PDA

View Full Version : Squier Telecaster Custom



Maarten66
10 augustus 2008, 15:57
http://cachepe.zzounds.com/media/quality,85/brand,zzounds/0327502_xl-402ca8c65fb95546b64fce19bc01f13d.jpg

Ik heb thuis een Gibson SG maar wil deze gitaar erbij, puur voor z'n looks eigenlijk. Ik heb zijn broertje met p-90 style pu's al eens vast gehad en die voelde super goed aan, zat echt strak in de lak en was goed afgewerkt. Die wil ik echter niet omdat ik in de loop van de tijd de pick ups wil vervangen (dat zou dan zagen worden) en ergens in de toekomst ook de neck vervangen door een Fender exemplaar.

Ik heb dus ontzettend de behoefte om deze gitaar te kopen. Ik wil hem eigenlijk niet bestellen omdat ik voor het geld dat die kost niet verwacht een top afgewerkte gitaar te krijgen, ik wil hem dus eerst in handen hebben. Heen en weer sturen vind ik ook geen optie. Weet iemand een winkel die deze gitaar heeft hangen voor onder de 200 euro? Er zijn genoeg winkels die hem voor te veel weg doen. Feedback heeft hem goedkoop, maar hangt hij ook in 1 van de filialen (ja ik ga zelf nog wel bellen). Heeft iemand deze gitaar of hands on ervaring?

hezz
10 augustus 2008, 16:03
Ik vond het in ieder geval een van de leukste Squiers gitaren die ik ook gezien en geprobeerd had. Al was de Fender-broer natuurlijk de betere optie, maar daar betaal je ook zon €500-600 meer voor. Nieuwe pickups erin gooien en je hebt een goed speelbaar rag-gitaartje erbij.

Nicolaas
10 augustus 2008, 23:55
Ja ik heb ervaring met z'n duurdere broertje, ik hem met P-90's. De kwaliteit van afwerking en montage is heel netjes niks over te klagen!
Verder speeld die heel makkelijk je glijd zo over de fredboard heen, en met die P-90's heeft ook nog een heerlijke rauwe sound. Hij klinkt
echt heerlijke door m'n DSL. Hij is zeker het geld waard! Je hebt een goeie gitaar voor weinig geld!

Maarten66
11 augustus 2008, 00:22
Ik ben nu al redelijk enthousiast om hem te kopen! Nu nog rondspeuren naar een winkel die hem heeft hangen!

Misery Signals
11 augustus 2008, 00:33
[img]ergens in de toekomst ook de neck vervangen door een Fender exemplaar.
Puur omdat er dan Fender opstaat? Of andere reden? Geeft me altijd een dubbel gevoel...
Ik vind 't ook een super mooi gitaartje, maar dan wel Fender versie met de grote headstock... Staat ook nog hoog bij mij op 't lijstje...

MS

hezz
11 augustus 2008, 00:44
Puur omdat er dan Fender opstaat? Of andere reden? Geeft me altijd een dubbel gevoel...
Ik vind 't ook een super mooi gitaartje, maar dan wel Fender versie met de grote headstock... Staat ook nog hoog bij mij op 't lijstje...

MS

Same here, wat betreft het lijstje!

Een echte Fender neck is wel al wat beter zijn dan een Squier neck, beter hout e.d. voor uitgekozen.

marter544
11 augustus 2008, 01:55
Heb em ook hier bij Huigens geprobeerd, met P90's wel te verstaan, voor 230 euro. Ben er sindsdien op aan het gassen (had toen geld nodig om te investeren in m'n eerste ιcht goede gitaar), die komt er volgende maand ofzo bij, voor erbij als blues en Rock&Roll gitaartje.

Maarten66
11 augustus 2008, 09:32
Puur omdat er dan Fender opstaat? Of andere reden? Geeft me altijd een dubbel gevoel...
Ik vind 't ook een super mooi gitaartje, maar dan wel Fender versie met de grote headstock... Staat ook nog hoog bij mij op 't lijstje...

