PDA

View Full Version : Ik heb mijn nieuwe amp!!!



a darker shade of grey
9 augustus 2008, 20:06
Dag lieve jongens en meisjes!

Met grote vreugde kan ik u meedelen dat ik na 3 jaar research zoeken werken en sparen ik eindelijk mijn nieuwe amp in bezit heb! Eigenlijk staat ie al ruim een week op zolder, maar ben tussendoor nog paar dagen weg geweest dus geen tijd gehad om hier te posten. Was overigens erg zwaar om een paar dagen in het buitenland te vertoeven als je weet dat er thuis iets moois op je staat te wachten.
Hoezeer ik het ook heb geprobeerd, mijn telefoon weigert in alle toonaarden een bluetooth verbinding te maken met mijn laptop, dus voorlopig nog even geen foto's. Ik heb wel geprobeerd om soundsamples op te nemen, maar de microfoon van mijn webcam doet het geluid zo weinig eer aan, dat ik deze weiger te posten :)

Dan zal ik jullie nu niet langer in spanning houden. Als een gelukje vond ik op marktplaats op een kwartiertje rijden afstand de volgende schoonheid:

Een Engl Blackmore met een Engl 212 PRO cabinet!!!!

Ik ging testen, ik plugde in en ik was verkocht. Een dag later was ze officieel van mij, en nog twee dagen later ben ik hem gaan ophalen, dat is nu exact een week geleden. Heb er erg veel op gespeeld en ben alleen maar blijer geworden. Lekker veel gerommeld met de EQ, maar het is echt volstrekt onmogelijk om het ding slecht te laten klinken. 'Mijn' sound ben ik nog ff aan het zoeken maar ik kom steeds dichter bij.
Ik dank jullie van harte voor alle info en adviezen die jullie mij ooit hebben gegeven in een van mijn vele zeurtopics!
Nogmaals, ik zal zo snel mogelijk even mijn vaders camera strikken om foto's te maken en die te posten!

zjanke
9 augustus 2008, 20:27
Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt, vanmiddag mijn nieuwe CMW Plexi junior+ opgehaald :D

Lexvandoef
9 augustus 2008, 20:54
Gefeliciteerd! Ik weet hoe het voelt, vanmiddag mijn nieuwe CMW Plexi junior+ opgehaald :D

Vet!, en wel een topic openen he ;)

@Donker-grijs, gefeliciteerd man, coole set zo!

OldSkool
9 augustus 2008, 21:32
Gefeliciteerd! Die blackmore is echt een brute amp!

happynjitram
9 augustus 2008, 21:45
Gefeliciteerd! Heb er een paar maanden terug ook een van marktplaats gehaald:) Heb je hem toevallig in hoogeveen gehaald?

EpiCenturiesAWAy
9 augustus 2008, 22:01
Super! Dat is echt een mega-goeie versterker voor elke stijl!

Metal,rock, softere muziek, alles kan je ermee!

Congrats!!

soup
9 augustus 2008, 22:15
congrats!!!

ENGL -_-

Ik verwacht foto's. :D

Arvoitus
9 augustus 2008, 23:27
Leuk ding!

Ik moest er eerst niks van weten omdat het een signature was, maar ik heb stiekem toch veel lekkere sounds uit dat ding gehoord!

Veel plezier ermee, en nu pics posten ;)

Jimwoud
9 augustus 2008, 23:57
@Darker shade: Gefeliciteerd jonge!! Hoe vergelijk je het high gain kanaal van de blackmore met kanaal 3 van de invader, qua gainstructuur en low end?

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 09:54
@Darker shade: Gefeliciteerd jonge!! Hoe vergelijk je het high gain kanaal van de blackmore met kanaal 3 van de invader, qua gainstructuur en low end?

Ik zal eerst zeggen dat de Blackmore in elke klank echt een totaal eigen stijl heeft. Er is iets met die toon (ik kan mijn vinger er echt niet opleggen) dat anders is dan alle andere amps (dus ook engls). Het is iets met de voicing van de mids, zo klinkt het in mijn oren. Het is in ieder geval apart. In dit filmpje (http://www.youtube.com/watch?v=Ss8ahbV7vMY) kun je aardig horen wat ik bedoel, met name tijdens het eerste riffje. Het filmpje is overigens niet van mij. De camera maakt het geluid wel duidelijk dunner dan in het echt, dat spreekt voor zich, maar dat karakter wat ik bedoel is wel aanwezig.

