PDA

View Full Version : Een nieuwe amp! : Vox ac 30 head



tillens
10 augustus 2008, 18:36
Zo dan, weer een leuke aanvulling op mijn collectie, en dan nog wel gekocht van Rick Tekent, het moet niet maffer worden! Klinkt tof mag ik wel zeggen en redelijk wat opties, en dat voor simpel ampje!

rickert
10 augustus 2008, 18:45
't Is toch potverdikkie niet normaal? MIJN amp, naar FOKKIN tillens. Ik bekom amper van de tofheid die zojuist mijn huis verlaten is :o .

robert-gitarist
10 augustus 2008, 18:47
Gefeliciteerd met je nieuwe amp kerel ;)

Ik ben wel eens benieuwd naar z'n AC-30. Ik loop al een jaar lang met het plan om eens een uit te proberen maar nog niet aan toe gekomen.

Chris Winsemius
10 augustus 2008, 19:06
Rick z'n ex AC30?

Indien ja: toffe amp en ik zal m'n sig even aanpassen :)

zeiler
10 augustus 2008, 19:17
gefeliciteerd zeg!!!

is wel supergaaf!!!


mag ik even wat vragen -beetje offtopic?-
De gitarist in de band waarin mijn zus zingt speelt ook op AC30 en heeft toch best wel mijn geluid! Nu kijk ik dus beetje rond en zag op gitaarmarkt enzo regelmatig AC30s (liefst cc2) verschijnen!!!

nu was ik gister bij een grote muziekwinkel in Zwolle, daar vroeg ik hoeveel een volledige re-tube zou moeten kosten (buizen types op papier neergezet) en hij zei dat dat een 100 euro buizen zou zijn en het totaal op een ruime 200 gezet zou moeten worden...

nu kijk ik eens rond op internet en zie ik dat een duo EL84 al 53 euro kost? zit ik dan goed of de verkoper bij deze muziekwinkel juist verkeerd? :) aangezien er daarvan 4 inzitten ben je met 4 van de 8 buizen al 106 euro kwijt? :s

rickert
10 augustus 2008, 19:20
Rick z'n ex AC30?

Indien ja: toffe amp en ik zal m'n sig even aanpassen :)
Joah die van mij! Thanks for the help:D Had het nog nieteens gezien!

tillens
10 augustus 2008, 19:21
Mwoah zou kunnen dat weet ik niet. Rick ik weet niet of het lukt om in een keer te bekomen van all die Tillens cool...

De vox klinkt erg goed, erg warm, maar ja mijn matchless gaat toch ook weer aan...

Chris Winsemius
10 augustus 2008, 19:21
Goeie EL84s: normaal 25/matched pair
Preampbuisjes: 8-25/stuk afhankelijk van merk en type

Binnen 'n uur te doen maar 'n bedrijf moet natuurlijk wat rekening houden met de gebruikte tijd buiten de werkbank om (communicatie, administratie, etc.)

Chris Winsemius
10 augustus 2008, 19:23
Joah die van mij! Thanks for the help:D Had het nog nieteens gezien!

Ok, ik dacht help even mee aan het bekostigen van mijn logo als tattoo :D :) ;)

tillens
10 augustus 2008, 19:29
Jup van Rick geweest en dat merk je ook wel hoor...

Nielsje
10 augustus 2008, 19:33
Hè verdorie, ik ben net één dag thuis!
Tillens gefeliciteerd!

Lexvandoef
10 augustus 2008, 21:13
Jup van Rick geweest en dat merk je ook wel hoor...

Hehe, stinktie zo erg? :D

Congrats Tillens!

humbucker
10 augustus 2008, 21:38
Gefeliciteerd!!!

tillens
10 augustus 2008, 22:16
Thanks guys! Toffe van de amp is dat je twee kanalen kan mixen met elkaar waardoor die erg opleeft. Erg tof dus, en heel verschillend mbt sounds tot mijn andere amps!

Kim Wilson
10 augustus 2008, 22:55
Goeie keus man! Zijn idd heerlijke amps, en deze al helemaal natuurlijk! :D

tillens
10 augustus 2008, 23:44
Jup, maar ja die Jtm staat nog op je te wachten hoor!
Voor het eerst dat ik alleen maar topjes heb als de jtm het pand heeft verlaten. Gelukkig heb ik de jtm ook in topvorm..

rickert
11 augustus 2008, 00:46
Thanks guys! Toffe van de amp is dat je twee kanalen kan mixen met elkaar waardoor die erg opleeft. Erg tof dus, en heel verschillend mbt sounds tot mijn andere amps!
Toldcha so!!!!

En Kim: Haal die JTM nou eens op man.

Kim Wilson
11 augustus 2008, 08:55
Toldcha so!!!!

En Kim: Haal die JTM nou eens op man.
Ik ben bezig, rustig maar! :D

Er bestaat inmiddels een kans dat die Fender ook binnen de Gitaarnet-familie blijft, en een buitengewoon goed nest krijgt. :satisfie:

tillens
11 augustus 2008, 22:22
Het zal verdomme tijd worden! ;)

Vanavond weer de vox aangehad, hoewel dit echt mijn main amp niet zal worden sta ik wel te kijken van de tone opties die deze amp geeft... Ik denk met de juiste instellingen dat ie ook goed zou klinken voor een rhodes / hammond setje, erg tof!
Ik ben nog steeds knetterblij dat je de twee kanalen kan mixen, erg tof...
Heb nu een vol geluid, met gitaar volume op 8, dan klinkt ie dus clean voor de slag, en als ik een riffje, lead achtig iets wil doen gewoon je gitaarvolume open, en je hebt instand lead, zonder dat ie gaat scheuren maar echt body krijgt.. Heerlijk als je weer denkt dat je je sound hebt..... gna gna.....

Mitch
11 augustus 2008, 22:36
Hé cool! Another great GN-buy ;) Rick had de top voor een hele nette prijs te koop staan. 't Is dat ik al twee amps heb anders had ik 'm zonder nadenken overgenomen.
Kanalen patchen en gáááán!

tillens
11 augustus 2008, 22:40
Ja ok, maar dat kanalen patchen hoeft dus niet op de oude manier. Gewoon dat snoer in de top boost knallen en dan mixen met het normale kanaal.. naja de techniek snap ik eigenlijk verder niet zo goed, maar het is gewoon een heel goed ampje...

Eko
11 augustus 2008, 22:53
Feli met de amp. Flink openzetten dat ding want hoe harder hoe mooier.

Mitch
11 augustus 2008, 22:58
Ja ok, maar dat kanalen patchen hoeft dus niet op de oude manier. Gewoon dat snoer in de top boost knallen en dan mixen met het normale kanaal.. naja de techniek snap ik eigenlijk verder niet zo goed, maar het is gewoon een heel goed ampje...
De kanalen worden dat intern doorgelust met die handige mini-switch. Zonder meer de lekkerte manier om die amp te laten crunchen. Het voordeel van het oude systeem is wel dat je ook low en high inputs hebt. Ik vind dat persoonlijk wat handiger om je gitaren qua output af te stemmen op de instellingen op je amp, maar goed... één switch zal wel goedkoper zijn dan twee extra inputs :D Nee, het is wel zo makkelijk, je hoeft niet meer per se een patch kabeltje bij je te hebben.

tillens
11 augustus 2008, 22:58
Ja dat weet, dat geldt ook voor mijn jtm 60 head, matchless clubman etc... arghhh there goes the neighbourhood...