PDA

View Full Version : vinger zeer, akoestische gitaar



gitariste Rinske
10 augustus 2008, 16:26
Ik weet dat je last krijgt van je vinger als je barre akkoorden speelt, maar ik heb nu zo'n last van mijn vinger dat ik binnen vijf minuten moet stoppen en dan ook niet echt geluid krijg. Ik probeer dat nu al 4 weken, nog steeds hetzelfde. Kunnen jullie me helpen?
groetjes :)

Qkyrie
10 augustus 2008, 17:16
nu ga ik iets zeggen, en het zal niet bepaald plezierig zijn.
ehum

oefenen oefenen oefenen!

nu lijkt het waarschijnlijk dat barré akkoorden nooit zullen lukken omdat het na 5minuten al pijn doet, maar ik verzeker je, een beetje doorbijten kan geen kwaad. Je handen enzo ontwikkelen nu de spieren. Die pijn is normaal. Probeer een beetje door te bijten, maar zorg er zeker voor dat je niet volledig verkrampt of blessures opdoet.
Het komt zeker goed.

Wissel een beetje af tussen open en barré-akkoorden en geleidelijk aan zal je wel de hele tijd barrés Kunnen spelen.

grtz

Q

M@rtijn
10 augustus 2008, 17:36
Nog een tip, probeer te zoeken naar de juiste kracht die je moet zetten voor een barré-akkoord. Je hoeft echt niet zo hard te drukken dat je zowat het hout indeukt ( :D ). Soms wil het beter als je weinig kracht zet met je wijsvinger.

Maar het blijft gewoon een kwestie van oefenen wat bij de één sneller gaat dan bij de ander. Maar uiteindelijk lukt het je vast!

gitariste Rinske
10 augustus 2008, 20:21
Bedankt allebei voor jullie tips!
Daar kan ik wat mee!
groetjes :D