PDA

View Full Version : Fishman matrix infinity



freddy
9 augustus 2008, 17:32
Ik heb op internet een demonstratie gezien van dit systeem en dat klonk erg goed,heeft iemand ervaring met deze Fishman? heeft iemand deze op een gitaar geplaatst?
Ik wil een taylor kopen maar liefst zonder cutaway dan kom je in de 200 serie of in de GS serie als je die met expression systeem wil, daartussen bv een DN3 of een DN4 of GA3 enz is een Es systeem veelal een optie met lange wachttijden als gevolg daarom heb ik intresse in deze Fishman.
Misschien heeft iemand ervaring met dit element?

M Kactus
9 augustus 2008, 20:31
Ik heb op internet een demonstratie gezien van dit systeem en dat klonk erg goed,heeft iemand ervaring met deze Fishman? heeft iemand deze op een gitaar geplaatst?
Ik wil een taylor kopen maar liefst zonder cutaway dan kom je in de 200 serie of in de GS serie als je die met expression systeem wil, daartussen bv een DN3 of een DN4 of GA3 enz is een Es systeem veelal een optie met lange wachttijden als gevolg daarom heb ik intresse in deze Fishman.
Misschien heeft iemand ervaring met dit element?

Kijk hier (http://www.gitaarnet.nl/forum/showpost.php?p=1760613&postcount=28) anders eens. Heb het toevallig over dit element gehad in een ander topic. Ik weet niet of je er iets mee bent.

freddy
10 augustus 2008, 11:54
Dank je wel M Kactus, ik heb ook een aantal reviews gevonden op harmony central en dat ziet er echt veelbelovend uit.
Als je de reviews leest over het taylor ES systeem slaat de schrik je om het hart, hoewel ik het zelf een goed klinkend systeem vind zijn er blijkbaar een heleboel mensen die er problemen mee hebben, die problemen zijn veelal van technische aard en zijn niet altijd simpel op te lossen.
Misschien waren het aanloop problemen en is het ondertussen allemaal opgelost toch heb ik er geen goed gevoel bij.
Als je dan een zeer eenvoudig systeem zoals de Matrix infinity ziet, dat bovendien in een handomdraai te plaatsen of te verwijderen is dan geeft je dat toch wel een veel beter gevoel.

WICKED
31 mei 2009, 13:44
Wat ik niet snap... je moet toch zowiezo een gat achter in je gitaar maken voor de jack plug?

Als ik zo'n gat maak, is die dan geschikt voor allerlei versterking/systemen? Kan ik daarmee bijv een fishman matrix infinity gebruiken een LR Baggs, of een ingebouwde microfoon?

freddy
1 juni 2009, 19:07
Wat ik niet snap... je moet toch zowiezo een gat achter in je gitaar maken voor de jack plug?

Als ik zo'n gat maak, is die dan geschikt voor allerlei versterking/systemen? Kan ik daarmee bijv een fishman matrix infinity gebruiken een LR Baggs, of een ingebouwde microfoon?

Inderdaad moet er altijd een gaatje gemaakt worden voor de jack plug,ik denk dat dit gaatje standaard is en voor meerdere systemen gebruikt kan worden forumleden die menen dat het onjuist is of hier meer ervaring in hebben worden verzocht te reageren.
Trouwens vooraleer je aan de slag kan zul je toch eerst een matrix infinity of een ander systeem in handen moeten hebben, pas dan kan je bepalen welke boormaat je moet gebruiken om je gat te maken.

WICKED
3 juni 2009, 01:21
hmm oke bedankt! ik vroeg me nog iets af.. ik dacht ik vraag het hier eventjes. Want als je piezo hebt en je speelt met een roland ac-60 bijvoorbeeld dan hoor je toch weinig nog van die piezo? Maar als dat wel t geval is ben ik geen fan van piezo. Ik heb dan liever een ingebouw microfoontje of een element in het klankgat. Ik vroeg me dan nog af of zo'n microfoontje feedback geeft als je solo optreed (dus eventueel met een andere microfoon voor zang) en hoe vaak en wanneer dit voorkomt en wat je daar het best aan kunt doen:). Ik lees ook veel dat mensen geen microfoontje willen omdat ze nogal ruig heen en weer gaan met optreden alleen dat microfoontje blijf toch wel gewoon op zijn plek als je hem inbouwt?

En ik vroeg me nog af of zon element in je klankgat niet in weg zit:)

als iemand me kan helpen harstikke bedankt alvast!

WICKED
4 juni 2009, 23:51
iemand ?:)

Buzz
5 juni 2009, 15:17
Eeen microfoon geeft altijd een behoorlijk risico op feedback.
Klankgat elementen verschillen nogal.
Het houten Dean Markley klankgat element klinkt goed, maar zit wat in de weg met fingerpicking.
Fishman Rare Earth of Neo-D heb je geen last van.

WICKED
6 juni 2009, 12:22
hm dan ga ik toch maar voor de LR Baggs... kunnen ze niet een keer wat verzinnen tegen die feedback? anti-feedback ofzo;)