PDA

View Full Version : Voodoo Lab Ground Control Pro



Johnny Ramone
9 augustus 2008, 16:57
Hey, is er misschien iemand die zo'n apparaat heeft en die zo gek is geweest om de manual te vertelen in het Nederlands.

Het lukt me niet om dat ding te programmeren.

Ik wil bijvoorbeeld dat loop1 + loop3 + loop5 van m'n GCX audio-switcher tegelijkertijd met de preset 3 (via midi) van m'n intellifex (hangt in loop 5) aangezet worden, en dat allemaal via knop 9 (linksonder) van mijn Ground Control.

Ik snap geen bal van die Engelse manual, bovendien is mijn intelligentie ook erg zwak, ik heb dus hulp nodig.

Please help me!?

Kaïn
9 augustus 2008, 21:30
bovendien is mijn intelligentie ook erg zwak

Zelfkennis is wijsheid :D

Johnny Ramone
10 augustus 2008, 12:08
Oké dan een andere vraag:

Weet iemand een simpel apparaat waar je pedalen en een multieffekt met midi aan en uit kunt zetten? De pedalen moeten in een rack (looper) en een footswitch(es) op de grond, en erg belangrijk: het moet simpel in bediening/programmering zijn, liefst in het Nederlands.

Mijn Voodoo Ground Control en GCX Audio switcher doe ik misschien binnenkort in de verkoop, eerst even kijken of het terug kan naar de winkel. Geinteresseerden kunnen nu al reageren.

Albertj
10 augustus 2008, 12:27
Hoe moeilijk kan het zijn... Het is gewoon een van de gemakkelijkste midi controllers!

Zo kun je het doen:

1. Selecteer je preset die je aan wilt passen
2. Houd daarna de rechter edit knop in totdat het ledje bij edit begint te branden
3. Nu druk je de select knop een aantal keer in totdat er GCX-1 in beeld komt.
4. Nu kun je met de je instant access knoppen 1 t/m 8 je GCX loops aan/uitzetten.
5. Druk op de edit knop en save de preset.

Klaar !

Nitefly7
10 augustus 2008, 12:36
Oké dan een andere vraag:

Weet iemand een simpel apparaat waar je pedalen en een multieffekt met midi aan en uit kunt zetten? De pedalen moeten in een rack (looper) en een footswitch(es) op de grond, en erg belangrijk: het moet simpel in bediening/programmering zijn, liefst in het Nederlands.

Mijn Voodoo Ground Control en GCX Audio switcher doe ik misschien binnenkort in de verkoop, eerst even kijken of het terug kan naar de winkel. Geinteresseerden kunnen nu al reageren.

dan zou ik voor de GCP gaan...
eventueel kun je kijken naar een Musicom EFX switcher, of G-lab achtige dingen, maar dan liggen je pedalen bij de switcher op de grond...

heel makkelijk te programmeren, maar volgens mij valt dat bij de GCP ook reuze mee..

boss
10 augustus 2008, 12:51
Oké dan een andere vraag:

Weet iemand een simpel apparaat waar je pedalen en een multieffekt met midi aan en uit kunt zetten? De pedalen moeten in een rack (looper) en een footswitch(es) op de grond, en erg belangrijk: het moet simpel in bediening/programmering zijn, liefst in het Nederlands.

Mijn Voodoo Ground Control en GCX Audio switcher doe ik misschien binnenkort in de verkoop, eerst even kijken of het terug kan naar de winkel. Geinteresseerden kunnen nu al reageren.Alle begin is moeilijk, maar als je even doorzet is de combinatie die je nu hebt (GCP+GCX) een topper!
Niet te snel opgeven, verkoop krijg je spijt van als ik lees wat je wil!

Rectifier
10 augustus 2008, 13:25
De GroundControl is 1 van de makkelijkst te bedienen midi controllers.
Je moet alles stap voor stap doen. Ik was in't begin ook wel eens aan het kloten maar puur omdat je dan niet goed leest of te weinig geduld hebt.

Moet je met de Intellifex trouwens niet gaan midi-mappen en preset 3 aan PC9 hangen?

Heb je wel alles op hetzelfde midikanaal geprogrammeerd?
Ik had problemen omdat 1 apparaat op kan. 1 zat en een andere op 16.

boss
10 augustus 2008, 15:59
De GroundControl is 1 van de makkelijkst te bedienen midi controllers.
Je moet alles stap voor stap doen. Ik was in't begin ook wel eens aan het kloten maar puur omdat je dan niet goed leest of te weinig geduld hebt.
Moet je met de Intellifex trouwens niet gaan midi-mappen en preset 3 aan PC9 hangen?Volgens mj zegt hij knop 9, dus in bank 1 is dat PC 1.