Dan nu, met betrekking tot je vraag: qua gainstructuur komt de blackmore naar mijn mening veel dichter bij de invader dan de powerball. De powerball klinkt agressief en messcherp en opgefokt (zie mijn vorige review ;) ), en de invader klinkt heel erg relaxed, en kalm. De Blackmore valt daar tussen in. De gainstructuur is mooi vol, en klinkt ook veel relaxter dan die van de powerball. Maar de eq op de blackmore is erg responsief, dus je kunt hem ook messcherp laten klinken. Ik heb de EQ nu op B: 7,5 M:4 T: 4 Presence: 4.

Met die settings klinkt kanaal 4 erg lekker in mijn oren. Ik ga hem niet vergelijken met de Invader, want de invader is ook gewoon een heel andere amp. Maar jij bent net als ik helemaal gek van die invader, en ik kan je dan wel vertellen dat als je net zo reageert als ik, je erg tevreden zult zijn met de tone van kanaal 4 op de blackmore. Het klinkt niet hetzelfde, maar wel vergelijkbaar.

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 09:57
EN DAN NU FOTOOOOOOS!

Mijn zusje was zo vriendelijk even een paar kiekjes te schieten van mijn amp. Ik ben de enige zonder camera in dit huis. Maar goed, de foto's zijn dus wel door haar gemaakt en eigenlijk niet geweldig. Maar mijn set staat er wel mooi op :)

http://img151.imageshack.us/img151/9310/1002601jt8.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/2003/1002600ui5.jpg
http://img151.imageshack.us/img151/9255/1002599fr9.jpg



Die laatste is de mooiste foto vind ik, alleen staat de knie van mijn zusje er nog op -.-'

Bart_Blueprint
10 augustus 2008, 11:06
Nice man! Nog gefeliciteerd! :D

Zijn er nog speciale redenen waarom je voor de staande 2x12 versie hebt gekozen en niet de liggende?? :)

Nicolaas
10 augustus 2008, 11:20
Zekers vet ding man, maar idd wel benieuwd naar de staande ipv de liggende, ik vind het
zelf altijd mooier als de head smaller is dan de kast waar die opstaat. Maar verder een
super versterkertje! :D

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 11:29
Zekers vet ding man, maar idd wel benieuwd naar de staande ipv de liggende, ik vind het
zelf altijd mooier als de head smaller is dan de kast waar die opstaat. Maar verder een
super versterkertje! :D

Eenvoudig: de verkoper had een staande, haha. En een tweedehands cab is goedkoper dan een nieuwe, das reden nummer twee. En het kon mooi in 1 koop, wat weer een paar centen scheelde, reden nummer 3.

Ik was ook eerst bang dat het er vreemd uit zou zien, maar de head steekt maar een paar centimeter uit, dus ik heb er geen last van, ik vind het niet misstaan.

Weet iemand van jullie trouwens waar je muziekbestanden kan hosten? Ik heb een soundsample gemaakt, verwacht niet te veel, de mic van mn computer stikt erin en het klinkt nergens naar, maar een andere mic heb ik niet, en ik wou jullie toch graag een soundsample geven. Dus waar kan ik die hosten?

Nicolaas
10 augustus 2008, 11:35
Haha ik zou waarschijnlijk het zelfde gedaan hebben :P Als eindelijk die amp waar ik jaren
voor spaar kan kopen en sta in die winkel heb ik ook geen zin om nog te wachten op
een cab die ze zouden moeten bestellen!

Veel plezier ermee!

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 11:37
Haha ik zou waarschijnlijk het zelfde gedaan hebben :P Als eindelijk die amp waar ik jaren
voor spaar kan kopen en sta in die winkel heb ik ook geen zin om nog te wachten op
een cab die ze zouden moeten bestellen!

Veel plezier ermee!

Tweedehands gekocht he ;) Bestellen was er niet bij :P

Nicolaas
10 augustus 2008, 11:39
You get my point

minoin
10 augustus 2008, 11:39
Wauw, gefeliciteerd man! Jij blaast nog wel een paar jaartjes door met je Engl :rockon:

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 11:53
Wauw, gefeliciteerd man! Jij blaast nog wel een paar jaartjes door met je Engl :rockon:

zeker weten! Ik ben op dit moment home alone, dus ik denk ik draai hem eens open. Maar man, hij staat nu op lead volume 2,5 en master volume 2 en dat is al zo tering hard!

