PDA

View Full Version : Still my Bleeding Heart - Boss GT-10 Demo



HvV
10 augustus 2008, 16:48
Gisteren een Boss GT-10 Guitar Effect Processor aangeschaft. Goodbye Line6. De uitstekende effecten gaven toch wel de doorslag. De onboard amps zijn zeker bruikbaar maar ik kan ook de pre-amp van mijn combo-versterker gebruiken naar het schijnt. Hieronder demo'tje met 1 van de presets, Pedalbend Lead:

http://www.youtube.com/watch?v=QtZi5Zv2-jQ

Maiden Michiel
10 augustus 2008, 17:24
Goed gespeeld!

De klank is me vooral bij de hoge tonen veel te zingend maar wel goed gedaan!

Riky
12 augustus 2008, 12:49
vind het eigenlijk niet zo'n lekker geluid (kan aan youtube liggen)... Maar 1e preset:) Is wennen om met apparaat om te gaan!

Veel plezier er mee!!

HvV
12 augustus 2008, 19:14
@michiel & riky: bedankt voor jullie commentaar. Toegegeven, als je erbij bent klinkt het wel beter en al dat ge divx, mp3 en getube doet wel afbreuk aan de echte sound. Maar het zal toch ook wel een kwestie van smaak wezen. Ik wil juist wel richting dat zingende met deze patch. Maar de sound is het nog niet helemaal. Tips zijn welkom.

Voor de rest ben ik wel happy met dat ding. Moest voorheen alles in software doen. Stuk hardware scheelt enorm in latency en dat speelt een stuk lekkerder. Heb meer attack nu. Veel verschillende amps van clean tot metal en 1001 effecten. Er zit een prachtige boutique patch in bijvoorbeeld. Erg verleidelijk om iets heel cleans mee te maken...

Riky
13 augustus 2008, 11:58
Hoeveel gain heb je opstaan? Vind dat geluid een beetje verzuipt in de gain eigenlijk... Ik vind zelf altijd hoe minder gain hoe beter.
Nog wel net genoeg dat je een beetje scheur hebt, maar zeker niet meer. Gewoon wat harder beuken als je meer gain nodig hebt.
Anders (vooral live vind ik ) verzuipt je geluid helemaal en dat heb jij nu ook een beetje vind ik.
Als jij een noot aanslaat hoor ik gewoon dat er gain op zit. Scheur geluid komt er een beetje doorheen terwijl ik dat lever niet heb.
ik hoe meer van een wat cleaner solo geluid. Krijg je die aanslagen ook niet zo overdreven goed te horen.

Weet niet of je snapt wat ik bedoel, maar dat was even de toelichting op mij vorige post:)

-geert-
13 augustus 2008, 16:38
'goodbye line6' had je een toneport? Ik heb die namelijk ook, en kan er ook echt geen knap geluid uit krijgen, qua distortion enzo behalve wat mooie cleane dingetjes.. had jij dat ook? Ik heb wel knappe speakertjes dus daar zal het niet aan liggen. Ik gebruik de toneport nu eigelijk alleen om zang op te nemen, of mbv een microfoon mn gitaargeluid van de amp op te nemen. Maar die boss dat is eigelijk dus hetzelfde, sluit je die gewoon op je pc aan gitaar derin prikken en spelen? Of gaat ie via je amp?

HvV
13 augustus 2008, 21:49
@riky: de gain staat op 11 uur, zoveel is het niet. Ik hou wel van scheur, maar het moet een cleane scheur zijn, met veel definitie. Weet niet, dat van dat verzuipen ligt voor een groot gedeelte ook aan utube. Lijkt wel alsof er een soort normalizer wordt gebruikt. Veel valt weg. Zal er wel niet meer van komen maar als het live moet kan die via mijn buizenbak. Ik blijf zoeken. ;)

@geert: ik had een guitarport. Zit niet veel soeps in want je hebt zoiets als gearbox of guitar-rig erbij nodig. Guitar-rig vond ik wat beter dan gearbox maar je moet wel zoeken en tweaken voor een redelijk geluid. Toch bleef het wat dunnetjes met weinig dynamiek. Veel latency problemen, zelfs met een dual-core pc. Wat dat betreft had ik met een toneport hetzelfde kunnen doen maar had ik er nu nog wat aan gehad om bijvoorbeeld inderdaad mijn amp op te kunnen nemen. De boss kun je met een usb kabeltje (niet meegeleverd trouwens) aansluiten op je pc en spelen, geen software nodig. Digitaal kan ook nog als je spdif(?) op je pc hebt. Of je hangt hem met send/return aan je versterker, of tussen je gitaar en amp.

