PDA

View Full Version : SOrry nog een keer waarde oordeel:Nu van deze stratocaster



Jay75
8 augustus 2008, 22:12
Okay, ik heb iemand die wil deze gitaar inruilen op een gitaar van mij.
Ik weet niet genoeg van strats omdat er zoveel verschillende zijn dat ik door de nekken de gitaar niet meer zie :)

http://www.mijnalbum.nl/Album=SVFXAQI4

Hij wil m inruilen op mijn rickenbacker 320, ik denk wel dat ik een stratocaster eerder kwijt ben dan mijn rickenbacker, die ik wegdoe omdat 't toch niet mijn ding is, deze is de Lennongitaar, maar is vrij klein namelijk.

Maar goed, de Fender:
Fender USA Stratocaster Deluxe

Wat info:
- bouwjaar: 1990
- zeer goede staat
- parelmoer slagplaat
- 3 Lace Sensor Gold single coils
- serienummer: 901082
- incl. koffer

Heerlijke Strat in quasi nieuwstaat!

Volgens de man moet ie rond de 1500 euro waard zijn, kan dat zo zijn?
En zijn daar liefhebbers voor?

Mr.Fingers
8 augustus 2008, 22:15
1500? :D In your dreams mate! :D

Die Deluxes heb ik op MP zien voorbijgaan voor 900, 1000€.

Enneh, die lace-sensors moeten je liggen hoor. Je krijgt een erg steriel klinkende gitaar!

EDIT: dat was de plus (ben in de war met de lace sensors)
ga even opzoeken

Een deluxe strat is nooit fabrieksgewijs met "lace-sensors" uitgekomen, dat was alleen de strat plus. Waarde... Tsja, op ebay zie je de deluxestrats uit die periode voor een 1000-1200$ "buy it now" gaan... oordeel vooral zelf, ik weet het niet

Jay75
8 augustus 2008, 22:21
Hoi,

Hij zie dat ie een bod had gehad van 1500, maar dat die koper was afgehaakt ivm een nieuwe amp.

Maar als ik m ruil, dan gaat ie wel meteen in de verkoop, ik hoef geen stratocaster dus verder maakt dat niet veel uit, alhoewel natuurlijk wel voor de verkoop.

Jay75
8 augustus 2008, 22:23
1500? :D In your dreams mate! :D

Die Deluxes heb ik op MP zien voorbijgaan voor 900, 1000€.

Enneh, die lace-sensors moeten je liggen hoor. Je krijgt een erg steriel klinkende gitaar!

EDIT: dat was de plus (ben in de war met de lace sensors)
ga even opzoeken

Een deluxe strat is nooit fabrieksgewijs met "lace-sensors" uitgekomen, dat was alleen de strat plus. Waarde... Tsja, op ebay zie je de deluxestrats uit die periode voor een 1000-1200$ "buy it now" gaan... oordeel vooral zelf, ik weet het niet


tsja ik heb er echt geen verstand van namelijk, zoveel verschillende stratocasters, ben er nooit echt ingedoken, ben meer van de telecasters

Mr.Fingers
8 augustus 2008, 22:24
als je van een rick 325 naar een strat deluxe met lace's ga, neemt de verkoopbaarheid wel toe, maar de waarde neemt wel af. Zo'n rick 325 zie je niet al te vaak voorbij komen (eerder de 330,360 en de 4003 bass), maar die is wel meer waard als zo'n strat (exclusief merk, speciaal design,...). Je kan erop ruilen, maar je zal dan bij de verkoop van die strat toch wel wat centjes mislopen.

Op 2dehands.be staat er een rick 325 "rose morris" voor 1850€ (fireglo)

FruscianteFan
8 augustus 2008, 22:31
Misschien moet je de rollen omdraaien: hoe graag wil hij die Rickenbacker van jou? Kun je gaan voor een ruil met bijbetaling van zijn kant, om vervolgens inderdaad een gitaar te hebben die makkelijker verkoopt. Wat beide gitaren waard zijn kan ik je verder niet zeggen.

episua
8 augustus 2008, 22:39
Is het geen optie om jouw rickenbacker 320 gewoon te ruilen voor een full scale 330 of 360?

Jay75
8 augustus 2008, 23:16
Misschien moet je de rollen omdraaien: hoe graag wil hij die Rickenbacker van jou? Kun je gaan voor een ruil met bijbetaling van zijn kant, om vervolgens inderdaad een gitaar te hebben die makkelijker verkoopt. Wat beide gitaren waard zijn kan ik je verder niet zeggen.


Ja misschien met een paar honderd euro bijleggen van zijn kant, maar weet niet niet hoe hij daar over denkt?

