PDA

View Full Version : Ook nieuw! CMW plexi junior+™



zjanke
10 augustus 2008, 22:47
Vanavond mijn nieuwe CMW plexi junior+™ op oorlogssterkte aan de tand gevoeld en nu moet er natuurlijk een review komen....

wat vooraf ging: (als je wilt weten hoe het ding klinkt moet je dit maar overslaan...)
Ik ben al een tijd op zoek geweest naar het geluid wat ik graag wil hebben als mijn geluid. Ik ben een zeer matige (slag) gitarist en flitsende solo's zijn aan mij (nog) niet besteed, daarom was de zoektocht erg lastig. Misschien zit dat in mijn hoofd, maar dat is verder ook niet belangrijk. Toen ik begon met spelen ben ik met een bevriende gitarist wat muziekwinkels afgelopen en om te testen en Marshall was mijn ding. Toen ik voor een prettige prijs tegen een TSL602 aanliep was ik verkocht, 3 kanalen was wel erg handig voor een coverband. Al snel kwam ik er achter dat dit toch niet helemaal was wat ik wilde en er werd een Hotplate toegevoegd. Dat was al beter, maar uiteindelijk zouden er nog andere buizen in komen (waaronder een 12AT7 in V1) en ook de Wolverine's werden vervangen door een V30 en een CL80. Na een tijdje begon GAS toch weer de kop op te steken en mijn TSL werd geruild tegen een DSL100 + 1936 cab. Omdat de impendantie van mijn hotplate niet klopte mocht deze bak na een paar weken alweer het veld ruimen. Ik wilde deze ruilen tegen een CMW private paisley bij NLM, maar daar kwamen we niet uit, dus die ging aan mijn neus voorbij. Uiteindelijk heb ik de DSL ingeruild tegen een Marshall 4140 Club&country combo en na een verkennend bod kwam er een JCM800 4010 bij. AB boxje gemaakt en de dual setup was de oplossing, althans voorlopig toch.
Ik liep in mijn langdurende zoektocht bij Jukebox binnen omdat 100 watt club& country toch wat veel was en heb daar van alles uitgeprobeerd totdat er werd ingeprikt in een klein stackje wat midden in de testruimte stond. Dat was een van de keren dat ik een WOW :o ervaring had met een versterker. De dag erna werd Tristan de nieuwe eigenaar van die Marshall 2061, ik had namelijk de centjes niet....
Mijn 4140 werd geruild tegen een Mesa Blue angel en toen had ik mijn kleine cleane ampje waar ik geen hotplate voor nodig had. Omdat de buizen van mijn JCM800 op waren heb ik contact gezocht met Chris en naast nieuwe buizen en een recap werd er een ppimv ingebouwd en een JCM888 van gemaakt. Hier heb ik een aantal maanden op gespeeld en na dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=104990&highlight=vernet) topic begon het zeurende gevoel dat ik ooit een 20 watter wilde weer erg te kriebelen. Als ik mijn JCM888 en mijn Mesa zou verkopen dan was het ineens erg haalbaar....
Mijn JCM888 heeft al een nieuwe eigenaar gevonden (bevalt ie nog Mark?), mijn Mesa staat te koop en ik heb alvast een voorschotje genomen....

Vette +1 voor CMW service:
Gisteren ben ik dus bij Chris (in de snoepwinkel) geweest en heb mijn CMW plexi jr+™ met een 4x10 cabje opgehaald. Omdat ik nooit echt een fan ben geweest van 4x10 heb ik daar ook Chris' 4x12 met G12M20's geprobeerd en ik heb nog een 2x12 met G12H30's meegekregen om te proberen. Dat is service waar veel winkels een puntje aan kunnen zuigen.... Omdat Chris een beetje op het volume moet letten heb ik met een loadbox gespeeld, maar je merkt gewoon meteen dat deze versterker klopt.