JeanPaul du Vinnie
10 augustus 2008, 12:02
Weet iemand van jullie trouwens waar je muziekbestanden kan hosten? Ik heb een soundsample gemaakt, verwacht niet te veel, de mic van mn computer stikt erin en het klinkt nergens naar, maar een andere mic heb ik niet, en ik wou jullie toch graag een soundsample geven. Dus waar kan ik die hosten?
www.soundclick.com ;)

minoin
10 augustus 2008, 12:04
Jah Shade, nou willen we hem ook horen blazen ook! Op 2.5, 2 zal het beestje vast aardig brullen :chicken:

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 12:10
Jah Shade, nou willen we hem ook horen blazen ook! Op 2.5, 2 zal het beestje vast aardig brullen :chicken:
Ik heb net een sample opgenomen op volume 2, wat ritme werk. Zoals gezegd, het is met de mic van de laptop, en die vond volume 2 al aardig hard, dus je hoort allerlei volumewisselingen en zelfs wat phaseverschillen. De kwaliteit is echt ontzettend kut, dus het doet de amp totaal geen recht maar toch ga ik hem posten!


En ik zie dat je eerst een account moet maken op soundclick -.-'
Ik ga hem dus dalijk hosten...

a darker shade of grey
10 augustus 2008, 12:29
Ik heb net een sample opgenomen op volume 2, wat ritme werk. Zoals gezegd, het is met de mic van de laptop, en die vond volume 2 al aardig hard, dus je hoort allerlei volumewisselingen en zelfs wat phaseverschillen. De kwaliteit is echt ontzettend kut, dus het doet de amp totaal geen recht maar toch ga ik hem posten!


En ik zie dat je eerst een account moet maken op soundclick -.-'
Ik ga hem dus dalijk hosten...

Man dat soundclick is wel een enorm gedoe zeg. Maar het is gelukt. De soundsample staat hier (http://www.soundclick.com/bands/default.cfm?bandID=863124). Let niet op de kwaliteit dus :P

a darker shade of grey
11 augustus 2008, 16:34
BUMP!


Ik post soundsamples, en jullie reageren niet meer, zo werkt dat niet :P

Luisteren die hap!

minoin
11 augustus 2008, 17:50
Je hebt helemaal gelijk, maar de vorige keer dat ik ze probeerde te luisteren, deden ze het niet :S Nog maar eens een poging wagen.

EDIT: Nope, k krijg em niet aan de praat :( Misschien kun je hem beter op Rapidshare ofzo downloadbaar maken.

a darker shade of grey
11 augustus 2008, 18:51
Je hebt helemaal gelijk, maar de vorige keer dat ik ze probeerde te luisteren, deden ze het niet :S Nog maar eens een poging wagen.

EDIT: Nope, k krijg em niet aan de praat :( Misschien kun je hem beter op Rapidshare ofzo downloadbaar maken.

Wat raar, twee vrienden van me hebben ze al wel geluisterd.

Probeer anders eens naar www.soundclick.com/teun te gaan en het vanaf daar op te starten.

rinaldo
11 augustus 2008, 19:25
nou ik kan hem wel horen, en zoals gezegd doet het volgens mij de amp totaal geen recht. maar ik kan wel horen dat het een echte rockbak is :punk:

Kellet
11 augustus 2008, 19:36
Als je goede samples wilt horen van de Blackmore kan je ook gewoon hier heen gaan ;):

http://netmusicians.org/?value=Engl%20Blackmore&section=amp

Me_bigboy
12 augustus 2008, 00:09
Heb ook de blackmore (net een paar weken) en die klinkt idd echt vet. Je kan er echt alles mee! ik hoop dat je net zoveel plezier ermee zal hebben als ik

a darker shade of grey
12 augustus 2008, 09:48
Heb ook de blackmore (net een paar weken) en die klinkt idd echt vet. Je kan er echt alles mee! ik hoop dat je net zoveel plezier ermee zal hebben als ik
Gaat lukken denk ik! Ik moet alleen nog een footswitch erbij hebben, de verkoper had hem midi geswitched, was erg handig maar net wat te duur voor me. Dus ik moet nog een footswitch en wat effecten hebben, en daarna nog een stuk of wat (5 ofzo) gitaren :P

caliban
12 augustus 2008, 12:21
Kwaliteit suckt, maar je hoort dat er veel goeds inzit. Proficiat met je amp.