PDA

View Full Version : ESP gitaren



panterawolf123
9 augustus 2008, 01:47
ok ff een vraag heel simpel is ESP een goed merk of niet????
ok jullie kunnen wel zeggen je moet ff uitproberen wat bijvoorbeeld bekend is bij BC-Rich ze hebben geen ultiem geluid maar is bij esp ook zon soort mankement????? en dan hbe ik het over een ESP f-400FM of een f-250
http://espguitars.com/guitars_f.html
alvast bedankt
maaar heb je ook die fm-400 met een tremolo want dat zou ik er toch wel graag bij willen hebben (voor het bewerken van mijn post )

Luke-wannabe
9 augustus 2008, 01:50
Sowieso heeft een ESP niet echt een 'typisch ESP geluid', nee als je dat bedoelt.

Die ESP LTD 400 series zijn geloof ik wel goed. 250 ook wel, maar is vanzelfsprekend iets minder..

Misery Signals
9 augustus 2008, 03:18
Dat zijn geen ESP's, dat zijn LTD by ESP, de budgetreeksen.
Ik vind ze in vergelijking tot Squire en Epiphone pakken sterker als ondermerk, en veel grote bands spelen er mee.
Neem wel een LTD van 400, 500 of 1000 reeks. Betere tuners, elementen,...

Ik heb al LTD gehad en meerdere nieuwe ESP Standard serie gitaren. Kwalitatief zeer hoogstaande gitaren met superklank maar ze voelen altijd een beetje fake aan vind ik.

Ik heb nu een oude ESP Horizon uit de Custom serie met houten hals en die speelt/klinkt nog pakken beter. Voelt ook natuurlijker aan...

MS

RammerStein
11 augustus 2008, 00:02
zelf heb ik een esp/ltd ax-50... als je niet veel geld hebt.. vind ik de kwaliteit wat je voor die prijs krijgt erg goed. ik vind het een goed gitaar en heeft hij geen mankementen vertoont., en ik vind hem heel fijn in de hand liggen, matzwarte hals die zeer fijn glijd. conclusie: goede gitaar voor een leuke prijs......
:chicken: :zz:

pol
11 augustus 2008, 14:19
ze vallen wel mee, goeie pickups, goeie hardware. (vanaf de 400 reeks toch, alles eronder is meer lowbudget)

Ik vind ze niet zoveel karakter hebben als een goeie Gibson, maar voor de rest, prima werkpaarden, standaard goeie pickups en hardware etc...

in dezelfde prijsklasse heb je ook Schecter, die komen uit dezelfde fabriek.

pupanus1
11 augustus 2008, 14:41
ESP LTDs zijn zeker geen slechte gitaren (vanaf de 400 series dan) ze zijn echter wel een stuk prijziger als een Squier of Epiphone. Nu vind ik de kwaliteit van het bouwen (afwerking) bij LTD's vaak wel beter dan bij squier of Epiphone.

ESP's zijn echt geweldige gitaren ze hebben alleen niet echt karakter omdat het kopieën zijn van andere merken (mijn horizon is in feite een Jackson Soloist) dus ze hebben geen 'eigen' iets (beetje lastig te beschrijven sommige hier noemen het 'mojo'). M'n horizon is wel een heerlijke gitaar om op te spelen en klinkt geweldig ik heb qua sound en feel niets anders meer nodig dan deze gitaar.

pimmedoris
11 augustus 2008, 15:57
Nou die Forest of F-serie waar de TS in geïnteresseerd is, is volgens mij wel een origineel ESP model, of heb ik dit verkeerd?
Ik zou idd niet onder de 400 serie gaan zitten. Ik heb één keer op de F250 gespeeld en die had nogal scherpe frets. Dit kan natuurlijk een uitzondering geweest zijn, maar je moet dus gewoon zelf de boel proberen en kiezen wat jij fijn vindt.

Over het algemeen zijn LTD's wel goede gitaren vind ik

kirk19
11 augustus 2008, 16:23
tip: zoek achter edwards modellen als je een echte esp niet kan betalen. Edwards is ook van esp en zit tussen ltd en esp van kwaliteit en is vaak zelfs goedkoper 2dehands dan een ltd. Ltd is made in korea of taiwan, edwards is japan made

Gothra
11 augustus 2008, 16:55
Nou die Forest of F-serie waar de TS in geïnteresseerd is, is volgens mij wel een origineel ESP model, of heb ik dit verkeerd?
Ik zou idd niet onder de 400 serie gaan zitten. Ik heb één keer op de F250 gespeeld en die had nogal scherpe frets. Dit kan natuurlijk een uitzondering geweest zijn, maar je moet dus gewoon zelf de boel proberen en kiezen wat jij fijn vindt.

