PDA

View Full Version : Oh oh denhaag.... fender 5watt tube amp



macwilliams
9 augustus 2008, 01:21
Ben ik deze week in den haag op vakantie, vrouw en kind erbij. We logeren bij kennissen van ons en gingen een weekje den haag bekijken.

Wordt tegen mij gezegd ook rock palace hier aan te gaan en even te kijken. Ik heb hier nog even gezocht op gitaar net naar wat info over r-p. Het was niet allemaal positief maar goed na wat relativeren en overdenken dacht ik van wie weet ga ik nog snaren kopen.....Voor zover.


We banjeren de hele dag door de winkelstraat en besloten wat te gaan eten. Na dit gedaan te hebben kwamen we rond half acht 'savonds bij rock palace aan. Beetje rond kijken enzo bij de gitaren en zie precies dezelfde custom hangen als de mijne. Komt daar een jonge medewerker op mij af en vraagt mij of hij mij kan helpen... Dit vroeg om een test vanmijn kant naar customer vriendelijk heid. Ik vertelde hem dat ik opzoek was naar een klein versterkertje die niet te duur was maar wel een goed geluid had en als het kan nog klonk als een buizen amp. Het begon dus met de epiphone junior die ik had gezien. We liepen naar het probeer hokje en hij pakte een squire strat, ik vertelde dat ik daarmee niet akoord ging en enkel op een gibson les paul of een bc rich wilde proberen (jaja ik ben een lul). Het werd een mooie mockingbird. Prima voor zover!!!

Ze zijn allemaal versleept naar het probeer hokje, de epiphone, de vox, de line 6, de orange, de marshall allemaal tussen 5 en de 30 watt buizen en transistor van 100 tot 300 euro. Het was allemaal eigenlijk best heel kut voor het geld. Als laatste zette ik de line 6 de tot nu toe minst slechte (30watttransistor) tegen over de fender vibrochamp (5watt buizen).


Even het verhaal ingekort. En als laatste stukje spam. Voortreffelijk geholpen in die zaak en het is geworden.....

de fender van 5 watt wat een heerlijk geluid zeg. En een formaat om altijd bij je te kunnen hebben.

Even een plaatje van de amp:

http://www.multisononline.com/images/VIBRO-CHAMP.jpg

Najera
9 augustus 2008, 02:11
Gefeliciteerd hoor kerel! Altijd fijn een leuke, draagbare oefenamp bij je te
hebben. Heeft deze versterker een beetje een behoorlijke overdrive? Met het clean zal het, fender kennende, waarschijnlijk wel goed zitten. En kun je mischien vertelen welke buizen deze amp heeft? ook 6l6?

beruk
9 augustus 2008, 06:51
Gefeliciteerd! Ben ook al effies op zoek, ik krijg steeds meer de indruk dat dit de enige (betaalbare) 5 watter is die echt wat kan. Dank voor je verhaal.

macwilliams
9 augustus 2008, 10:06
Gefeliciteerd hoor kerel! Altijd fijn een leuke, draagbare oefenamp bij je te
hebben. Heeft deze versterker een beetje een behoorlijke overdrive? Met het clean zal het, fender kennende, waarschijnlijk wel goed zitten. En kun je mischien vertelen welke buizen deze amp heeft? ook 6l6?

Aangezien ik veel metal speel in de stijl van slayer metallica possessed en ga zo maar door en dit geluid thuis ook prima voor elkaar heb kan ik je vertellen dat dit versterkertje niet teleur zal stellen. Ik heb de gitaar zonder tussenkomst van pedalen er in gepropt en het geluid was prima. Wel zal ik om het geluid nog verder te kunnen beinvloeden een pedaal gaan gebruiken welke dat word weet ik niet. Verder zit er een knopje bij dat de naam voice draagt. Dit draaiknopje is instelbaar van 1 t/m 16 en heeft weg van een beetje modelling denk ik. Hier ben ik niet zo ervaren in. Hier onder volgen wat specs die ik gevonde heb op het net.

Series Vintage Modified
Type Tube Amplifier with DSP
Output 5 watts (Class "A")
Ohms 4 ohms
Speakers One 8", 4-ohm Special Design Speaker, p/n 0073857000
Channels One
Features 5 Watt Tube “Class A” Power Amp.
"Voice" Control with 16 Different Amp Voicings Delivering Various Clean and Overdriven Tones for any Style of Music: Blues, Rock, Country, Jazz, Metal, and More.
16 DSP Effects (Vibratone Slow; Vibratone Fast; Delay 130ms; Delay 300ms; Delay 450ms; Large Room Reverb; Concert Hall Reverb; Classic Fender Spring Reverb; Reverb+Delay; Fast Chorus; Deep Chorus; Chorus+Delay; Chorus+Reverb; Tremolo Low Speed; Tremolo Medium Speed; Tremolo High Speed).
External Speaker Output Allows use with External Speaker Cabinet Line Output.
Strap Handle.
Red Jewel Pilot Light.
Controls Gain,
Volume,
Voice,
Treble,
Bass,
FX Level,
FX Select
Covering Black Textured Vinyl with Silver Grille Cloth; Chrome Hardware; Blackface Control Panel
Weight 23 lbs (10.4 kg)
Dimensions Height: 14" (35.5 cm),
Width: 17" (43.2 cm),
Depth: 8.7" (22 cm)
Power Handling N/A
Tube Complement 1-12AX7A
1-6V6
(Diode Rectifier)

Ik geef toe dat het niet een van de goedkoopste was maar hij doet ook niet el cheapo aan. Mocht je op zoek zijn naar een versterker die goed klinkt probeer deze dan maar eens. Ben je op zoek naar een gadget probeer dan die anderen.



