PDA

View Full Version : Probleem met locking nuts



Thijzertje
10 augustus 2008, 10:38
Ik heb een probleem....
het gaat over de locking nuts op mijn ibanez GRG 270 B,
toen ik ze er een keer afgedraaid had stoote ik het tafltje aan en lagen ze door de war ,,, sindsdien heb ik als ik met mijn trem een pull up maak of een dive bomb zo een tikkend geluidje vanaf de lock. nuts.. weet iemand of er een volgorde in zit?????

groetjes Thijs :o :o

wiegersma
10 augustus 2008, 10:43
moet je even kijken of er grootte-verschillen zijn tussen de nuts. Zo niet, dan is er ook geen speciale volgorde.

Thijzertje
10 augustus 2008, 10:59
Ja er zyn wel dikte verschillen

xmetalheadx
10 augustus 2008, 11:01
ik heb dezelfde gitaar, er zit geen volgorde in de blokjes.
als je een tikkend geluid hoort, kan het zijn dat de snaren onder de blokjes door bewegen.

Thijzertje
10 augustus 2008, 11:03
maar dat zou toch niet mogen,,daarom heten ze ook ''locking''nuts omdat ze de snaren vastzetten

xmetalheadx
10 augustus 2008, 11:09
Als je zeker weet dat je ze goed vast heb gezet (de lockingnut), zijn er nog wel meer dingen die dat geluid kunnen maken.
Het lijkt mij dat er metaal over metaal gaat, en er is genoeg metaal bij een floyd rose brug.
Ik zou me er niet te ongerust over maken.

Thijzertje
10 augustus 2008, 11:12
Maar het is een gloednieuwe gitaar sinds 1 aug voor mijn verjaardag gekregen,
en het geluid komt egt van de locking nut voor de 6e en 5e snaar want als ik hem eraf haal is het weg als ik mijn trem omhogg of omlaag doe

Thijzertje
10 augustus 2008, 11:18
en nu is het er weer GVD GVD

wiegersma
10 augustus 2008, 11:24
dan kun je zelf de nuts omwisselen en kijken wat er gebeurt met je geluid.
En anders kun je ze strakker vastzetten

Thijzertje
10 augustus 2008, 11:32
ik heb alles al geprobeerd ,,, dat word dinsdag een bezoekje aan muziek totaal waalwijk

Fireplace
10 augustus 2008, 18:58
Het is bij mijn Ibanez RG770 wel heel makkelijk om ze er overdwars op te zetten zonder dat je het in de gaten hebt. Voor de zekerheid even checken?

R.J
10 augustus 2008, 19:41
Het is bij mijn Ibanez RG770 wel heel makkelijk om ze er overdwars op te zetten zonder dat je het in de gaten hebt. Voor de zekerheid even checken?
bij die van mij zijn het "dakjes" en de rand moet meelopen in de richting van de snaren.