Vanavond voluit:
Ik heb vanavond even gezocht in de mogelijkheden waar mijn sweet spot zit en met gelinkte kanalen en een aantal uitgetrokken knoppen (handleiding ligt nog in het repetitiehok, zal morgen even checken wat ik nou precies heb ingeschakeld) had ik een heel klein randje op een (toch!) 4x10 en was ik vanavond erg tevreden. Ze hoeft niet eens echt hard (en er zit ook nog een ppimv op) om vol en vet te klinken. Ze blijft open en gearticuleerd als het wel hard gaat, mooi strak, maar niet klinisch en met een klein tikkie terug op het volume van je gitaar (godin LG met tetrads) wordt ze weer braaf en clean. OCD ervoor en ik heb alle scheur die ik wil, Ibanez FL-9 en instant kamerbreed geluid. De eerdere WOW ervaring met een 2061 is WOW² bij een plxi jr+™

Ik ben een tevreden mens....

http://www.cmwamps.com/pictures/Groot/PlexiJr/Plexi%20Junior%20+%20cab.jpg

Morgen nog even met de rest van de band erbij :) en dan weet ik of het 2x12 wordt of 4x10 blijft...

Lexvandoef
10 augustus 2008, 22:56
Congrats man! Voor mij toch wel een van de tofste amps die Chris maakt (welke niet eigenlijk? :D )

Luke-wannabe
10 augustus 2008, 23:08
Zeer cool! Ik voel een heuse CMW hype opkomen!

Dirkdewaard
10 augustus 2008, 23:33
Gefeliciteerd, zoiets moet ik ook maar eens proberen :D

Tristan
11 augustus 2008, 02:47
Gefeliciteerd man, supervette amp! :)

Nielsje
11 augustus 2008, 09:53
Gefeliciteerd!

Mooie versterker! Is dit nu de 20 watter die ook op mijn meeting aanwezig was, of heb je een nieuwe? Ik ben een beetje benieuwd, aangezien er nog geen nieuw CMW logo op zit...

humbucker
11 augustus 2008, 09:58
Ziet er mooi uit!!

Congratz!!!!!

Chris Winsemius
11 augustus 2008, 10:03
Gefeliciteerd!

Mooie versterker! Is dit nu de 20 watter die ook op mijn meeting aanwezig was, of heb je een nieuwe? Ik ben een beetje benieuwd, aangezien er nog geen nieuw CMW logo op zit...

Zjanke heeft de allereerste die in overleg mee mocht naar de laatste mini-meeting. Volgende versies komen waarschijnlijk met andere kast-afmetingen (à la vintage Marshall) en het nieuwe logo. Zodra de logo's binnen zijn krijgt Zjanke er ook 1.

Kim Wilson
11 augustus 2008, 10:11
Chris, is dat die waar ik ook nog even over heb gespeeld? Echt een heel gaaf ding, en een prachtige combi met die 4x10 kast om te zien! Gefeliciteerd, Zjanke!

JvD.
11 augustus 2008, 10:32
pff! oude logo!

Mitch
11 augustus 2008, 10:56
Gefeliciterd zjanke! Ik heb een korte tijd veldwerk met deze fijne jongen gedaan omdat Chris zoals je weet nog niet de mogelijkheden heeft om ze uitgebreid op werkvolume te testen en de conclusie was dat er niets mis mee was :D
Die mastervolume heb je wel nodig bij dat kreng hè ;)

Chris Winsemius
11 augustus 2008, 14:59
Pull-functies:
Volume rechts : tight, wat strakker laag
Volume links (1) : PA of Bass uitvoering
Tone links (2) : Afhankelijk van pull-functie 1
1 ingedrukt : geen functie
1 uitgetrokken en 2 niet : Bass model (wat warmer)
1 uitgetrokken en 2 ook : PA-model (warmst)

Waarschijnlijk krijgt de Plexi Junior + © in de toekomst twee pull-functies;
- pull tight (maar dan nog wat duidelijker qua verschil) op VOLUME rechts
- pull PA op VOLUME links

zjanke
11 augustus 2008, 15:19
Die mastervolume heb je wel nodig bij dat kreng hè ;)

Wel met gepast respect over mijn schatje spreken he :sneaky:

Mijn instelling van gisteren was dus PA functie aan en pull tight....

MarkV
11 augustus 2008, 15:44
Vanavond mijn nieuwe CMW plexi junior+™ op oorlogssterkte aan de tand gevoeld en nu moet er natuurlijk een review komen....

Mijn JCM888 heeft al een nieuwe eigenaar gevonden (bevalt ie nog Mark?), mijn Mesa staat te koop en ik heb alvast een voorschotje genomen....

Ik ben een tevreden mens....



Hey Zjanke, gefeliciteerd man! Nou maar hopen dat je van die Mesa eens afkomt.

