PDA

View Full Version : Hallo allemaal ik ben een beginner.



gitariste Rinske
10 augustus 2008, 16:11
Hallo,

Ik ben Rinske en een studente. Ik ben 18 jaar. Ik begin net met :lp: Het lijkt me echt heel leuk om te doen. Maar ik heb een probleem, nu moet ik barre akkoorden leren te spelen maar daar doet mijn vinger zo'n zeer bij! :mad: Zou ik misschien tips kunnen hebben hoe ik mijn wijsvinger het beste op de snaren kan houden? Heb een akoestische gitaar, dus ik moet heel hard drukken.
groetjes.

Tubescreamer
10 augustus 2008, 16:16
Welkom Rinske! Antwoord op je vraag: helaas, helaas, het wordt dooroefenen geblazen...als het echt gedurende lange tijd niet gaat zou je op zoek kunnen gaan naar een gitaar met een wat lagere actie (=snaren staan minder hoog).

Wie het wil leren moet een beetje pijn lijden, maar je moet na verloop van tijd wel vooruitgang zien natuurlijk. Iemand anders nog tips? Anders moet je even zoeken op het forum, deze vraag is vast ook wel vaker gesteld.

Succes ermee & veel plezier op het forum!! :B

Bmweber
10 augustus 2008, 17:00
welkom! :)

je duim er goed onderhouden is ook wel belangerijk vind ik, krijg je een betere toon en je kan beter kracht zetten

maar wat voor een akoestische heb je?
nylon string of steel?

gitariste Rinske
10 augustus 2008, 20:19
Hey,
Ik heb een nylon akoestische gitaar. Dat zeiden ze omdat die minder pijn deden aan je vingers ofzo :B
Bedankt!

robert-gitarist
10 augustus 2008, 21:09
Hallo Rinske,

Welkom op dit forum.

Wat je kunt doen om wat kracht in je vingers/handen te krijgen is een dingetje kopen (kosten geen ruk) om dit te trainen. Ik heb echt geen flauw idee hoe ze heten vandaar deze crappie omschrijving maar het zijn 2 handvaten en daar tussen zit een soort veer, je moet dan de handvaten naar elkaar toe trekken als ware. Sorry voor de slechte omschrijving maar zoiets is het dus. Kan misschien helpen ;)

gitariste Rinske
10 augustus 2008, 22:04
Hallo,