PDA

View Full Version : Probleem met mijn mesa



RvB
10 augustus 2008, 23:13
Mijn Mesa/Boogie Subway doet raar. Het lijkt net of hij zijn vermogen kwijt is. Ik moet hem echt open draaien wil ik er geluid uit krijgen. En als ik hem open draai komt er een heel iel geluid uit.

Vaak als ik hem aanzet en na een minuut van de stand-by haal hoor ik hem knetteren. Net of er vonken af komen, zo klinkt het. Ik heb hem losgeschroefd en weer aan gezet en zie dan ook wat lichte rook uit de versterker komen als hij dat vonkerige geluid geeft. De rook komt dan ergens bij de switches vandaan.

Alle buizen doen het. Ze branden allen zoals het hoort.

Heeft iemand een oplossing, of in ieder geval een verdachte waar ik naar moet kijken?

guitarnijboer
10 augustus 2008, 23:39
Ik weet niet of deze subway van die plastic tuimelschakelaars heeft? Ik heb ooit eens gehoord dat die het wel eens willen begeven. Slechte soldering kan ook net als een elco die doorslaat etc.. Ik neem aan dat je niet zonder speaker hebt staan spelen? Gewoon even open schroeven en spaningen meten zou ik zeggen. Wel oppassen voor de hoogspanning natuurlijk. Ben je niet zo zeker van jezelf dan zou ik even iemand zoeken die hem kan nakijken.

RvB
10 augustus 2008, 23:48
Uiteraard is hij aangesloten op een cabinet. Anders kan er geen iel geluid uit komen ;)

don marco
11 augustus 2008, 00:45
ik zou die vooral niet meer aanzetten, zeker niet als er rook uitkomt.. draai open en kijk eens eerst of iets is opgestookt..

Chris Winsemius
11 augustus 2008, 00:56
Als je zelf niet of nauwelijks elektronica/buizen-kennis/ervaring hebt: niet meer aan zetten en naar een technicus brengen.

RvB
11 augustus 2008, 11:14
Dus dit is wel een serieus probleem zo te horen?

Ik heb er dus nog niet aan gesleuteld ofzo.