PDA

View Full Version : Phase 90/Custom Shop



joskedentweede
9 augustus 2008, 10:38
GN'ers,
Ik ben in principe een volledige noob als het op effecten aankomt.
Toch zou ik graag wat beginnen te experimenteren met een Phaser.
Ik heb er momenteel twee op het oog:
MXR Phase 90
MXR Phase 90 Custom Shop

Heb ze alletwee even ingetikt in de zoekfunctie en heb daaruit kunnen afleiden dat de Custom shop een "echte" remake zou moeten zijn van het script logo en subtieler zou moeten klinken dan de gewone nieuwe versie.
Maar ik geraak er niet veel meer uit wijs, ben wat op zoek gegaan naar soundsamples, maar die zijn niet met elkaar te vergelijken aangezien ze alletwee een totaal andere setting aannemen qua versterker enzo.
Moest het handige info zijn, ik speel zowat rockachtig gedoe à la Blackbox Revelation, White Stripes, Black Keys, Led Zep, AC-DC... Meestal redelijk wat overstuurd.
En daarnaast vind ik geen winkel die beide pedalen heeft...

Dus als iemand ervaring heeft met beide pedalen en die zo vriendelijk zou willen zijn om mij te helpen?

Grooveyard21
9 augustus 2008, 10:47
de script logo is inderdaad subtieler, minder midhump en klinkt natuurlijker. Dit is naar mijn idee perfect in combinatie met clean geluid.

de moderne phase 90 is wat meer aanwezig en vooral lekker in combinatie met wat vervorming.

UIteindelijk is het verschil technisch gezien maar 1 weerstand.

joskedentweede
9 augustus 2008, 10:50
de script logo is inderdaad subtieler, minder midhump en klinkt natuurlijker. Dit is naar mijn idee perfect in combinatie met clean geluid.

de moderne phase 90 is wat meer aanwezig en vooral lekker in combinatie met wat vervorming.

UIteindelijk is het verschil technisch gezien maar 1 weerstand.

Aha, eindelijk wat duidelijkere info, clean en vervorming :D (woorden die ik tenminste ken)

Maar je zou dan dus eigenlijk kunnen stellen dat zo'n custom shop minder tot zijn recht komt bij vervorming?

mario88
9 augustus 2008, 10:52
hier sound sampeltje van bijde (tog?) http://www.youtube.com/watch?v=LwKDh3jOSW4

joskedentweede
9 augustus 2008, 10:54
hier sound sampeltje van bijde (tog?) http://www.youtube.com/watch?v=LwKDh3jOSW4

Sommigen kunnen nu eenmaal beter om met utube dan ik...

Grooveyard21
9 augustus 2008, 10:57
Aha, eindelijk wat duidelijkere info, clean en vervorming :D (woorden die ik tenminste ken)

Maar je zou dan dus eigenlijk kunnen stellen dat zo'n custom shop minder tot zijn recht komt bij vervorming?

het blijft natuurlijk smaak natuurlijk, ik beide uitvoeringen gehad en beide ook weer verkocht.

Ik heb nu zelf een phase 90 gebouwd en deze kan switchen tussen script en modern. Ik gebruik de script dan voor clean en de moderne in combi met overdrive.

robert-gitarist
9 augustus 2008, 11:00
Maar wat je ook kunt doen, is een standaard MXR Phase 90 kopen (nieuw of tweedehands) en daar een weerstandje zelf uithalen. Heel erg makkelijk om te doen. Ik ben echt een n00b op gebied van pedalen mod'en maar zelfs mij is het gelukt ;) Als je dit dus doet dan klinkt je Phase 90 net als de MXR customshop phase 90. Alleen ben je paar tientjes goedkoper uit. (geloof dat die customshop 120 was ofzo?).

(ohja, deze modificatie heet de R28 mod.{R28 is het weerstandje dat je eruit kan halen) Je kunt 2 dingetjes, ben dr naam kwijt van die twee kleine dingen hehe, eruit halen en dat is de C11 en C12. Dan heb je de hele modificatie uitgevoerd en klinkt uiteindelijk je phase90 als een echte oude MXR Phase 90 ;) echt veel mooier)

joskedentweede
9 augustus 2008, 11:01
Maar wat je ook kunt doen, is een standaard MXR Phase 90 kopen (nieuw of tweedehands) en daar een weerstandje zelf uithalen. Heel erg makkelijk om te doen. Ik ben echt een n00b op gebied van pedalen mod'en maar zelfs mij is het gelukt ;) Als je dit dus doet dan klinkt je Phase 90 net als de MXR customshop phase 90. Alleen ben je paar tientjes goedkoper uit. (geloof dat die customshop 120 was ofzo?).

Ja, ik was inderdaad net hetzelfde aan het denken ;)
Bedankt Robert

Grooveyard21
9 augustus 2008, 11:06
of je maakt het weerstandje schakelbaar, dan heb je beide pedalen.

