PDA

View Full Version : Hallo allemaal ik ben een beginner.



gitariste Rinske
10 augustus 2008, 16:11
Hallo,

Ik ben Rinske en een studente. Ik ben 18 jaar. Ik begin net met :lp: Het lijkt me echt heel leuk om te doen. Maar ik heb een probleem, nu moet ik barre akkoorden leren te spelen maar daar doet mijn vinger zo'n zeer bij! :mad: Zou ik misschien tips kunnen hebben hoe ik mijn wijsvinger het beste op de snaren kan houden? Heb een akoestische gitaar, dus ik moet heel hard drukken.
groetjes.

Tubescreamer
10 augustus 2008, 16:16
Welkom Rinske! Antwoord op je vraag: helaas, helaas, het wordt dooroefenen geblazen...als het echt gedurende lange tijd niet gaat zou je op zoek kunnen gaan naar een gitaar met een wat lagere actie (=snaren staan minder hoog).

Wie het wil leren moet een beetje pijn lijden, maar je moet na verloop van tijd wel vooruitgang zien natuurlijk. Iemand anders nog tips? Anders moet je even zoeken op het forum, deze vraag is vast ook wel vaker gesteld.

Succes ermee & veel plezier op het forum!! :B

Bmweber
10 augustus 2008, 17:00
welkom! :)

je duim er goed onderhouden is ook wel belangerijk vind ik, krijg je een betere toon en je kan beter kracht zetten

maar wat voor een akoestische heb je?
nylon string of steel?

gitariste Rinske
10 augustus 2008, 20:19
Hey,
Ik heb een nylon akoestische gitaar. Dat zeiden ze omdat die minder pijn deden aan je vingers ofzo :B
Bedankt!

robert-gitarist
10 augustus 2008, 21:09
Hallo Rinske,

Welkom op dit forum.

Wat je kunt doen om wat kracht in je vingers/handen te krijgen is een dingetje kopen (kosten geen ruk) om dit te trainen. Ik heb echt geen flauw idee hoe ze heten vandaar deze crappie omschrijving maar het zijn 2 handvaten en daar tussen zit een soort veer, je moet dan de handvaten naar elkaar toe trekken als ware. Sorry voor de slechte omschrijving maar zoiets is het dus. Kan misschien helpen ;)

gitariste Rinske
10 augustus 2008, 22:04
Hallo,

Dank je wel! Volgens mij bedoel je een capo. Is engels voor klem.
Ja, dat kan ik doen maar het is toch handiger om het zelf te proberen. Ik oefen nu wel meer moet ik zeggen.
Maar bedankt,
Groetjes :D

robert-gitarist
10 augustus 2008, 22:09
Hallo,

Dank je wel! Volgens mij bedoel je een capo. Is engels voor klem.
Ja, dat kan ik doen maar het is toch handiger om het zelf te proberen. Ik oefen nu wel meer moet ik zeggen.
Maar bedankt,
Groetjes :D

Haha nee geen capo ;)
Het is echt een dingetje om je spieren mee te trainen (kracht oefening). Heeft echt niks met gitaar verder te maken. Je komt die dingen ook wel tegen in de sportschool maar je kunt ze voor iets van 1,50/2,50 kopen bij div. winkels.

BrianMay
10 augustus 2008, 22:24
Haha nee geen capo ;)
Het is echt een dingetje om je spieren mee te trainen (kracht oefening). Heeft echt niks met gitaar verder te maken. Je komt die dingen ook wel tegen in de sportschool maar je kunt ze voor iets van 1,50/2,50 kopen bij div. winkels.


Zo 1 bedoel je denk ik?

http://www.hulpplus.nl/b_93.jpg

robert-gitarist
10 augustus 2008, 22:36
Dat is hem inderdaad!
Bedankt man :D

En je hebt nog van die andere dingen die zijn plat, breed en zitten meer veren tussen. Zijn dus verschillende dingen. Maar ze werken prima. Toen ik gitaar ging spelen heb ik ze ook een tijdje gebruikt omdat ik weinig kracht in me pink had (en nog steeds. Komt door een ongeluk helaas).

chubbyfan
10 augustus 2008, 22:41
Welkom ,nou die dingen helpen dus niet he,het is een kwestie van gevoel en verdeling van de krachten in je vingers,ik hoef geen kracht te zetten om een barree te pakken ,ik denk dat een ontspannen manier van spelen meer effect heeft dan zo,n knijpertje,en als je barrees oefend wissel dit dan af door ook eens een toonladder te leren,zo krijg je meer kracht in je vingers, welkom

hansli
11 augustus 2008, 15:10
Je kunt wel wat kracht trainen met een Gripmaster.....

Wel mee uitkijken, als je er te fanatiek mee bent kun je blessures krijgen!

DeiDRagonas
11 augustus 2008, 15:24
Welkom Rinske...

Gewoon oefenen en nog eens oefenen.. Dan zul je zien dat t vanzelf lukt.. En vooral niet opgeven!

Grt Roy.

aaronstonebeat
11 augustus 2008, 16:24
Je zou kunnen proberen je wijsvinger een heel klein beetje te draaien zodat je niet precies met de onderkant maar een beetje met de zijkant van de vinger (die aan de kant van je duim) je barré pakt.
Als het een barré is waar je je middelvinger niet bij nodig hebt (zoals Fm in 1ste positie etc) kun je je middelvinger gebruiken om de wijsvinger een beetje extra aan te drukken.

Maar uiteindelijk is het wat men zegt: oefenen, oefenen en nog eens oefenen.

Welkom overigens!

Henri H
11 augustus 2008, 16:25
Oefening baart kunst inderdaad.
Ook is het belangrijk dat je op tijd (als het pijn gaat doen) stopt of inderdaad iets anders gaat oefenen zoals een toonladder of b.v. het F-akkoord wat ook een soort van barré is.
Het B-Akkoord is ook een lekkere trouwens...