PDA

View Full Version : hoe klemmen jullie je gitaar tijdens werkzaamheden



no 1 hops
10 augustus 2008, 12:25
tijdens mijn refret werk van een jarock gitaar loop ik toch steeds tegen het feit aan dat de gelijmde hals het er niet makkelijker op maakt om met de gitaar te werken.
voor een losse hals heb ik wel een oplossing om de handen vrij te hebben
dat is een blok hout waarop ik de hals vastschroef en in de workmate kan klemmen of op de tafel workmate.
maar zo'n complete gitaar hoe doen jullie dat?

Enra
10 augustus 2008, 12:39
Voor refretwerk? Een zandzak(je)!!!

Een zandzak neemt de vorm van de hals aan en vangt schokken perfect op.

barno
10 augustus 2008, 12:50
ik gebruik van de kersenpitzakjes (lange versie), omdat ik ze in huis heb, werkt perfect maar zandzakje is waarschijnlijk nog beter

no 1 hops
10 augustus 2008, 12:56
jullie bedoelen het ondersteunen, ik bedoel juist tijden het afwerken fret einden en om goed bij die fret einden te komen die boven de body zitten.

neem bv deze van stew mac
http://www.stewmac.com/shopby/product/1813

barno
10 augustus 2008, 13:17
gitaar op een tafel klemmen, hals ondersteunen, en dan maar aan die fretjes morrelen. Met een Workmate kan je de gitaar ook tussen de twee planken klemmen op zijn kant.

Enra
10 augustus 2008, 13:29
jullie bedoelen het ondersteunen, ik bedoel juist tijden het afwerken fret einden en om goed bij die fret einden te komen die boven de body zitten.

Tja, misschien vind je het vreemd, maar 't is nog steeds die zandzak!!!

no 1 hops
10 augustus 2008, 13:36
Tja, misschien vind je het vreemd, maar 't is nog steeds die zandzak!!!als je er nog eens een foto vanhebt hoe je dat doet, dat zegt meer dan woorden

@barno
op zich is die workmate een duizendpoot op 4 poten.
maar die jarock heeft afgeronde hoeken, bellycut en dan zijn die klemmen net te laag dus tot nu toe maar een plank er boven op en een lijmklem erop.

bij het levelen natuurlijk ook de hals ondersteunen.