Over het algemeen zijn LTD's wel goede gitaren vind ik

Dat heb je verkeerd, er staat toch egt LTD op de headstock

Zoals veel mensen al hebben gezegt hier zijn het goede gitaren, het zijn wel kopieën van andere merken maar dat neemt niet weg dat het gewoon geweldige gitaren zijn. Ze zijn ook niet precies kopieën, zo heeft de eclipse een veel dunnere hals dan een egte gibson. Vind ik persoonlijk veel lekkerder spelen. Ik zou gewoon gaan proberen of jij de gitaar goed vind spelen

guitartub
11 augustus 2008, 19:42
Weet iemand op welk model ESP Greg Howe speelt?
Is toch wel ERRUG mooi en klinkt ook wel heel erg goed (Nu IS Greg natuurlijk heel erg goed dus dat is niet zo moeilijk.)

Soulflyhigh
11 augustus 2008, 20:03
Volgens mij zijn dat custom's ze zijn gebaseerd op de horizon shape maar dan met een maple neck, single coil in de neck en een fenderachtige headstock
http://musicbox.su/images/logos/info_greg.jpg

Braindead
11 augustus 2008, 20:49
Greg Howe is God als het om gitaarspelen gaat. Respect!!
Ik vond Greg cooler met die Fender hm strat's
waar hij altijd op speelde...


Volgens mij zijn dat custom's ze zijn gebaseerd op de horizon shape maar dan met een maple neck, single coil in de neck en een fenderachtige headstock
http://musicbox.su/images/logos/info_greg.jpg

Maroon
11 augustus 2008, 20:56
ESP's zijn zeker goede gitaren, maar het moet maar net je 'ding' zijn. Ik heb nog een ESP horizon staan voor de geintresseerde (voor zeshonderd mag hij weg :D)

Thundermane
11 augustus 2008, 21:16
oj, ik heb een ltd EC 1000 BLK, zeer tevreden, kan me nauwelijks voorstellen dat ik wat beters kan krijgen, qua kwaliteit. De afwerking qua uiterlijk is iets minder, als je het van dichtbij bekijkt, maar de speelbaarheid laat het niet afweten. Ik heb destijds ook nog op een LTD F-400 gespeeld, wilde deze overigens ook gaan kopen, maar daarbij was de afwerking van de fretboard een stuk minder.
Die was niet mooi strak en voor mij de reden om hem niet te kopen.
Dit was waarschijnlijk alleen met deze gitaar, heb later niet op een andere LTD F-400 gespeeld om dit te checken, maar ik ga er van uit dat deze specifieke gitaar gewoon niet goed afgewerkt was.

Maar idd F400 is een hele mooie gitaar en als je een goede weet te vinden, z'n geld waarschijnlijk dubbel en dwars waard.

pupanus1
12 augustus 2008, 10:32
@Maroon maak je prive berichten is leeg man ik kan je niks sturen :D
Dan maar zo, om wat voor Horizon gaat het (afbeeldingen?? :)) Ik weet heel misschien iemand met interesse.

LP_CL
12 augustus 2008, 17:54
Dat zijn geen ESP's, dat zijn LTD by ESP, de budgetreeksen.
Ik vind ze in vergelijking tot Squire en Epiphone pakken sterker als ondermerk, en veel grote bands spelen er mee.
Neem wel een LTD van 400, 500 of 1000 reeks. Betere tuners, elementen,...

MS
+1 over heel de post.

PS: kots je er ook zo van dat mensen LTD bij de naam ESP noemen?
Men zegt toch ook geen fender tegen een squier of een gibson tegen een epi?

Manuvdv
12 augustus 2008, 22:31
@Maroon maak je prive berichten is leeg man ik kan je niks sturen :D
Dan maar zo, om wat voor Horizon gaat het (afbeeldingen?? :)) Ik weet heel misschien iemand met interesse.
Same here, wou een PM sturen maar zijn inbox zit vol. En ik heb verdorie interesse ^^

@LP_CL: Klopt! En als je dan zegt "Ik heb een ESP", dan gaan ze er van uit dat het een LTD is. Rare mensen...

casper innosence
12 augustus 2008, 22:52
Dat heb je verkeerd, er staat toch egt LTD op de headstock

Zoals veel mensen al hebben gezegt hier zijn het goede gitaren, het zijn wel kopieën van andere merken maar dat neemt niet weg dat het gewoon geweldige gitaren zijn. Ze zijn ook niet precies kopieën, zo heeft de eclipse een veel dunnere hals dan een egte gibson. Vind ik persoonlijk veel lekkerder spelen. Ik zou gewoon gaan proberen of jij de gitaar goed vind spelen

LTD= ESP, en de F(orest) is inderdaad een eigen model,net als de AX en de AXXION, dave mustaine sig (alweer gediscontiueed omdat dave naar washburn is gegaan).