Ik wil bijvoorbeeld dat loop1 + loop3 + loop5 van m'n GCX audio-switcher tegelijkertijd met de preset 3 (via midi) van m'n intellifex (hangt in loop 5) aangezet worden, en dat allemaal via knop 9 (linksonder) van mijn Ground Control.Trouwens dat midi-mappen....
Als je net begint met midi is het veel wijzer om gewoon preset 1 in je fx te koppelen aan PC1.
Maar zeker mee eens dat de GCP makkelijk te bedienen is.
Het is ook niet de GCP die voor de moeilijkheden zorgt denk ik zo.
Het hele midi verhaal moet je even doorhebben, dan valt alles op z'n plaats! ;)

Johnny Ramone
10 augustus 2008, 22:35
Hoe moeilijk kan het zijn... Het is gewoon een van de gemakkelijkste midi controllers!

Zo kun je het doen:

1. Selecteer je preset die je aan wilt passen
2. Houd daarna de rechter edit knop in totdat het ledje bij edit begint te branden
3. Nu druk je de select knop een aantal keer in totdat er GCX-1 in beeld komt.
4. Nu kun je met de je instant access knoppen 1 t/m 8 je GCX loops aan/uitzetten.
5. Druk op de edit knop en save de preset.

Klaar !

Oké dat lukt goed, alleen op het midi gedeelte heb ik geen invloed. Als ik preset 1 kies van mijn GCP dan krijg ik ook preset 1 van mijn intellifex, kies ik 2 op mijn GCP dan krijg ik 2 van mijn intellifex, enzz.... Ik zou graag willen dat wanneeer ik 1 (linksonder) kies op mijn GCP loop 1 + 3 + 5 van mijn Audio Switcher ingeschakeld worden (dat gebeurt dus nu), maar dan wel graag met de preset 3 van mijn intellifex, en niet preset 1. Hoe moet ik dat doen??

Ik heb al gekeken op het internet of er een instructie video bestaat, maar helaas niet, zou wel handig zijn.

boss
10 augustus 2008, 23:50
Ik zou graag willen dat wanneeer ik 1 (linksonder) kies op mijn GCP loop 1 + 3 + 5 van mijn Audio Switcher ingeschakeld worden (dat gebeurt dus nu), maar dan wel graag met de preset 3 van mijn intellifex, en niet preset 1. Hoe moet ik dat doen??Dat doe je met midi mapping.
Wat je overigens niet moet zoeken in je GCP maar in je fx.
De intellifex kan dit ook (volgens de manual van een ltd die ik hier heb).
Je vertelt je intellifex naar welke preset hij moet gaan als hij een bepaald commando binnen krijgt.
Dus in jouw voorbeeld: GCP zendt PC 1 - intellifex gaat naar preset 3

bluegate
11 augustus 2008, 10:08
Na edit, zie je als het goed is aan de rechterkant een nummer.
Dit kun je wijzigen en is de program change van die preset.
Zet deze op 3 en daarna saven.
Indien je nu op 1 drukt, dan krijg je preset 3.

henkbraakman
11 augustus 2008, 21:10
Hoe moeilijk kan het zijn... Het is gewoon een van de gemakkelijkste midi controllers!

Zo kun je het doen:

1. Selecteer je preset die je aan wilt passen
2. Houd daarna de rechter edit knop in totdat het ledje bij edit begint te branden
3. Nu druk je de select knop een aantal keer in totdat er GCX-1 in beeld komt.
4. Nu kun je met de je instant access knoppen 1 t/m 8 je GCX loops aan/uitzetten.
5. Druk op de edit knop en save de preset.

Klaar !
*********************************
Misschien nog een handige toevoeging want als je gcx 1 hebt en je klikt door naar gcx 2 (misschien jouw intelliflex) dan kan je daar je preset kiezen uit de user bank (tenminste zo werkt het bij mijn G-Force). Denk er aan dat je door klikt todat je kan kiezen of de preset moet wisselen bij het kiezen van een andere preset. Dus als je bijvoorbeeld van preset 1 naar 2 trapt dan moet de preset in jouw effectbak ook mee switchen. Het staat standaard op "Normal" maar die moet je zetten op XMIT W/PRSET. In jouw userbank van je intelliflex moet je de effectblokken in een bank (bijvoorbeeld user bank 1) aanzetten die je met de instant access buttons aan en uit wilt zetten. Het aan en uitzetten met een preset in je GC pro is erg eenvoudig, kies een preset bijvoorbeeld 1 zet de loops aan die je wenst in de betreffende preset druk op de edit knop rechts bovenin en houd die even vast tot het lanpje brand, druk er nogmaals op en hij vraagt of je de wijzigingen wilt opslaan en druk op yes. Loops uitschakelen in een preset is even zo handig volgens hetzelfdesysteem.
Ik hoop dat je wat aan deze aanvulling hebt. :satisfie:

Johnny Ramone
12 augustus 2008, 22:48
Bedankt allemaal, 1 en ander gaat als veel beter, het midi verhaal ook, het kwartje zal ook wel bij mij een keertje vallen!

boss
13 augustus 2008, 00:01
Hou vol en je zal binnenkort ook een tevreden GCP-GCX gebruiker zijn!! :D