PDA

View Full Version : Straplocks



telecastermaster
27 februari 2003, 15:43
Gebruiken jullie straplocks (van die dingen dat je gitaar niet uit de draagband flikkert)? en zo ja wel zijn een beetje goed?

Ibanez RuleZ
27 februari 2003, 15:44
ik heb ze van schaller, en ze werken prima: hij is er nog geen een keer afgeflikkerd!

harrald

sickpunk
27 februari 2003, 15:46
of je gebruikt die oranje(rubberen) ringen van de beugels, van heineke bier(is toch van heineke??) werkt heel goed.....en is goed koop....

episua
27 februari 2003, 15:48
Ik heb ze ook van Schaller.
die dingen werken prima en kosten 12,50 per 2.

andy
27 februari 2003, 16:12
Op 2003-02-27 15:46, schreef sickpunk:
of je gebruikt die oranje(rubberen) ringen van de beugels, van heineke bier(is toch van heineke??) werkt heel goed.....en is goed koop....


Die gebruik ik ook, alleen zijn ze van Grolsch, ga je schamen.

sickpunk
27 februari 2003, 16:15
SORRY....:wink: dan word het al moeilijker... alleen amstel en hertoch jan(en wat er verder allemaal aangeboden word...)

ginne
27 februari 2003, 16:16
Straplocks moeten! Gebruik je ze niet, dan kun je er zeker van zijn dat je kostbare instrument een keer tegen de vlakte gaat. Ik snap godver nog steeds niet dat die dingen niet stock zijn gemonteerd op de wat duurdere gitaren.

Lacrymosa
27 februari 2003, 16:29
Wat moeten die krengen eigenlijk kosten?

Ik gebruik nu ook nog van die oranje ringen van een Grolsch beugel (ik wist et zelfs, en ik drink echt absoluut NOOIT bier)

CheerS!!

Negative K3 fan
27 februari 2003, 16:43
Op 2003-02-27 16:29, schreef Lacrymosa:
Ik gebruik nu ook nog van die oranje ringen van een Grolsch beugel (ik wist et zelfs, en ik drink echt absoluut NOOIT bier)


Precies hetzelfde hier, alleen mijn gitaarband is een beetje aan de dike kant dus daarzit er alleen aan de hoorn een rubberen ding, al ben ik niet zo bang voor vallen want krassen etc zijn koel. HEt is alleen zo lastig als dat ding telkens naar beneden valt.

SiNiSTRaL
27 februari 2003, 16:47
ik heb ze van schaller, die waren 14 eury bij de feedback...dacht ik

FragDaddy
27 februari 2003, 17:11
schaller straplocks.

enig nadeeltje is dat die moer waarmee je je band vastklemt nog wel eens stiekum wat losser wil gaan zitten. een keer in de zoveel tijd even controleren dus!

Voidhead
27 februari 2003, 17:22
zeker straplocks gebruiken, ik heb ze ook.

Een vriend van me had ze eerst nog niet, hij had z'n handen een keer niet aan z'n gitaar, en ineens flikkert die gitaar op de grond :S gitaar naar de klote...

sindsdien altijd straplocks dus :smile:

sickpunk
27 februari 2003, 17:29
mat van me, had z'n gibson LP ff mee naar me huis(net nieuw.....zelfde dag gekocht)... hij hangt dat ding om me nek... ik speel wat... heb gelukkig nog de hals vast... flikker die band ervanaf.. (zo'n LP is dan best wel heel zwaar, met 1 hand) damn dan schrik jeje echt de PLEURIS... de rest van de dag, hebbben we maar zitten gespeeld... :razz:

Electrical Storm
27 februari 2003, 17:39
Ik gebruik ze niet, het is tot nu toe (tijdsbestek van een half jaar) nog nooit misgegaan. Maar nu ik dit zo lees zie ik er de noodzaak toch een beetje van in, misschien dat ik er binnenkort een paar ga halen.

Jay Cal
27 februari 2003, 17:44
Overal gaan bij mij Schallers op (misschien ook wel op mijn toekomstige vrouwtje want ik wil niet dat ze van me afvalt).

Greetz!

Ps. Schaller rulez op het gebied van hardware.

dungekste
27 februari 2003, 18:23
Ik snap godver nog steeds niet dat die dingen niet stock zijn gemonteerd op de wat duurdere gitaren.


Ik geloof dat Fender dat tegenwoordig met de US strats wel doet.

Nielsje
27 februari 2003, 19:03
Hm. 2 alternatieven

1. dat ding van planet waves, tis een band met aan de uiteinden een soort 'handboeien idee' dat ding kan je om je pin heen klikken en gaat niet los

2. Die dinen van dunlop, lock-strap (ja andersom) dingen kosten 2,50 guldentje per stuk, kan je voor je band doen, soort van beugel ding maar dan van kunstof en werkt ook heel goed.

Lakin's Juice
27 februari 2003, 19:04
zou iemand mij uit kunnen leggen wat straplocks zijn?

klinkt als een soort beveiliging voor je band...

Voidhead
27 februari 2003, 19:16
zijn van die dingen die zet je op je gitaar, en op je band. dan kun je je band er overheen klikken als 't ware en dan zit ie echt GOED vast.

