PDA

View Full Version : testmiddagje Jukebox, Engl Invader 100 rocks!!



Jimwoud
9 augustus 2008, 14:57
Hey,

Gisteren even langs Jukebox in Boekel geweest om wat high gain versterkers te testen. Ten eerste, wat een mooie, gave winkel is dat, en het personeel is helemaal top!!!

Versterkers die ik getest heb:
- Engl Invader 100
- Engl Powerball
- Soldano SLO 100
- Soldano Avenger
- EVH 5150 III
- Marshall JVM 410

Gitaar: Epiphone LP met stock pu's
Cab: Engl 4x12 V30

Ik ben erg slecht in het uileggen van hoe het klinkt dus zal het even in het kort proberen te omschrijven.

Ik zoek een channelswitcher met een goed clean kanaal(veel headroom) en een vet, helder en snijdend, maar niet te schel distortion kanaal.

Engl Invader 100
Klonk meteen erg goed, had alles wat ik nodig heb, genoeg kanalen om naast mn behoefte ook een mooi crunchkanaal te hebben en een extra kanaal voor lead of gescoop rythym kanaal.

Engl Powerball
Had ik al eens eerder geprobeerd, maar toch wat ik er toen niet goed aan vond en wat ik ook al vaker gezegd heb, veel te fuzzy, rommelige distortion. Voor de rest een erg goede amp welke ik ook best zou willen hebben bijvoorbeeld, maar ga me op den duur toch ergeren aan die fuzzy tone. De invader had dit totaal niet.

Soldano SLO 100
Voor de vergelijk even aangesloten. Had al eens op een Hot Rod gespeeld, en dit was ook weer fantastich. Beste distortion die ik mij kan wensen, die gain structuur is zo geweldig, snijd als een gek, maar is niet te schel en toch dik en smooth. Desalniettemin, een te dure versterker voor mij.

Soldano Avenger
Daan wilde even laten horen dat de SLO 100 voor metal wat low end mist en daarom even de avenger aangesloten, en inderdaad die klinkt nog een stuk dikker en vetter. Helaas een eenkanaals amp.

EVH 5150 III
Ook al eens eerder geprobeerd. Maar niet op goed volume. Clean vind ik toch te snel opbreken wat een groot minpunt is voor mij. Qua distortion kanalen is dit ook een lekkere versterker maar mist toch wat low end en veelzijdigheid.

Marshall JVM 410
Clean en cruch waren erg goed. Distortion had echt bakken met gain, absurd veel. De enige versterker die voor mij de helderheid mist, en niet knalt. De andere versterkers knalde echt uit de speakerkast en deze had dat wat minder.

Kortom, allemaal erg goede versterkers, zou ze ook allemaal wel kunnen gebruiken, maar vond toch qua prijs kwaliteit de Engl Invader 100 het vetst.

nomaals Frans, Daan en Wilma Bedankt!

Fuhgawz
9 augustus 2008, 16:02
Vette shit bro! Heb je de Invader ook gekocht? Wat voor muziek wil je ermee gaan maken?

Bl44t44p
9 augustus 2008, 17:37
Goeie shit kerel! Vet dat ineens zoveel mensen (waaronder ikke (http://www.gitaarnet.nl/forum/showthread.php?t=111759)) helemaal weg zijn van de Invader :D !

Maar heb je 'm al of ga je hem nog halen?

Jimwoud
9 augustus 2008, 18:00
Helaas heb ik hem nog niet. Ik wil er metal mee gaan spelen, voornamelijk trash en wat prog achtige dingen. Maar hij is voor veel stijlen goed inzetbaar. Moet nog even kijken wanneer ik hem wil gaan kopen, zal nog wel even duren hoor. 2000 euro ga ik niet zo 1, 2, 3 uitgeven. Wil nog wel wat andere dingen testen.

Nu ik dit type vergeet ik helemaal dat ik ook een Diezel VH4S heb getest. Ook een hele brute versterker, maar ik vond hem toch wat te donker gevoiced. En toch ook wat te steriel.

casper innosence
9 augustus 2008, 20:10
Altijd "gevaarlijk" naar de Jukebox gaan, zowel met als zonder geld haha.. T roept GAS op.

Overigens, die Avenger, was die 50watter of niet? Die klonk ook duidelijk wat anders kwa voicing dan mijn 100 Watter, die beduidend rauwer was. Wel vette bakken, ik ben er nog steeds helemaal weg van :)

(Daarnaast is Daan ook wel een Soldano liefhebber ;))

Jimwoud
9 augustus 2008, 23:55
Altijd "gevaarlijk" naar de Jukebox gaan, zowel met als zonder geld haha.. T roept GAS op.

Overigens, die Avenger, was die 50watter of niet? Die klonk ook duidelijk wat anders kwa voicing dan mijn 100 Watter, die beduidend rauwer was. Wel vette bakken, ik ben er nog steeds helemaal weg van :)

(Daarnaast is Daan ook wel een Soldano liefhebber ;))
Die Avenger was volgens mij een 50 watter, vond hem ook erg veel op die SLO 100 lijken, wat ik ook had met die hotrod, zijn volgens mij maar kleine verschillen.

casper innosence
10 augustus 2008, 04:23
De Avenger en ook de Hotrod zijn gebaseerd op het OD kanaal van de SLO, dus dat kan wel kloppen ;). Zelf heb ik de SLO niet geprobeerd gehad omdat ik juist van mn recto terug wilde naar n uiterst simpele amp. Wel heb ik uiteindelijk mijn Avenger laten modden met een 2e schakelbare mastervolume, iets wat die 50 watter er ook op heeft zitten geloof ik..