PDA

View Full Version : Nieuw op gebied van recording. Korg PX4(D) of M-Audio Fast Track?



Flappy
9 augustus 2008, 18:51
Hallo,
Ik ben totaal nieuw op het gebied van recorden en weet hier dus nauwelijks iets vanaf. Ik wil mijn gitaarspel via de computer opnemen en bewerken etc. en ben dus op internet op zoek gegaan naar de mogelijkheden die er zijn. Er zijn vrij veel mogelijkheden en voordelen en nadelen dat ik niet echt weet wat nou een goede keuze voor me zou zijn. Er zijn 2 dingen die speciaal mijn aandacht getrokken hebben. Dit zijn de multi-effectsprocessor Pandora PX4(D) van Korg en de Audio Interface Fast Track USB van M-Audio.

Begrijp ik goed dat de Fast Track USB dus een soort geluidskaart op zich is en ik in dat geval dus niet meer over de geluidskaart in mijn pc hoef te recorden? Dit is namelijk een Realtek HD kaart en die is volgens mij niet al te geschikt voor recorden. Ook ben ik dan benieuwd hoe het zit met effecten zoals distortion die ik op de computer kan toevoegen aangezien ik voornamelijk metal speel.

Bij de Pandora zitten natuurlijk al aardig wat effecten ingebouwd en zou ik dus waarschijnlijk geen effecten op de computer hoeven toe te voegen. Moet ik deze Pandora PX4 met een kabeltje met aan de ene kant een gitaarplug en aan de andere kant een mini-jack aansluiten op de pc en zit er een duidelijk verschil in kwaliteit tussen opnames via de Fast Track en die van de Pandora?
En weet iemand, als laatste, of er een duidelijk verschil zit tussen de PX4 en de PX4D van Korg?

Of moet ik misschien toch maar voor de Line 6 Toneport UX2 gaan (hoor er veel positiefs over hier)? xD

Sorry voor dit spervuur van vragen maar ik ben echt compleet nieuw in dit.
Veel dank alvast.