PDA

View Full Version : HOOK + TC Electronics G-Force



raymyr
10 augustus 2008, 21:16
Ik heb een HOOK Captain en wil de effecten gebruiken uit de G-Force, i.c.m. een Roland FC-200.

Ik heb enkele vragen in de hoop dat een kenner die kan beantwoorden

1.
Het eerste user-FX in de G-Force staat onder 1. Maar als ik in bank 0 op pedaal 1 van de FC-200 druk, dan springt de G-Force naar preset 2.
Weet iemand hoe ik patch 1 met preset 1 kan programmeren?

2. Weet iemand hoe ik het beste de volumes tussen het droge signaal van de HOOK kan levelen met elke gewenste effectenpatch in de G-Force, zodat er geen verschil meer is in volume bij droog en bij ingeschakeld effect?

Met dank.

Lexvandoef
10 augustus 2008, 22:23
op 1 weet ik geen antwoord, maar op vraag 2 wel (denk ik).

Je kan de send regelaar van de loop van de HOOK aanpassen (die bepaalt hoeveel signaal er door gestuurd wordt. En je kan waarschijnlijk ook de volumes in je preset veranderen.

raymyr
10 augustus 2008, 22:47
LexvanDoef. Heel toevallig heb ik het antwoord op de eerste vraag zelf gevonden. Het zit onder I/O Midi setup, en dan Program Change Mapping: Program Change Offset stond op 1. Die moet dus op 0 staan! Dan correspondeert pedaal 1 inderdaad met preset 1. Opgelost dus...
Maar toch bedankt!

Over vraag 2: Ik heb alle in-volumes van effecten in een patch op 0% staan. Het Global volume staat op 100%.
Ik heb nog niet met de send-regelaar op de HOOk gespeeld, maar het lijkt erop dat elke gemaakte userpatch een eigen eindvolume heeft. Heeft het misschien te maken met de mix tussen dry en wet die je moet instellen in een patch? Dat is toch voor elke patch verschillend?

vinni
11 augustus 2008, 19:02
Eventjes de theorie achter probleem 1 :

Midi is een binair protocol en heeft door de opzet 128 waarden.
officieel lopen deze waarden van 0 tot 127. Een aantal fabrikanten dachten
het dit domme gitaristen logischer te maken door de range 1-128 te laten zijn.
Zie daar jou probleem. Onder water is patch 1 altijd 0.

Met zogenaamde LSB en MSB bits kun je banks kiezen waardoor je meer dan 128 presets kunt kiezen. LSB/MSB moet wel ondersteund worden door het apparaat. Dat staat in het midi-implementatieoverzicht dat verplicht is voor elk apparaat.

Zoals je zelf al gemerkt heb, hebben apparaten vaak een offset om dit probleem te verhelpen.

Groet,
Vinni

raymyr
11 augustus 2008, 22:57
Ja, ik ben er zelf achter gekomen dat het met de offset te maken had. Thanks! En gitaristen en theorie...ach....!

Nu mijn tweede probleem nog. Daar ben ik nog niet helemaal uit.
Groet,
raymyr

raymyr
6 september 2008, 16:16
Kom ik toch nog terug op dat volume. Ik heb de volume modifiers van elke patch in de G-Force ingeregeld van 10 - 100. Via de FC-200 regel ik dat dat volume per patch

Maar nu het grote probleem: bij het switchen tussen 2 patches in een nummer begint de tweede patch toch telkens op volume 100 en niet , zoals vastgelegd, bij 10. Erg storend.
Weet iemand hoe ik elke patch vanaf mijn standaardinstelling 10 kan laten beginnen?

shredneck
6 september 2008, 18:01
Vraag het anders even aan Leendert, die gebruikt zelf ook een G-Force en een Captain 34.

raymyr
6 september 2008, 19:23
Ja, da's gemakkelijk....(!) ff belle of zo??

shredneck
7 september 2008, 00:50
check je prive berichten.