Maare ik heb reeds 4,5 jr een ESP Viper uit de standaard series,heeeeerlijke gitaar, enige wat ik er aan gedaan heb is de elementen (EMG81) vervangen voor Seymour Duncans,maar dat is puur smaak.

Daarnaast heb ik sinds een klein jaartje ook een LTD Viper400, 2e hands gekocht incl koffer. Ik merk wel duidelijk verschil tussen deze 2. Maar voor t geld zijn de LTD van de 400serie en hoger zeker goede gitaren.

Heb zelf overigens nog FLINKE gas voor een witte Eclipse en een sunburst Horizon standard.

Orpheo
12 augustus 2008, 23:12
LTD= ESP, en de F(orest) is inderdaad een eigen model,net als de AX en de AXXION, dave mustaine sig (alweer gediscontiueed omdat dave naar washburn is gegaan).

Maare ik heb reeds 4,5 jr een ESP Viper uit de standaard series,heeeeerlijke gitaar, enige wat ik er aan gedaan heb is de elementen (EMG81) vervangen voor Seymour Duncans,maar dat is puur smaak.

Daarnaast heb ik sinds een klein jaartje ook een LTD Viper400, 2e hands gekocht incl koffer. Ik merk wel duidelijk verschil tussen deze 2. Maar voor t geld zijn de LTD van de 400serie en hoger zeker goede gitaren.

Heb zelf overigens nog FLINKE gas voor een witte Eclipse en een sunburst Horizon standard.

washburn?! pardon!? DEAN!

casper innosence
13 augustus 2008, 01:48
washburn?! pardon!? DEAN!

haha, my bad.. heb dan ook weinig met onze'n dave..

Misery Signals
13 augustus 2008, 02:07
+1 over heel de post.

PS: kots je er ook zo van dat mensen LTD bij de naam ESP noemen?
Men zegt toch ook geen fender tegen een squier of een gibson tegen een epi?
Ik kots er niet echt van, LTD zijn goede gitaren, in elke prijsklasse prijs/kwaliteit. ESP vind ik wel beter, maar ik vind 't prijsverschil het verschil in kwaliteit niet gerechtvaardigd.
Hier is dat niet bewust gedaan denk ik, wat ik wel grappig/beetje zielig vind is dat mensen duurdere merken op goedkopere gitaren plakken...

Maar dit offtopic, ontopic: go ESP/LTD.

MS

Maroon
13 augustus 2008, 17:32
Voor pupanus1 en manunogwat:

De speurders advertentie staat in mijn signature (je mag namelijk op g-net niet reclame maken in posts maar wel in je sigs :D). Met foto's erbij. Mijn inbox is nu ook geleegd, dus vragen e.d. kun je nu weer gewoon pm'en :)

Marijn.

JeanPaul du Vinnie
13 augustus 2008, 17:35
Ik heb al LTD gehad en meerdere nieuwe ESP Standard serie gitaren. Kwalitatief zeer hoogstaande gitaren met superklank maar ze voelen altijd een beetje fake aan vind ik.

Jep. Ik heb mijn EC400 nu bijna een jaar en 't is zonder twijfel een geweldig gitaartje, speelt als boter en klinkt gewoon fantastisch. Maar die hele "plastieken" air ervan begint mij hoe langer hoe meer tegen te steken.

casper innosence
13 augustus 2008, 18:34
Voor pupanus1 en manunogwat:

De speurders advertentie staat in mijn signature (je mag namelijk op g-net niet reclame maken in posts maar wel in je sigs :D). Met foto's erbij. Mijn inbox is nu ook geleegd, dus vragen e.d. kun je nu weer gewoon pm'en :)

Marijn.

GODVERDOMME, had ik maar niet geklikt.. :S

pupanus1
13 augustus 2008, 23:29
hmm das geen NT :) Persoon met interesse wilt graag ook een NT Horizon :)

Manuvdv
13 augustus 2008, 23:37
hmm das geen NT :) Persoon met interesse wilt graag ook een NT Horizon :)
En ik ook.. Straks heb jij't gewoon over mij :seriousf:

pupanus1
13 augustus 2008, 23:44
haha lijkt me stug:P Je mag wel gassen op mijn ESP Horizon NT, Jackson Headstock en ebbentoets zonder inlays :P :P :P