP
de bovenkant van de body op een Explorer
en de kop op een Flying-V

Ziet er erg vet uit. (ookal vind ik gouden hardware op zwarte gitaren het mooiste :punk: )

RobertoL
11 augustus 2008, 10:29
Dit vind ik echt de mooiste dean die ik heb gezien hier. ALS ik ooit een Dean ga kopen, wordt het zo een.

Wiellem
11 augustus 2008, 10:37
Mooie gitaar vooral omdat het een keertje wat anders is.

humbucker
11 augustus 2008, 10:57
Congratz!!!

Maar ik vind het er niet uitzien, niet dat dat uitmaakt :D

almarvk
11 augustus 2008, 10:58
Übervet! Ook behoorlijk veel gas voor deze gitaar, maar dan moet er helaas eerst weer wat verdwijnen uit de collectie...

Orpheo
11 augustus 2008, 12:19
mooi ding :) beetje een LP custom, gemoderniseerd :P


maar, de tremonti een dikke hals?? ik vond 'm juist een luciferstokje. als je die al dik vindt, ben ik benieuwd wat je dan van mijn warmoth halzen vindt :D die zijn echt dik; 1 inch overall.

Baco
11 augustus 2008, 12:32
mooi ding :) beetje een LP custom, gemoderniseerd :P


maar, de tremonti een dikke hals?? ik vond 'm juist een luciferstokje. als je die al dik vindt, ben ik benieuwd wat je dan van mijn warmoth halzen vindt :D die zijn echt dik; 1 inch overall.

Zo zie ik hem idd ook een beetje, ja. Was al lang gek van een '68 reissue LPC, maar kwam er nooit eentje tegen op het juiste moment. Ben er supertevreden mee, zalige gitaar. Zitten ook coiltaps op beide pups, maakt hem nog een stuk veelzijdiger.

Ik herinner me de hals van m'n Tremonti toch nogal dik en rond, ja. De nieuwe reeks is wel compleet anders van neck hé, ik had er eentje uit de eerste USA reeks (met de Tremonti inleg dus).

Orpheo
11 augustus 2008, 12:36
Zo zie ik hem idd ook een beetje, ja. Was al lang gek van een '68 reissue LPC, maar kwam er nooit eentje tegen op het juiste moment. Ben er supertevreden mee, zalige gitaar. Zitten ook coiltaps op beide pups, maakt hem nog een stuk veelzijdiger.

Ik herinner me de hals van m'n Tremonti toch nogal dik en rond, ja. De nieuwe reeks is wel compleet anders van neck hé, ik had er eentje uit de eerste USA reeks (met de Tremonti inleg dus).

ah ok. maar dan nog; de fat wide neck van PRS (die er eerst op zat) is ook niet een echt vette hals.

maar goed, zit er wel te gek uit hoor. als er gouden pups op hadden gezeten, en dan zwarte hardware had ik 't niet mooi gevonden, maar nu alles zwart (zebra) is, vind ik 't wel weer te gek.

Rormo
11 augustus 2008, 13:32
Geile gitaar, ziet er heel strak en mooi uit. Tot dat ik de headstock zag... Dat blijft een reden om er geen te kopen. Maar hij is zelfs met die headstock nog wel vet.

congrats!

LP_CL
11 augustus 2008, 14:05
Vette gitaar! congrats. Je zal toch wat werk hebben om die toets helemaal proper te krijgen :o

Baco
11 augustus 2008, 14:27
Vette gitaar! congrats. Je zal toch wat werk hebben om die toets helemaal proper te krijgen :o
Ziet er erger uit op foto dan het is hoor. Had er ook net met string polish opgezeten. Komt wel in orde bij het vervangen van de snaren ;)

pueblo
11 augustus 2008, 21:22
proficiat met je aankoop, helaas is het niet mijn ding, ofwel een explorer ofwel een lespaul, maar een kruising :stop:

Nocki
11 augustus 2008, 22:07
Geweldig mooie gitaar! zodra ze er een fatsoenlijke kop opzetten koop ik er ook een! :)
Congrats! leuke plank!

robert-gitarist
11 augustus 2008, 22:11
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop ;)
Tsja ik weet niet wat ik er van moet vinden. Mooi, lelijk..ik weet het niet. Wat mij betreft valt ie er net tussen een beetje. Ik vind het in elkgeval wel een zeer gewaagd model opzich.

