PDA

View Full Version : Nieuw Elek. Gitaar Kopen



thkiller2323
10 augustus 2008, 01:02
Ik ben van plan om een nieuw elek. gitaar te gaan kopen
maar ik heb een beetje hulp nodig om de goeie te vinden

mijn voorwaarden

max €300 :confused:

ik speel veel (rock)sum41,TFK .

hezz
10 augustus 2008, 01:06
Ga eerst dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=108302) lezen, en dan dit (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=90945).

Mijn gok, een SG type. Gezien je smaak, denk ik dat humbucker gitaren je het meest gaan interesseren.

macwilliams
10 augustus 2008, 09:35
Ik ben van plan om een nieuw elek. gitaar te gaan kopen
maar ik heb een beetje hulp nodig om de goeie te vinden


beetje waar voor me geld krijgen :D

dat hij ook wat lang meegaat
:cooler:

Het aantal brand uren van een gitaar van 300 ligt veel lager dan een van 600. Dus als hij lang moet meegaan zou ik nog even doorsparen.

En wat hezz zegt

thkiller2323
10 augustus 2008, 11:39
en als ik me buget verhoog tot €400-500 ?

pueblo
10 augustus 2008, 11:40
en als ik me buget verhoog tot €400-500 ?
misschien kan je dan eens hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=112264) kijken

Spitfire
10 augustus 2008, 11:50
Beste thkiller2323,

Dagelijks komen een stuk of drie van dit soort topics langs, dus allereerst raad ik je aan om de zoekfunctie te gebruiken. Veel leden storen zich eraan dat elke keer dezelfde vraag langskomt die dan beantwoord wordt met hetzelfde antwoord. Dus: zoekt en gij zult vinden :)

Daarnaast moet je goed begrijpen dat een gitaar een persoonlijk iets is. Om maar weer eens een vergelijking uit de kast te trekken: wat vind jij lekkerder, een Snickers of een Mars? Er bestaat dus niet zoiets als het 'beste' in de gitaarwereld.
Wat jij gewoon moet doen is zoveel mogelijk gitaren (ga naar een grote winkel als Feedback ofzo, desnoods Music Store in Keulen) uitproberen en daar de gitaar uitzoeken die jou qua klank en 'feel' het meest aanspreekt.

En nu heb ik genoeg getypt voor vandaag.

Edit: Vanaf de prijsklasse boven de 250,- euro kun je aannemen dat elke gitaar gewoon is wat de prijs aangeeft en zijn ze gewoon goed, dus dingen als 'beetje waar voor m'n geld' en 'moet lang meegaan' zijn totaal niet van toepassing.

thkiller2323
10 augustus 2008, 11:59
oke bedankt

macwilliams
10 augustus 2008, 11:59
Wat voor gitaar heb je nu dan? Hoe lang speel je al? Speel je voornamelijk slag of ook lead met solo's. Over wat voor versterker speel je? Welke effecten heb je? Gaat je voorkeur naar een strat (fender) superstrat (ibanez, jackson) sg (gibson) Lp (gibson) of toch meer niet standaard vormen?

thkiller2323
10 augustus 2008, 12:10
Wat voor gitaar heb je nu dan? Hoe lang speel je al? Speel je voornamelijk slag of ook lead met solo's. Over wat voor versterker speel je? Welke effecten heb je? Gaat je voorkeur naar een strat (fender) superstrat (ibanez, jackson) sg (gibson) Lp (gibson) of toch meer niet standaard vormen?

ik speel nu z n 7 maande op me beginners gitaartje
Stagg E–surf BK :confused:

versterker = Stagg 10 GA EU (10w)(kut ding) koop binnen kort ook versterker

effecten = line6 pod 2.0 :cooler:

speel meestal lead,solo's

ik heb al een gitaartje gezien Ibanez ART120 BK (les pauls model)
is die beetje goed
want ik zat zelf aan een ibanez te denken

macwilliams
10 augustus 2008, 12:13
Dus je hebt nu een ibanez maar geen ibanez met trem. Je zoekt er dus eentje met trem?

thkiller2323
10 augustus 2008, 12:16
Dus je hebt nu een ibanez maar geen ibanez met trem. Je zoekt er dus eentje met trem?

ik heb wel een trem.

macwilliams
10 augustus 2008, 12:20
Ok je hebt dus een trem dus die hoeft er niet meer bij. Nu zijn we een stukje verder. Wat vind je een mooi model? (nee niet de vrouwen)

thkiller2323
10 augustus 2008, 12:25
deze vind ik wel mooi
Ibanez ART120 BK (les pauls model)

maar is die beetje goed en humbuckers ?

macwilliams
10 augustus 2008, 12:34
Hij is mooi en vast zijn geld waard. En ja dat zijn humbuckers. Misschien dat die niet het geluid produceren die jij wilt maar dat doet je versterker ook niet denk ik?

thkiller2323
10 augustus 2008, 12:41
nej :S

maar kan ik daarop beetje metallica enz spele ?

grayfink
10 augustus 2008, 12:52
nej :S

maar kan ik daarop beetje metallica enz spele ?

Ja natuurlijk. Metal kan met elke elektrische gitaar, maar voor een echt vette scheur moet je er een met met een humbucker in de brugpositie hebben.

OJJVZ
7 oktober 2008, 23:40
Heb je hem gekocht uiteindelijk?
Ik zoek een goed betaalbare LP, als ik 1 nieuw koop word het vintage of ibanez, want 400 (epi) vind k gewoon te veel, want de bas blijft mijn main-instrument.

En die ibanez ziet er gewoon zo gaaf uit :P

Helemaal geen andere topics en reviews over dit model te vinden :|