PDA

View Full Version : Alnico's in een Squier Custom Tele



Maarten66
10 augustus 2008, 23:25
Ik ben van plan deze hb's:

http://www.maxguitarstore.com/store/index.php?productID=1912

In deze gitaar:

http://www.penmachine.com/musicpages/musicimages/squier_tele_custom.jpg

te doen, denken jullie dat dat past zonder dat ik moet gaan zagen?

barno
10 augustus 2008, 23:45
moet kunnen ja, al is het eigenlijk officieel verboden gouden pup covers te gebruiken op een tele met chrome hardware

Maarten66
11 augustus 2008, 00:24
moet kunnen ja, al is het eigenlijk officieel verboden gouden pup covers te gebruiken op een tele met chrome hardware

In de beschrijving staat dat ze ook in chrome verkrijgbaar zijn, daar ga ik natuurlijk voor.

G.G.
11 augustus 2008, 06:52
Kijk wel ff of de spacing lekker uitkomt

Maarten66
11 augustus 2008, 09:35
Kijk wel ff of de spacing lekker uitkomt

Dat kan ik pas zien als ik de gitaar heb denk ik? Houdt spacing in dat de HB's er knus in passen?

aaronstonebeat
11 augustus 2008, 11:45
Spacing is de afstand tussen de snaren en de afstand tussen de polepieces van het element; daar moet niet teveel verschil in zitten.

Kim Wilson
11 augustus 2008, 11:48
Dat maakt maar verrekte weinig uit hoor. Het staat misschien mooier, maar het heeft maar weinig invloed. Als je een snaar bendt, loopt ie ook van de polepieces af, maar dat hoor je toch ook niet? ;)

aaronstonebeat
11 augustus 2008, 12:05
Dat maakt maar verrekte weinig uit hoor. Het staat misschien mooier, maar het heeft maar weinig invloed. Als je een snaar bendt, loopt ie ook van de polepieces af, maar dat hoor je toch ook niet? ;)

Het is niet zo heel dramatisch, maar het is hoorbaar als je goed luistert.

barno
11 augustus 2008, 12:22
Dat maakt maar verrekte weinig uit hoor. Het staat misschien mooier, maar het heeft maar weinig invloed. Als je een snaar bendt, loopt ie ook van de polepieces af, maar dat hoor je toch ook niet? ;)

het maakt wel veel uit in mijn ervaring. Als brug andere spacing heeft als polepieces wil dat zeggen dat sommige snaren recht boven polepiece zullen zweven, en andere snaren er wat meer langs: je krijgt dus een volumeverschil per snaar: zeer vervelend.

Maarten66
11 augustus 2008, 13:04
Zeker wel iets om op te letten dan. Als die Gibsons nou niet goed 'gespaced' zijn wat zou er dan eventueel aan gedaan kunnen worden?

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 13:26
niet veel. Een andere brug steken, die dezelfde spacing heeft als de gibson-humbuckers, of Fender WideRange humbuckers inzetten, die hebben een Fender-spacing

Op zich maakt die spacing niet veel uit hoor. Ik heb zelf een tele custom gehad, en heb in de neck en brug ook gibsonbuckers gestoken, stringspacing klopte ook niet volledig, maar het klonk wel hoor.

aaronstonebeat
11 augustus 2008, 13:28
Zeker wel iets om op te letten dan. Als die Gibsons nou niet goed 'gespaced' zijn wat zou er dan eventueel aan gedaan kunnen worden?

Vrij weinig. Je kunt eventueel de spacing van de elementen kleiner maken door ze schuin onder de snaren te zetten; maar dat moet je qua uiterlijk dan wel zien zitten.
Als de spacing van het element veel kleiner is dan die van de snaren zou je een smallere brug kunnen overwegen; maar dan komen de snaren ook iets smaller over de toets te lopen. Praktisch geen probleem, maar oogt het ook nog goed?

Maarten66
11 augustus 2008, 13:59
Het moet wel een lookertje blijven, maar standaard HB formaten zullen qua spacing toch niet zoveel afwijken?

aaronstonebeat
11 augustus 2008, 14:08
Het moet wel een lookertje blijven, maar standaard HB formaten zullen qua spacing toch niet zoveel afwijken?

Zal idd wel meevallen. Als het goed is, wordt bij het element vermeld wat de spacing is; en je kunt zelf makkelijk opmeten wat de stringspacing is bij brug- en halselement.

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 14:16
http://img207.imageshack.us/img207/6421/imag0492cz4.jpg

Zo zag het eruit op mijn Custom Deluxe :) (MIM Fender, allparts neck (D-shape), twee Gibson PAF's (iets wat uit een Les Paul kwam iig). Je "ziet" dat de spacing vrij tot zeer goed is. Trouwens, op een stratocaster is de spacing ook niet 100% goed (schuine brugelement staat goed, die rechte zijn net iets te breed)

marter544
11 augustus 2008, 15:00
Kun je er dan niet gewoon een trembucker in steken? Oftewel, een humbucker gemaakt voor fender-spacing? Volgens mijn zijn vrijwel alle SD humbuckers in fender-spacing te krijgen.

Maarten66
11 augustus 2008, 15:19
Zo zag het eruit op mijn Custom Deluxe :) (MIM Fender, allparts neck (D-shape), twee Gibson PAF's (iets wat uit een Les Paul kwam iig). Je "ziet" dat de spacing vrij tot zeer goed is. Trouwens, op een stratocaster is de spacing ook niet 100% goed (schuine brugelement staat goed, die rechte zijn net iets te breed)

Ah ja, nou ik denk dat het wel gaat passen. Leuk gitaartje trouwens ;)