PDA

View Full Version : nieuwe nummer band



Riky
10 augustus 2008, 19:17
Dag,

We hebben ons 2e nummer af en ik wil graag even weten wat jullie er van vinden:) We gaan de overgang van couplet naar refrein nog wel even anders maken denk ik, maar voor de rest ben ike r erg blij mee.

http://nl.youtube.com/watch?v=kxRpFphi4-8

We hebben er een filmpje van gemaakt, omdat we niet beter kunnen opnemen. Het gaat niet om de kwaliteit van het filmpje maar om de kwaliteit van het nummer:)

Laat maar horen wat jullie er van vinden!

Mitch
10 augustus 2008, 19:36
De groove waar jullie mee openen is echt heel lekker, daar zet je echt iets mee neer. De overgangen zijn vrijwel zonder uitzondering erg rommelig en niet tempo-vast. Dat ;oklt met name aan de drummer te liggen, die graag en goed op zijn toms roffelt en wel grooved, maar met fills in overgangen moeite doet en dan nog steeds niet lekker uitkomt. En lijkt het nou maar zo of komt die voorliefde voor de floortom mede voort uit een gebrek aan bekkens?
De zanglijn gaat snel vervelen en eerlijk gezegd zingen beide niet goed, ik zou snel naar een zanger zoeken, dat komt waarschijnlijk het spel van de ritme sectie en op zeker de prestatie van de band als geheel ten goede.

Riky
10 augustus 2008, 19:42
kan je erg goed vinden in je commentaar! Drummer zingt normaal. Hij heeft echt goede stem, maar hier zingt de bassist veel en die heeft een vrij eentonige stem. Overgang moet echt aan gewerkt worden. Drummer kan zeker wel strak drummen, maar hij zit idd nog met de overgang te kloten.

Wij moeten elke zondag alles opbouwen en afbreken dus de drummer neemt niet al zijn goede bekkens steeds mee. Te veel werk voor niets eigenlijk.

Zanger erbij zou ideaal zijn, maar vind die maar eens:D

Bedankt voor je commentaar Mitch!

glennshred
10 augustus 2008, 21:27
Heb éérlijk gezegd weinig ervaring in feedback geven of ik moest echt
al iets erg storend vinden, het is duidelijk een video en je hoort de drum
bass en gitaar en of die drum nu misschien wat roffelt in die ruimte vind
ik niet meer dan normaal, tuurlijk kunnen er dingen verbeterd worden
zoals mitch zegt..

Ik vond het pers. een heerlijk alternatief nummer waar ik lekker van heb
genoten, doet mij denken dat je op één of ander festivalletje zit..

Begin doet iets oosters aan wat ik erg kan waarderen, de rest daarna
rockt lekker voort om terug naar begin te gaan.. prachtig gedaan :)
solo beviel me ook goed, ik vond de drie instrumenten lekker klinken.

groeten
glenN dE MuSiCmEn

Riky
11 augustus 2008, 11:40
bedankt glenn! Erg leuk om te lezen!!

HvV
11 augustus 2008, 19:44
Ja, lekker dit wel, hou ik wel van. Mooi sfeertje met je gitaar. Alleen die zang. Een losse zanger zou een hele verbetering zijn. Heeft Angus toevallig geen zin, die woont toch praktisch bij jullie om de hoek?? :D

Riky
12 augustus 2008, 00:43
Dankje! Nice comment!

Drummer kan goed zingen... hij heeft alleen een probleem.. hij moet ook nog drummen. Daarom zingt de bassist:) roeien met de riemen die hebt:)

Ja angus zou ik kunnen vragen. Toffe gozer, maar hij kan echt absoluut niet zingen;P

later

JorikDekkers
19 augustus 2008, 19:40
yo!

klinkt best aardig, al ben ik helemaal niet van de alternatieve muziek

haal je die effecten uit je tonelab? zoja welke??

Ik ben sowieso wel erg benieuwd naar je patches!
als je mijn patches wil hebben moet je maar pm-en
dan kunnen we wat rondsturen. Ik heb alleen wel een SE, geen LE

hier iets van mij:
Jijbuis (http://www.youtube.com/watch?v=VCLMkuSAdKE)

MichaelSS
20 augustus 2008, 11:34
Ik vind de bassist wel goed spelen.

Voor de rest is het geheel een beetje rommelig. Ik denk dat je de tijd eens moet nemen alles goed op te nemen, te bewerken met een programma en dan nog eens opnieuw naar moet luisteren.