Laatste opmerking in deze post. Wat mij voornamelijk tegenviel aan de andere versterkers is dat ik het gevoel had dat er tijdens het betere hak en beukwerk het geluid het meest leek op een blikje met spijkers. Zelfs met de treble dicht.

Orpheo
14 augustus 2008, 18:26
vandaag ook getest, dze amp, en ik vind 'm echt heel tof! effe sparen (nu geen geld), maar ik vind 'm echt wel leuk :) ben t er wel mee eens dat ie ook met 'high gain' nog wel strak kan klinken. beetje spelen met gain/volumesettings, en gewoon gaaan! de effecten vond ik minder overtuigend. alsof ie bij de delay, reverb en vibro-dinges opeens minder 'sustain' geeft ofzo, en stokt in het weergeven van noten ofzo. kan natuurlijk ook aan de CRAPPY gitaar gelegen hebben (nee niet een warmoth :seriousf: )

macwilliams
14 augustus 2008, 18:53
vandaag ook getest, dze amp, en ik vind 'm echt heel tof! effe sparen (nu geen geld), maar ik vind 'm echt wel leuk :) ben t er wel mee eens dat ie ook met 'high gain' nog wel strak kan klinken. beetje spelen met gain/volumesettings, en gewoon gaaan! de effecten vond ik minder overtuigend. alsof ie bij de delay, reverb en vibro-dinges opeens minder 'sustain' geeft ofzo, en stokt in het weergeven van noten ofzo. kan natuurlijk ook aan de CRAPPY gitaar gelegen hebben (nee niet een warmoth :seriousf: )

Daar had ik met die BC geen last van en met mijn eigen gitaren thuis ook niet.
Wat hebben ze je in je handen gedrukt dan?

Bij wie heb je hem eigenlijk geprobeerd?

Orpheo
15 augustus 2008, 11:40
Daar had ik met die BC geen last van en met mijn eigen gitaren thuis ook niet.
Wat hebben ze je in je handen gedrukt dan?

Bij wie heb je hem eigenlijk geprobeerd?

ik was bij vanilla music store, net om de hoek van rockpalace. ik heb gewoon een LP-kloon van de muur getrokken :) VIG is 't merk ofzo. beetje epi-looks, maar dan crappy, zeg maar.

macwilliams
28 augustus 2008, 21:07
Inmiddels zijn we een paar weekjes verder en ik leer er steeds beter mee omgaan. Hij bevalt steeds beter en beter. Dit is echt een lekker ampje voor dit geld. Het enige wat ik mis is een footswitch maar misschien dat ik die er zelf aan vastknoop. Wie weet ik koop ik ooit zn grotere broer erbij.

frankiiee
28 oktober 2008, 14:31
Ik zal dit effe bumpen, ik vind dit een zeer aantrekkelijk ampje, ben op zoek naar zo'n klein buizenversterkertje omdat ik denk dat dat meer my cup of thea is qua klank dan een cube15, meer effecten en een mooier clean denk ik. Ik zou hem via thomann ofzo kopen en wil er vooral wat chili peppers achtige soul funk blues dingen op spelen ik heb alleszins niet veel distortion nodig want dat heb ik nu wel op mn cube maar dat gebruik ik zelden of nooit. nu heb ik ook de fender superchamp zien staan die is 15 watt en kost maar een klein beetje meer. het is voor op de slaapkamer welke is volgens jullie de beste keuze en zijn er nog andere kleine buizenampjes die de moeite waard zijn.

groetjes

kevervolks
28 oktober 2008, 14:41
15 watt voor in de slaapkamer is alsnog heel erg veel!

Op dit gebied kun je dus beter de vibro champ kiezen deze is 'maar' 5 watt dat is meer dan voldoende voor op de slaapkamer.

Het enige verschil tussen de vibrochamp en de superchamp is dat je op de superchamp een clean kanaal hebt, dit kan je ook gewoon regelen met de volume knop van je gitaar.... tevens had ik gehoord dat de reverb niet werkt op het clean kanaal van de superchamp, maar dat weet ik niet zeker!

Ik zou persoonlijk voor de vibrochamp gaan en het extra geld in de zak houden :satisfie:

macwilliams
28 oktober 2008, 18:16
Op die ik heb zit een mooi clean die je zonder gain kan regelen en een clean die wel over de gain knop gaat voor dat beetje extra, een randje eraan zeg maar.