MS

Onder andere omdat er Fender op staat ja. Staat toch voor een stuk kwaliteit, en het halsje dat ik voor ogen heb speelt als een zonnetje. Die met die strat headstock vind ik niet mooi. Uiteindelijk wil ik wel een keer de versie met de singlecoil in de brug. Maar tot die tijd heb ik mooi een gitaartje om mee te klooien en een reden om te ebayen om gitaarparts :). Ik had in het zelfbouw gedeelte al wat gepost, ben ook van plan om er Gibson 490R en T in nickel in te doen.

snaarplukker
11 augustus 2008, 12:57
Onder andere omdat er Fender op staat ja. Staat toch voor een stuk kwaliteit, en het halsje dat ik voor ogen heb speelt als een zonnetje.
Om die staat van kwaliteit te behouden verkoopt Fender geen losse halzen, tenzij je aan kan tonen dat het om vervanging van je defecte hals gaat van je Fender gitaar. Hetzelfde ook met versleten decals.

Cees

Maarten66
11 augustus 2008, 13:00
Om die staat van kwaliteit te behouden verkoopt Fender geen losse halzen, tenzij je aan kan tonen dat het om vervanging van je defecte hals gaat van je Fender gitaar. Hetzelfde ook met versleten decals.

Cees

Probeer je mij nu te vertellen dat die halzen op ebay niet echt zijn?

Arjan12
11 augustus 2008, 13:02
Probeer je mij nu te vertellen dat die halzen op ebay niet echt zijn?

Jawel, maar die zijn van andere gitaren afgeschroefd. Ze zijn dus niet los geproduceerd en verkocht.

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 13:04
The Stratosphere op ebay is een "uitbeenbedrijf". Zij kopen een perfect instrument, en benen het helemaal uit tot z'n componenten, en verkopen ze zo. Zo zijn er ook heel wat mensen die een vintage gitaar helemaal strippen, omdat ze in onderdelen meer op zou brengen.

snaarplukker
11 augustus 2008, 13:26
Probeer je mij nu te vertellen dat die halzen op ebay niet echt zijn?
De echte kosten rond de $ 600,--. De goedkope necks zijn neppers.
Dus kan je beter je eigen neck houden en er een nep decal op plakken.

Cees

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 13:34
De "fake" fender halzen zijn vaak van allparts, warmoth, guitarfetish, musikkraft,... en daar staat in de hiel "(het merk), licensed by Fender" in gebrand. En 600€ voor een hals... alleen de exclusieve signature-editions misschien, maar een gewone tele-custom hals heb je voor een 250€ hoor.

http://cgi.ebay.com/Vintage-72-RI-Fender-Telecaster-Custom-Tele-NECK-1972_W0QQitemZ360075202728QQcmdZViewItem?_trksid=p 3286.m20.l1116

Vergeet niet dat die squier een 4-punts nekbevestiging heeft, en dat de Fender een 3-punts "microtilt" bevestiging heeft, dus dat zal boren & aanpassen worden.

snaarplukker
11 augustus 2008, 13:42
De "fake" fender halzen zijn vaak van allparts, warmoth, guitarfetish, musikkraft,... en daar staat in de hiel "(het merk), licensed by Fender" in gebrand. En 600€ voor een hals... alleen de exclusieve signature-editions misschien, maar een gewone tele-custom hals heb je voor een 250€ hoor.
Ik had de prijs in dollars zien staan wat dus overeen komt met ca 360 euro.
Het kan zijn dat het om een exclusieve uitvoering ging. ;)

Cees

Maarten66
11 augustus 2008, 13:55
http://cgi.ebay.com/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&ssPageName=STRK:MEWAX:IT&item=120292943651

Deze bijvoorbeeld. Die lijkt wel echt, maar dat is ie niet? Ik zie trouwens genoeg Fender Teles die niet die driepunts bevestiging hebben.

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 14:00
dat is een echte (komt van een hw1 denk ik).

Die driepuntbevestiging is eerder uitzondering dan regel, alleen de custom, deluxe en thinline '72 hebben die 3-punts. Omdat dat toen zo vintage was.

Maarten66
11 augustus 2008, 14:05
En dan is de vraag nog: kan elke hals (mits juiste bevestiging) op elke body. Wel een telehals op een telebody natuurlijk!

Mr.Fingers
11 augustus 2008, 14:07
"Fender" past op "Fender". De hielen van die halzen (fender & squier) zijn identiek, dus je kan ze zonder problemen uitwisselen

Tele past op tele
Strat past op tele, jazzmaster
Jazzmaster past op tele, strat
Tele past NIET op strat, jazzmaster