Het is wel goed.. maar <net> niet.

Riky
20 augustus 2008, 13:37
@Jorik ja ik haal alleen uit mijn tonelab. Ik heb hier amp op clean geluid staan. Fuzz er over. En voor clean geluid draai ik dan volume knop op gitaar omlaag.

Begin hoor je delay, rotary en volume knop terug gedraaid. Dan zet ik rotary en delay uit en begint het nummer. Refrein draai ik volume knop omhoog en krijg ik dus een dikke fuzz. Ik gebruik brug element van mn strat.

Ik heb wel een LE dus patches uitwisselen gaat helaas niet.

Die van jou klinkt goed! Je speelt ook lekker!

@Michael Bassist speelt net 2 jaar :) Het is idd rommelig mede door creapy video. We hebben een aanbod gekregen na een optreden laatst om een swat op te nemen dus misschien binnenkort fatsoenlijke opname.

Thanks

JorikDekkers
20 augustus 2008, 13:42
bedankt!

ik geloof dat er op een van de tonelab sites een converter te downloaden is voor se -> le maar dat heb ik zelf eigenlijk nooit geprobeerd. Maar met jouw tips kom je sowieso een heel eind denk ik!

Riky
20 augustus 2008, 13:54
ok:) ben je niet tevreden met je sound dan?

VHsologitarist
20 augustus 2008, 23:38
hey rick,

heb je stukje gezien/gehoord:
Vind je begin mooi! wijkt af van de standaarden maar heeft wel iets duisters.
Moet zeggen dat ik je gitaarspel wel erg saai vind en je lead sound ook niet mooi vind. Ik zelf speel over een tonelab SE, een soort gelijk als de LE (van horen zeggen weinig verschil tussen die twee, zou ook niet weten wat er verbeterd is).
Zit er in de Tonelab LE ook een tube?

Gr Fer

Riky
21 augustus 2008, 00:31
denk dat je of niet van het geluid houd, of dat het komt door slechte opname kwaliteit, maar ik vind zelf dat ik einedelijk een lekker geluid hebt:)

Tonelab LE heeft een iets snellere processor en is ook gemaakt voor high gain/metal sound. Dchijnt ook iets betrouwbaarder te zijn dan de SE, maar dat is alleen maar van verhalen... Verder is het apparaat bijna identiek. Is ook niet duurder dan de SE ofzo dus...

Thanks voor commentaar!!

btw real name is Ricardo;) niet Rick

VHsologitarist
21 augustus 2008, 01:56
Je hebt wellicht gelijk. Ik hou niet van het geluid .. ik beoordeel ook van wat ik te horen krijg natuurlijk, lijkt me logisch. alleen maar goed als jezelf tevreden bent!

Een snellere processor? waar heb je die voor nodig? Het enige waar ik last van heb met latency is de pitch shifter van de tonelab SE als hij op een hoge rate staat ingesteld. Maar voor de rest heb ik het gevoel dat hij realtime is!

Hou zelf ook niet van de high-gain a la metal zoals veel gitaristen hier maar van een vette volle lead sound a la lukather/van halen/ steve vai etc.
Qua betrouwbaarheid van de tonelab SE denk ik dat dat een beetje kletspraat is. Dan is het apparaat kapot. Hij werkt ten alle tijden. Ik praat mede voor Robbert van den hanenberg en boudewijn op dit forum. De twee ervaren profs hier (op elektrisch gebied ), beide in bezit van de tonelab SE.


vond je intro wel super vet! dat wist je al.. echt heel origineel gevonden.
gr
Fer

Riky
21 augustus 2008, 13:56
Bedankt!

De Se is ook een goed apparaat ken ook mensen die hem al jaren gebruiken... Ik heb voor Le gekozen, omdat ik dacht dat die iets veelzijdiger was maar toch wat goedkoper:) Beide zijn heb prima dingen.

Laterss

JorikDekkers
21 augustus 2008, 14:27
ok:) ben je niet tevreden met je sound dan?

o zeker wel,
mn basis sounds zijn eigenlijk precies zoals ik ze hebben wil, ik ben alleen telkens aan het klooien wanneer k wat meer freaky effecten eroverheen wil zoals in jouw clip. Zit er ook aan te denken om een externe multieffect eraan te hangen voor chorus en dan ook meteen delays (G Major ofzoiets).

Vandaar..