PDA

View Full Version : Help



bouf
10 augustus 2008, 18:44
Hallo,

ik heb net mijn eerste elektrische gitaar gekocht. Een 2dehands Fenix telecaster in perfecte staat.

Nu ben ik er niet veel mee zonder vertserker natuurlijk :confused:

Mijn vraag is nu welk merk van versterker ik best zou kopen. Ik speel muziek van radiohead, admiral freebee, foo fighters, ... Dus niet echt het zware werk. Gewoon wat rock.

Naar welk merk ga ik het beste: Fender, Marshall, vox, line6,....

Mijn budget is tot 300 €, mag 2dehands zijn ook

Mvg Timothy

Nicolaas
10 augustus 2008, 23:32
Nouja der is een zoekfunctie waarmee je dat mooi kunt vinden, maar voor 300,-
heb je een goeie vox of roland cube. Blijf iig uit de buurt de Fender FM serieus
die zuigen harder dan een opgevoerde stofzuiger om je lul. Marshall MG series
ook uit de buurt blijven. Miss kan je een tweede hands Fender blues junior vinden.
Of een tweede hands peavey valve king, moet ook wel lukken voor 300,-

Maar marshalls en fenders zijn niet de versterkers die je wil hebben, Roland Cube
60. Line 6 is ook wel leuk, maat van mij heeft er 1 een Line 6 Spider III 75 ook
de moeite wel waard. Maar ga anders naar een muziek winkel en vertel de
verkoper wat je zoekt qua sound en ga samen met hem wat testen dat is de
beste optie. We kunnen je een advies geven maar door testen zal je zelf vinden.

Eko
11 augustus 2008, 07:52
Kies als eerste versterker eentje waar meerdere zaken opzitten. Een valvetronic van Vox bv of een Roland Cube.
Een koptelefoonaansluiting is vaak prettig als je op je kamer wilt spelen zonder dat de rest het moet horen. Meerdere effecten in de versterker laten je daar mooi mee kennis maken. Uiteraard zul je na een tijd merken dat zo`n versterker beperkingen heeft , maar dan heeft dat ding z`n werk gedaan. Veel plezier en blijven spelen.

wiegersma
11 augustus 2008, 09:35
Ja, kies een Roland Cube natuurlijk!

J-sus Rulez
11 augustus 2008, 21:54
ga maar lekker voor de Fender Blues Junior

als je je sound weet, koop dan ineens een goede, die volledig aan je sound voldoet I.p.v zo'n goede beginnersversterkertje waar je alles en niets uit kan halen...

Spitfire
11 augustus 2008, 21:55
ga maar lekker voor de Fender Blues Junior

als je je sound weet, koop dan ineens een goede, die volledig aan je sound voldoet I.p.v zo'n goede beginnersversterkertje waar je alles en niets uit kan halen...

Lijkt me heel sterk dat een beginnend gitarist al helemaal weet 'wat z'n sound is'.

J-sus Rulez
11 augustus 2008, 22:05
wete: als de TS rock wilt spele, kan hij beter een goede versterker tweedehands kopen (nadien voor hetzelfde bedrag verder verkopen, mocht het nodig zijn) dan een nieuwe goedkope versterker te kopen die hij na een tijd toch niet wil?

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 22:20
freebee is wel wat "lichter" als de foef-fighters (get out of town & murder of the sun uitgezonderd), en ik vrees dat een blues jr dat net niet gaat trekken qua distortion. Ook heeft dat ding niets effecten. Hoezeer ik ook van de blues jr hou, ga toch maar voor een Roland Cube 20X ofzo

bouf
11 augustus 2008, 23:44
Ik heb op een tweedehands roland cube 60 gevonden voor 150 euro, dus volgens jullie ga ik best voor deze ipv een marshall ofzo?

Spitfire
11 augustus 2008, 23:52
Ik heb op een tweedehands roland cube 60 gevonden voor 150 euro, dus volgens jullie ga ik best voor deze ipv een marshall ofzo?

Jup, goedkope Marshall's zijn gewoon slecht. Het beste kun je kijken in die prijsklasse naar een Roland Cube of een Vox uit de AD series (die laatste vind ik mooier klinken, maar is ook weer iets duurder).

Je kunt in ieder geval niet fout gaan met een Cube.

bastiaanvanbeek
12 augustus 2008, 16:35
Ik zou voor je zelf is bedenken wat je uit je versterker wilt halen.

wil je een goeie clean, dan zou ik voor Vox of Fender gaan
wil je gewoon lekker scheuren, zou ik voor marshall gaan
wil je n versterker met alles erop en eraan, dan voor line 6

ik heb persoonlijk zoiets van, ga voor n versterker die jij het mooist vindt klinken en clean het beste is, dan kun je er altijd nog pedlaatjes voor zetten (er zit meestal ook wel n footswitch bij)

TheGoliath
12 augustus 2008, 18:02
Ik zou voor je zelf is bedenken wat je uit je versterker wilt halen.

wil je een goeie clean, dan zou ik voor Vox of Fender gaan
wil je gewoon lekker scheuren, zou ik voor marshall gaan
wil je n versterker met alles erop en eraan, dan voor line 6

ik heb persoonlijk zoiets van, ga voor n versterker die jij het mooist vindt klinken en clean het beste is, dan kun je er altijd nog pedlaatjes voor zetten (er zit meestal ook wel n footswitch bij)

Ik raad je zeker aan om in jou budget GEEN Marshall te kopen.
Verder klinken de Vox Valvetronix beter dan de Line 6 en zijn vaak ook nog eens ietsje uitgebreider. De effecten van zo'n Line 6 klinken gewoon nergens naar.
Een vraagje: Wil jij er later mee het podium op kunnen, of maakt je dat niet zoveel uit, de kleinere Line 6 Spider III versterkers hebben dan namelijk geen mogelijkheid om je eigen instelling op te slaan. Hiervoor zou je dan een pedaal van Line 6 moeten kopen (FBV Express), waar dan ook nog een Wah-Wah zit ingebouwd. Kost je dan wel 100 euro. Bij de Vox Valvetronix zit ook geen voetpedaal, die kost rond de 50 euro, maar je kan maar 2 kanalen opslaan.
Voor het oefenen thuis heb je dat opslaan van kanalen eigenlijk niet nodig, maar het is natuurlijk wel makkelijk.

stonerdaf
12 augustus 2008, 19:00
Wat ik altijd heel leuke versterkers gevonden heb (en al helemaal voor 't geld dat ze maar kosten) zijn de Peavey Bandit 112's.

De nieuwe serie gaat op eBay voor minder dan 300 de deur uit, dus de vorige generatie is vast wel nog goedkoper te vinden.

Heb zelf een paar keer met zo'n Bandit gerepeteerd toen mijn amp binnen was, en heb er altijd een bevredigend geluid kunnen uithalen.

Nicolaas
12 augustus 2008, 22:55
wil je een goeie clean, dan zou ik voor Vox of Fender gaan
wil je gewoon lekker scheuren, zou ik voor marshall gaan
wil je n versterker met alles erop en eraan, dan voor line 6


Over de marshall zal ik niks zeggen dat is al gedaan, maar blijf weg bij de Fender
clean is het enige wat die heeft. Het is wel grappig maar dat is alles, en veel te
fucking luid. Dat is iig zo met Frontman series!