Mijn JCM888 doet het nog perfect en bevalt helemaal!

Geil bakkie hoor die Plexi+

zjanke
11 augustus 2008, 15:50
pff! oude logo!

Nee, een pre-GdR logo zoals op de factuur staat :D. Buiten dat ik gewoon jaloezie proef krijg ik een logo als het openbaar gemaakt mag worden en wordt deze als een van de pre-factory models later een godsvermogen waard....:cooler:

Les Paul R8
11 augustus 2008, 18:17
Gefeliciteerd!!!!!

Ik voel GAS opkomen....IK WIL OOK EEN CMW......

















Euh....nog een CMW :D

Chris Winsemius
13 augustus 2008, 10:55
Chris, is dat die waar ik ook nog even over heb gespeeld? Echt een heel gaaf ding, en een prachtige combi met die 4x10 kast om te zien! Gefeliciteerd, Zjanke!

Yep, die!

Dus Zjanke: ooit bespeeld door Kim Wilson himself!!! ;)

bass blom
13 augustus 2008, 11:20
worden de pre GdR logo fotos dan ook collectors items? :seriousf:

zjanke
13 augustus 2008, 12:03
Dus Zjanke: ooit bespeeld door Kim Wilson himself!!! ;)

Het is dat ik een CMW heb, anders had ik ook wel eens op zijn (inmiddels ex-) bandmaster willen spelen. Misschien komt dat er nog wel eens van, ik weet toevallig wie de nieuwe eigenaar is :D

@ Bass: :seriousf:

AART
15 augustus 2008, 13:04
Gefeliciflapstaart!

Leuk onderschrift btw, ik zou de amp er bijna voor kopen :seriousf:

Blend
16 augustus 2008, 14:04
hoeveel betaal je eigenlijk ongeveer voor 'n mooie CMW bakkie chris?

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 14:09
hoeveel betaal je eigenlijk ongeveer voor 'n mooie CMW bakkie chris?

Hoi Blend

Linkje naar m'n (huidige) website (met prijzen) staat in m'n GN-profiel, Zjanke heeft de CMW Plexi Junior (in de "+ uitvoering") en/met die (occ.) Marshall 1965B kast.
Over 'n tijdje zullen er ook nog wat andere amp(je)s op de site staan.

mVg!,

Chris

zjanke
7 september 2008, 23:42
En vanmiddag/avond mijn eerste gig ermee gedaan :cooler: Vette shizzle, al moet ik wel zeggen dat ik mijn beamblockers miste (of een flightcase waar ik hem op kan zetten). Drie grote stappen naar de andere kant van het podium en daar was het helemaal super.

In de pauze kwam het lokale lagere school grut de muzikale kunsten vertonen (onder leiding van een bijzonder leuke schooljuffrouw :) ). Een ander bandje moest ook drie nummers spelen, gitaristje van een jaar of 17 kwam aanzetten met een VHT sigi-X, of ie die even op mijn 1965B mocht prikken :nervous:

Toch maar gedaan, ik had al niet verwacht dat ie open zou gaan...

Chris Winsemius
8 september 2008, 18:17
En vanmiddag/avond mijn eerste gig ermee gedaan :cooler: Vette shizzle, al moet ik wel zeggen dat ik mijn beamblockers miste (of een flightcase waar ik hem op kan zetten). Drie grote stappen naar de andere kant van het podium en daar was het helemaal super.

In de pauze kwam het lokale lagere school grut de muzikale kunsten vertonen (onder leiding van een bijzonder leuke schooljuffrouw :) ). Een ander bandje moest ook drie nummers spelen, gitaristje van een jaar of 17 kwam aanzetten met een VHT sigi-X, of ie die even op mijn 1965B mocht prikken :nervous:

Toch maar gedaan, ik had al niet verwacht dat ie open zou gaan...

: D Kleuterjuffen: daar begint het allemaal mee, na 'n paar jaar rocken worden het gewoon groupies ; )

Geef maar 'n seintje als er BBs in moeten, kastje vergt even ' speciale aanpak (so to say).

Iig. zeer tof om te lezen dat ie zo goed bevalt!

future2future
8 september 2008, 20:52
Ziet er te gek uit man!

kassie
9 september 2008, 14:52
Chris ik las net je site,

Wat is een Choke?