Tho
11 augustus 2008, 22:14
Ja vette shit gast! Prachtige plank! Heeft hij ook dat V-neck profile?

en licht offtopic: Bevalt die Randall je nog steeds?

Baco
12 augustus 2008, 09:41
Ja vette shit gast! Prachtige plank! Heeft hij ook dat V-neck profile?

en licht offtopic: Bevalt die Randall je nog steeds?
Heeft idd dat V-neck profile zoals m'n 2 blauwe Deans. Voelt ietsje anders aan, maar speelt zalig :)

Die Randall bevalt me idd nog steeds. Die Ultra en 1086 modules hebben een heel ander karakter/tone dan m'n SE, ze vullen elkaar perfekt aan. Die Randall klinkt iets ruwer, meer richting recto en dergelijke, ben er super tevreden mee!

Fender75
12 augustus 2008, 10:25
Apart model, maar wel weer eens wat anders. En inderdaad, met zwarte hardware ziet ie er een stuk beter uit!! Gefeliciteerd in ieder geval!

Tho
12 augustus 2008, 11:27
Heeft idd dat V-neck profile zoals m'n 2 blauwe Deans. Voelt ietsje anders aan, maar speelt zalig :)

Die Randall bevalt me idd nog steeds. Die Ultra en 1086 modules hebben een heel ander karakter/tone dan m'n SE, ze vullen elkaar perfekt aan. Die Randall klinkt iets ruwer, meer richting recto en dergelijke, ben er super tevreden mee!

Oh je gebruikt ze in combinatie??


En heb je die Washburn Stealth nog steeds? Ik vind dat v-profile echt niet relaxt trouwens.. misschien is het een kwestie van wennen?

Baco
12 augustus 2008, 11:43
Oh je gebruikt ze in combinatie??


En heb je die Washburn Stealth nog steeds? Ik vind dat v-profile echt niet relaxt trouwens.. misschien is het een kwestie van wennen?
Het is de bedoeling om ze in combinatie te gaan gebruiken, ja. Voorlopig is het nog de truc met de kabel ;)

Komt met tijd dus nog een cab bij, dan kan ik ze tegelijk/door elkaar gaan gebruiken. Ben aan het twijfelen om me een Headbone aan te schaffen, dat scheelt al die truc met de kabel.

Die V neck is idd mss wat wennen, ik vind die persoonlijk super. Op die Caddy is die V iets minder uitdrukkelijk aanwezig, is iets ronder imho.

Die Stealth heb ik verkocht, was met gemengde gevoelens, maar ik ben niet echt een Floyd liefhebber ('k weet het, ben een watje, lol). Daar komt dus een andere gitaar voor in de plaats, zonder floyd ;)

gerrekat
13 augustus 2008, 10:53
Geweldig mooie gitaar! zodra ze er een fatsoenlijke kop opzetten koop ik er ook een! :)
Congrats! leuke plank!


Hoe kun je een caddilac zonder V stock nu mooi vinden? hij is perfect zoals ie is. Mis mijn 3-PU trans cherry red TC caddy nog wel eens.....

gerrekat
13 augustus 2008, 10:54
Oh je gebruikt ze in combinatie??


En heb je die Washburn Stealth nog steeds? Ik vind dat v-profile echt niet relaxt trouwens.. misschien is het een kwestie van wennen?

Dat went wel, ik kan weer weinig met die blok "D" nekken van Jackson, maar na een tijdje was ik er wel aan gewend. Voor mij is de V-neck echter ultiem. De Washburn dime's hebben ook V-necks trouwens.

Raffel
13 augustus 2008, 16:00
gave binding!