Erik70
9 augustus 2008, 12:07
kleine verrassing !! De custom shop is al schakelbaar !!
Ik heb hem zelf en heb hem open gehad. Tot mijn verbaring zat daat de EVH-versie print in INCLUSIEF HET SCHAKELAARTJE. Er zit enkel geen gaatje in de behuizing. Het schakelaartje functioneert ook.

Je hebt dus voor minder geld de EVH die dus de script en block heeft !

Ik zit er zelf over te denken een gaatje in de behuizing te boren en het knopje op de switch iets te verlengen....dus dan schalekbaar zonder te openen.

joskedentweede
9 augustus 2008, 12:15
kleine verrassing !! De custom shop is al schakelbaar !!
Ik heb hem zelf en heb hem open gehad. Tot mijn verbaring zat daat de EVH-versie print in INCLUSIEF HET SCHAKELAARTJE. Er zit enkel geen gaatje in de behuizing. Het schakelaartje functioneert ook.

Je hebt dus voor minder geld de EVH die dus de script en block heeft !

Ik zit er zelf over te denken een gaatje in de behuizing te boren en het knopje op de switch iets te verlengen....dus dan schalekbaar zonder te openen.

Wow, ok, niet te snel he ;)
Dus die pedaal kan je opengooien en het schakelaartje verzetten en dan heb je een gewone Phase 90?

robert-gitarist
9 augustus 2008, 12:17
Haha lekker handig dan, moet je eerst de onderkant er af schroeven om het schakelaartje om te zetten. Zie het al voor me tijdens een gig :seriousf:

Erik70
9 augustus 2008, 12:17
Ja, dat klopt inderdaad.

joskedentweede
9 augustus 2008, 12:21
Ja, nu zit in in een groter dilemma,
In beide pedalen zitten beide pedalen (even verwarrend)
Die schakelaar kan je ook buiten de pedaal krijgen he, dan is het die 20 euro toch waard, als je gelijk hebt :p


Haha lekker handig dan, moet je eerst de onderkant er af schroeven om het schakelaartje om te zetten. Zie het al voor me tijdens een gig :seriousf:

Dat wordt inderdaad super leutig voor de toeschouwers ^^

Erik70
9 augustus 2008, 12:28
Haha lekker handig dan, moet je eerst de onderkant er af schroeven om het schakelaartje om te zetten. Zie het al voor me tijdens een gig :seriousf:


nog erger...de hele printplaat moet je loshalen....niet "effe" te doen. Heb ook niet gezegd dat t simpel was...alleen mogelijk. Daarom overweeg ik hem om te bouwen.

overigens is het verschil heel subtiel, verwacht geen wereld van verschil te horen.

robert-gitarist
9 augustus 2008, 12:35
Mja klopt, echt een heel groot verschil is het inderdaad niet. Ik heb een standaard Phase90 en had altijd last van dat irritantje randje drive van de Phase90 zodra je clean speeld. Daarom heb ik de R28 mod uitgevoerd en ik vind het echt een stuk beter zo.

Maare lekker handig dan dat je de hele plaat ook nog eens uit moet halen. Kun je niet de draden doortrekken en aan de buitenkant van de behuizing een mini-toggle switch maken? Of zit ie direct op de printplaat gemonteerd?

Erik70
9 augustus 2008, 12:37
het switchje zit idd direct op de printplaat, aan de bovenzijde. Je kan er dus niet bij enkel door het kastje te openen.

robert-gitarist
9 augustus 2008, 12:59
het switchje zit idd direct op de printplaat, aan de bovenzijde. Je kan er dus niet bij enkel door het kastje te openen.

Oh zo okee, niet echt handig dus ;)

Erik70
9 augustus 2008, 13:05
foto's komen er zo aan...

Erik70
9 augustus 2008, 13:11
http://inlinethumb03.webshots.com/43266/2730719570102267015S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2730719570102267015UrjpMg)

http://inlinethumb39.webshots.com/14502/2491574760102267015S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2491574760102267015ayWQDE)

http://inlinethumb18.webshots.com/40657/2263679820102267015S600x600Q85.jpg (http://good-times.webshots.com/photo/2263679820102267015bRptwp)


dat blauwe dingetje is dus het schakelaartje.

Don Olivier
9 augustus 2008, 13:49
Het is dus gewoon een EVH phase 90 in een Custom shop box....

Probeer de 74 Script Vintage phase 90 (re-issue)eens die klinkt hetzelfde als een orginele script.

joskedentweede
10 augustus 2008, 13:22
Het is dus gewoon een EVH phase 90 in een Custom shop box....

Probeer de 74 Script Vintage phase 90 (re-issue)eens die klinkt hetzelfde als een orginele script.

En is ook wat duurder vrees ik...
Moet een heel klein beetje op de centjes letten. Maar ik denk dat ik de gewone Phase90 ga nemen, en als het dan tegenslaagt de mod uitvoeren.