Lakin's Juice
27 februari 2003, 19:20
ok, dankje

JM-150
27 februari 2003, 21:19
Ik heb ze ook van Schaller. Is laatst een gedeelte van wat aan de riem zit losgeraakt tijdens vervoer! Ben terug naar de winkel gegaan en kreeg wel gelijk nieuwe. Ze zeiden dat ze dat nog niet hadden meegemaakt trouwens. Ik merkte het toen ik al aan het spelen was. Maar jullie vinden ze ok begrijp ik.

Theije
27 februari 2003, 22:26
Is toch vrij logisch waarom straplocks niet standaard op een gitaar gemonteerd zitten, ze worden eigenlijk alleen gebruikt in de wat actievere muziekgenres, en daar worden gitaren niet standaard voor gemaakt.
Zolang je niet staat te springen en doen op het podium heb je eigenlijk ook geen straplocks nodig.
Ik mag zelf graag enthousiast spelen dus ik heb ze er wel op maar ik kan me voorstellen dat het gross van bijv. de bluesgitaristen geen behoefte heeft aan straplocks.

andy
27 februari 2003, 22:53
nou die blues gitaristen kunnen anders ook wel aardig uit hun dak gaan, vooral als ze de wereld om zich heen vergeten en tegelijkertijd over hun verloren liefde zingen, hahaha.

Theije
27 februari 2003, 23:03
Ja ok daar heb je gelijk in, mijn vorige engels leraar (frontman van bluesband Lefthand freddy and the aces) kon ook een aardige liveact neerzetten.
Ik hou helemaal niet van blues maar dat was echt kewl :smile:

Lakin's Juice
28 februari 2003, 08:12
Op 2003-02-27 23:03, schreef Theije:
Ja ok daar heb je gelijk in, mijn vorige engels leraar (frontman van bluesband Lefthand freddy and the aces) kon ook een aardige liveact neerzetten.
Ik hou helemaal niet van blues maar dat was echt kewl :smile:


zo zie je maar weer hoe belangrijk performance is!

Nocki
28 februari 2003, 08:25
ja. ze werken geweldig....

Marc Oblivian
28 februari 2003, 09:32
Op 2003-02-27 16:15, schreef sickpunk:
SORRY....:wink: dan word het al moeilijker... alleen amstel en hertoch jan(en wat er verder allemaal aangeboden word...)

HertoG Jan (ga je nogmaals schamen).
Gebruik ook Schallers...werken prima

Marc Oblivian
28 februari 2003, 09:36
Op 2003-02-27 17:39, schreef Electrical Storm:
Ik gebruik ze niet, het is tot nu toe (tijdsbestek van een half jaar) nog nooit misgegaan. Maar nu ik dit zo lees zie ik er de noodzaak toch een beetje van in, misschien dat ik er binnenkort een paar ga halen.


Ja, je hebt een Strat....koop nou maar gewoon zo'n setje...just to be safe...
Moet je wel ff opletten dat als je de locks erop schroeft, deze er wel stevig op te schroeven zijn (soms zijn de bij de locks behorende schroefjes een maatje kleiner dan de schroefjes die er al opzaten, of zijn de schroefgaatjes gewoon wat te wijd geworden...)
Anders gewoon een stukje luciferhout in de gaatjes en dan de schroeven erin draaien...zit het weer stevig...

Static-M
28 februari 2003, 11:22
Joo die Schaller-dingen passen niet op mijn gitaar omdat die knopjes waar de band op moet een tikje verzonken liggen. Hoe duur zijn die Planetwaves-dingen?

Phyrexian
3 maart 2003, 16:22
... and yet another vote for Schaller Straplocks! :grin:

je hebt ze in drie kleuren trouwens; zilver, goud en zwart... voor wat je het beste vindt passen bij je gitaar/bas.

ik heb straplocks op m'n gitaren gezet nadat m'n co-gitarist in m'n groep mijn gitaar eens twee keer heeft laten vallen toen hij er op speelde (de strap schoot los aan de onderkant!)

Idd oppassen voor de schroefjes bij Schaller, bij mij waren die kleiner dan de gewone straphouder schroeven in m'n Warwick bass en bijvolg is het straplock stukje op m'n bass losgekomen...

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: Phyrexian op 2003-03-03 16:24 ]</font>

treblemaster
3 maart 2003, 23:15
Gewoon een stuk "duck tape". Voor sommigen misschien heiligschennis, maar ik wil zeker zijn dat m'n gitaar niet op de grond valt als ik spring of onze zanger weer eens met z'n snoer achter mijn gitaar blijft haken (Tja, ik speel dan ook punk/hardcore :smile:)

Phyrexian
4 maart 2003, 11:50
Op 2003-03-03 23:15, schreef treblemaster:
Gewoon een stuk "duck tape". Voor sommigen misschien heiligschennis, maar ik wil zeker zijn dat m'n gitaar niet op de grond valt als ik spring of onze zanger weer eens met z'n snoer achter mijn gitaar blijft haken (Tja, ik speel dan ook punk/hardcore :smile:)


... wel, straplocks zijn een elegantere oplossing voor jouw 'ducktape' :grin:
maar ja, punk en elegantie :wink: :wink: :wink:

cas121
4 maart 2003, 12:01
heb ook schallers, doen maar een tientje bij dirk witte, echt niks vergeleken bij reparatie van lakschade aan je LP...