PDA

View Full Version : Koptelefoon i.c.m. Digitech GNX3000



pupanus1
9 augustus 2008, 10:36
Ik ga binnenkort een Digitech GNX3000 aanschaffen omdat ik een appartementje heb gekocht en mn buren het niet leuk gaan vinden als ik altijd vol hard op een cab speel. Dus zou ik graag een goede koptelefoon erbij kopen. Nu heb ik best veel ervaring met 'monitors' en headphones alleen dan m.b.t. vocals en niet m.b.t. gitaar zeker niet in combinatie met een digitale unit.

Ik vrees dat als ik een Beyer Dynamics DT 880 of een AKG K 240 koop deze waarschijnlijk het geluid te eerlijk weergeven, en dus de patches eigenlijk veel te korrelig en scherp gaan klinken.

Ik wil een semi-dichte headphone omdat een dichte m'n gehoor niet goed gaat doen. Ik wil dus een goede koptelefoon die het geluid mooi weergeeft i.p.v. eerlijk weergeeft. Zou ik dan toch meer de Hi-Fi kant op moeten?

Ik heb de zoekfunctie al gebruikt en er zijn uiteraard tal van topics hierover maar vooral in een lager budget mijn budget gaat tot 200 euro. Kan zelfs nog wat gerekt worden.

Graag tips!

Alvast bedankt

bass blom
9 augustus 2008, 10:58
ik kocht een tijdje geleden voor de lol een pocketpod.
kreeg er een setje oortjes bij.
ging natuurlijk eerst met een redelijke sennheiser koptelefoon proberen.
even later met de oortjes..
de oortjes gaven veel meer een gitaargeluid zoals ik het gewend ben/wil horen..
:eek:

pupanus1
9 augustus 2008, 11:01
Ja precies, het mag van mij wel lekker wat mid hebben eigenlijk. Maar ik ben echt meer thuis in de studio phones ipv de Hi-Fi headphones voor studio opnamen zou ik meteen een DT770 aanschaffen. Maar voor dit denk ik dat een mooie Hi-Fi koptelefoon beter geschikt is

Maar ik kan het natuurlijk helemaal mis hebben :D

pupanus1
10 augustus 2008, 20:53
>>bumpie<<geen tips??

zat zelf te denken aan de AKG K-601
http://www.thomann.de/nl/akg_k601.htm

vincent136
11 augustus 2008, 09:52
Hms, ik heb er zo geen ervaring mee. Akg maakt over het algemeen erg goede dingen, net zoals wat jij hier boven allemaal al noemde. Je kunt desnoods toch op je effectenbakkie met de EQ het een en ander bijstellen?

pupanus1
12 augustus 2008, 16:33
Het gaat erom dat ik een mooi geluid wil en dus niet een eerlijk geluid (wat studio koptelefoons weergeven). Ik heb hiervoor wazige electro en ambient gemaakt daarbij wil je alles goed kunnen horen (elk bliepje etc.) Dus dat mixte ik af met Alesis MKII monitoren en een Beyer DT 770 deze geven alles goed weer zodat ik perfect kon pannen EQen etc.

Digitaal is gewoon eigenlijk een ruk geluid voor gitaar, het klinkt leuk over een cab en op je laptop maar als je eerlijk gaat luisteren ben ik bang dat er niet veel fatsoenlijks van het signaal overblijft. Zeker overstuurd ben ik bang dat het korrelig en met teveel hoog gaat klinken (omdat veel monitoren en studio phones vaak over meer hoog en laag beschikken dan over mid).

Dat is hoe ik er tegen aan kijk maar ik weet dus niet of ik hierin gelijk heb, en of een Hi-Fi koptelefoon hiervoor een goede oplossing is.

Ik zou echt GRAAAAAG een mening krijgen van iemand met flink wat ervaring op het gebied van geluid etc. :)

harrie-beton
14 augustus 2008, 09:35
Digitaal is gewoon eigenlijk een ruk geluid voor gitaar, het klinkt leuk over een cab en op je laptop maar als je eerlijk gaat luisteren ben ik bang dat er niet veel fatsoenlijks van het signaal overblijft

Digitaal ruk? Je heb zeker dan geen CD speler. Want dat is ook digitaal.

Ik heb zelf een een podx3 en dat klinkt zeer goed. Ik heb monitoren en heb ook de DT770 pro. De buren merken niets van al mijn metal riffjes.

TimmU
14 augustus 2008, 11:40
daarbij, zeuren over een digitaal geluid als je blijkbaar ook een line 6 spider III hebt, is apart.

pupanus1
14 augustus 2008, 11:53
Volgens mij zeur ik nergens over, en als ik met een 770 op mn knars speel op mn Spider klinkt het ook minder. Digitaal geluid klinkt gewoon minder als een 'echte versterker' als je dat gaat ontkennen heb je wel een heel erg slecht gehoor.

TimmU
14 augustus 2008, 12:02
Ěk ben de laatste om dat te ontkennen, in mijn rig is geen modelling te bekennen.

pupanus1
14 augustus 2008, 12:16
Ik vind digitaal ideaal om te oefenen thuis zeker met een GNX3000 neemt weinig ruimte in kan lekker mee jammen met nummertjes ideaal. Maar voor iets anders zou ik het niet gebruiken

DeiDRagonas
14 augustus 2008, 12:29
Ik denk vooral dat je niet te moeilijk moet doen over die headphones. Koop gewoon de eerste de beste, niet te dure koptelefoon die lekker zit en klaar. De HD serie van Sennheiser vind ik prima dingen bijvoorbeeld. Kosten zo rond de 100,- a 150,- en klinken gewoon goed in combinatie met mn Line6 Pod.

Grt Roy.

pol
14 augustus 2008, 13:08
Digitaal is gewoon eigenlijk een ruk geluid voor gitaar, het klinkt leuk over een cab en op je laptop maar als je eerlijk gaat luisteren ben ik bang dat er niet veel fatsoenlijks van het signaal overblijft. Zeker overstuurd ben ik bang dat het korrelig en met teveel hoog gaat klinken (omdat veel monitoren en studio phones vaak over meer hoog en laag beschikken dan over mid).



absoluut niet mee akkoord, uit een pod x3 en een hoop andere software modelleren komen geluiden die prima bruikbaar zijn als je weet wat je doet.
als je teveel hoog hebt in je headphones gebruik je toch de eq van je modelling toestel ?

Voor livegebruik blijft een echte goeie buizenamp natuurlijk heel tof. maar er zijn ook bands die volledig digitaal gaan en hiermee een geluid hebben waar veel bands met buizenamps nog iets van kunnen leren.

harrie-beton
15 augustus 2008, 09:29
Ik kan me goed voorstellen dat je goede gitaar versterker beter vindt klinken. Echter om te oefenen thuis is modeling een uitkomst, toevallig omdat het digitaal is hoeft het niet heel apart te klinken, als jij een CD goed vind klinken op een stel koptelefoons zou dit ook voor een modeling apparaat moeten kunnen. Er gebeurt niets extra in zo'n ding. Misschien moet je wennen uberhaubt aan een koptelefoon.

Je kunt ook je eigen gebruiken. Ik woon heel vroeger (...) in gehorige studentenflats en toen was er geen modeling zoals nu. Ik pakte mijn eigen versterker in een doos en daarom heen nog een doos en slaapzakken. Ik zette er een microfoon voor en zette de versterker zacht maar toch met een goede punch. Dat versterker hoorde je op de koptelefoon goed en mijn buren konden lekker studeren en ik meespelen met the black album.

pupanus1
16 augustus 2008, 07:32
haha dat laatste is echt geniaal hahaha :D