whammy67
13 augustus 2008, 22:43
HvV,
Gefeliciteerd met je nieuwe aankoop. Goede Vid ook!!
Ik zelf 'hik' een beetje tussen een GT-10 en een POD XT-live.
Nu heeft Line6 wel een aardige site (leek mij). Via line6.com/customtone/library/ kan je behoorlijk wat 'line6-crafted tones' downloaden. Ik dacht da's makkelijk dan hoef ik zelf niet overloos te pielen (dat eindeloos tweaken is nl niet echt mij ding), Ik knal die patches in het apparaat en heb "de" geluidjes/tones van de grote helden......
Bij Boss kreeg ik bij mijn ME allerlei presets, waarvan ik dacht " leuk", maar daar heb ik niet veel aan. Ook de Boss-site (en door bezitters in de lucht gehouden patch-library's) zelf vond ik niet echt overtuigend en gedateerd.
Enige ervaring met de custom-site en hun " tones". Als dat op de comp. wel leuk klinkt, maar over een versterker helemaal niet, dan ben ik, denk ik, snel 'om'. NB: Als ik je topic om zeep help, let me know.

Tony L
14 augustus 2008, 10:17
In de GT-10 zitten ook al heel veel goede tonen hoor! Of het je smaak is is natuurlijk een tweede maar ik kon met veel geluiden al direct aan de gang. Maar uiteindelijk is je eigen geluid toch wel veel getweak en gepiel denk ik :jam:

HvV
17 augustus 2008, 14:39
Als community support belangrijk voor je is moet je Line6 kiezen. Die lui bij boss zitten wat betreft flink te slapen. Er is hier en daar wel wat te vinden o.a. via http://bossgtcentral.com/forum/index.php maar er is zeker niet zo veel als van Line6. Wat die patches aangaat, dat blijft zowiezo behelpen wat mij betreft. Er zijn teveel factoren die je niet in een patch kunt stoppen. De gitarist, de gitaar en de uiteindelijke afluisterappatuur. Meestal komt het wel in de buurt maar uiteindelijk moet je toch tweaken. Dat tweaken gaat overigens heel makkelijk bij de GT-10. Er zitten een looper in, dus je laat je stuk gewoon afspelen terwijl je op zoek gaat naar je toon.

Na een week luisteren en lezen is de algemene consensus dat de amp sims van de X3 beter zijn als van de GT-10 maar dat de effecten van de GT-10 weer beter zijn als van de X3. Ik was eigenlijk op zoek naar een whammy/wah pedal tot ik dit tegenkwam. Kost wel wat meer natuurlijk maar ik had gelijk een vervanger voor mijn guitarport en een bak goeie effecten erbij.

Of het over je amp goed klinkt is een kwestie van proberen. Neem zowiezo je amp mee naar de winkel en sluit hem aan om te kijken of die wel werkt. Ik heb thuis een H&K Switchblade 50 en daar heb ik de GT-10 nog niet mee aan de praat gekregen. Zelfs de simpele methode van GT-10 tussen gitaar en versterker werkt niet. De SB bromt en raakt volledig van slag, het midi-bord van de SB werkt zelfs niet eens meer. Hang ik de GT-10 tussen gitaar en de Microcube 15 van mijn dochter dan is er geen enkel probleem. Hang ik het hele spul in de effects-loop van de SB (4 cable method) dan werkt het nog niet. Iemand een idee?

whammy67
17 augustus 2008, 18:28
Bedankt voor de info mbt line6/pod.
Waar is de tijd dat wij gewoon stekkers erin staken en alles deed het?..... Als ik HvV lees en het gedoe met zijn H&K, dan haak ik al bijna af..... Suc6 HvV

HvV
19 augustus 2008, 20:06
Bedankt voor de info mbt line6/pod.
Waar is de tijd dat wij gewoon stekkers erin staken en alles deed het?..... Als ik HvV lees en het gedoe met zijn H&K, dan haak ik al bijna af..... Suc6 HvV

:chicken: Kwestie van teveel ongelabelde snoeren die op elkaar lijken en de kapotte er maar er niet uit kunnen pikken. Heb waarschijnlijk steeds dezelfde gammele kabel geprobeerd behalve die keer bij de Microcube. Alles werkt prima hier nu in elk geval.

whammy67
19 augustus 2008, 21:57
Top dat ie doet!!
keep me posted over je ervaringen met de GT en veel plezier ermee.

pol2711
25 augustus 2008, 10:28
@HvH:

wat zijn intussen de ervaringen met de SB50 en de GT-10?
Ik heb mijn POD X3 verkocht omdat ik die ene crunch er maar niet uit kon krijgen (je weet wel, die crunch die in 123.4556.432.344 nummers gebruikt wordt :satisfie: )
Speel nu rechtsreeks met mijn Gibson op de SB en het bevalt prima. In het cleane wil ik echter wat meer en zat ik aan die GT-10 te denken daar deze ook wah-wah en een volumepedaal heeft die ik toch wel mis op de planken
Maar ja, om nu weer een bom duiten uit te geven om wat uit te proberen?
En met proberen bedoel ik niet de winkel maar gewoon in mijn eigen oefenruimte met mijn eigen spullen.
Thnx!