Liefst wil ik gewoon cash, ik heb teveel waar ik niet op speel, ik heb teveel gitaren, ik wil uiteindelijk nu mijn Gretsches weg en mijn Rickenbacker, Telecaster erbij en klaar denk ik dan ;)

Jay75
8 augustus 2008, 23:25
Is het geen optie om jouw rickenbacker 320 gewoon te ruilen voor een full scale 330 of 360?


Ja als jij iemand weet graag ;)

FruscianteFan
8 augustus 2008, 23:26
Ja misschien met een paar honderd euro bijleggen van zijn kant, maar weet niet niet hoe hij daar over denkt?Maar één manier om daarachter te komen ;)

Maar zie het zo: jij hoeft niet per se die Strat, hij wil waarschijnlijk wel erg graag die Rickenbacker. Bovendien is de Rick blijkbaar meer waard. En als je dan ook nog de gitaar wegdoet omdat je er bijna nooit op speelt - niet omdat je het geld zo hard nodig hebt - denk ik dat het verstandig is om ofwel niet te ruilen, ofwel te ruilen met een paar (3, 4? geen idee) honderd euro bijleggen.

Jay75
9 augustus 2008, 00:16
Maar één manier om daarachter te komen ;)

Maar zie het zo: jij hoeft niet per se die Strat, hij wil waarschijnlijk wel erg graag die Rickenbacker. Bovendien is de Rick blijkbaar meer waard. En als je dan ook nog de gitaar wegdoet omdat je er bijna nooit op speelt - niet omdat je het geld zo hard nodig hebt - denk ik dat het verstandig is om ofwel niet te ruilen, ofwel te ruilen met een paar (3, 4? geen idee) honderd euro bijleggen.


JA ik denk inderdaad 1 op 1 niet, maar is ie echt niet zoveel waard, want hij had een bod gehad van 1500 euro vertelde hij me?

episua
9 augustus 2008, 00:17
Ja als jij iemand weet graag ;)

Haha, heb ooit ook zo'n shortscale gehad maar vind de fullscale 330 toch wat veelzijdiger. Doe je jouw White Falcon nu ook al weg?

FruscianteFan
9 augustus 2008, 00:30
JA ik denk inderdaad 1 op 1 niet, maar is ie echt niet zoveel waard, want hij had een bod gehad van 1500 euro vertelde hij me?En dat bod is niet doorgegaan, dus eigenlijk zegt het helemaal niets.

Eko
9 augustus 2008, 00:39
Niet doen! De gitaren uit die periode doen echt nog geen hoofdprijzen. Je koopt voor dat bedrag bijna een nieuwe SRV strat of een American vintage. Die zijn veel beter verhandelbaar.
1500 piek voor een 1990? No way.

BamBuFan1
9 augustus 2008, 01:44
JA ik denk inderdaad 1 op 1 niet, maar is ie echt niet zoveel waard, want hij had een bod gehad van 1500 euro vertelde hij me?

Ik hoor net dat ie een bod van €2300 heeft geweigerd omdat hij jou die Strat zo gunt.....

Standaard handelaarstruc, enerzijds zorgt het ervoor dat jij gaat denken dat het ding dus gemakkelijk €1500 oplevert en anderzijds lijkt het of de gitaar erg gewild is en je er snel bij moet zijn...

Arjan12
9 augustus 2008, 08:22
http://www.2dehands.be/fender-usa-stratocaster-deluxe-49327163.html?qq=fender%20stratocaster&start=20

Hij staat voor 1000 euro aangeboden, en meer is 'ie ook niet waard denk ik.

Eko
9 augustus 2008, 10:54
Mijn maatje uit de band heeft er een half jaar over gedaan om zijn 1990 deluxe strat , inclusief alle casecandy , van de hand te kunnen doen. Hij kreeg er niet meer voor als 925,-. Een bod van 2300 is totaal geschift. Je koopt al een Customshop voor minder. Een echte vintage strat uit begin `70 doet nog minder.
Totale onzin dus. Alles meer dan 1000,- is weggegooid geld.

FruscianteFan
9 augustus 2008, 10:57
Blijft de vraag wat de Rickenbacker waard is.

bass blom
9 augustus 2008, 10:59
ja gewoon die gast vertellen dat vannacht de rick plotsklapseling 1300 meer waard geworden is, wat een boefje zeg :sneaky:

joost104
9 augustus 2008, 11:40
Komt het N901082 trouwens niet uit 1999 (of begin 2000)?

Sorry zie net dat dit ook 1990 kan zijn... ;)

Jay75
9 augustus 2008, 11:57
Ow, dat is die inderdaad, nou ik laat t maar, als het nou een gewone strat was ok, maar no deal :)

Bedankt again

ACSlater
9 augustus 2008, 12:26
Ik snap niet echt hoe je erbij komt dat een Strat beter verkoopbaar is dan een Rick John Lennon. Doordat het aanbod erg beperkt is en het een Beatle gitaar is.

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 12:28
Het is een 3/4e gitaar. Op foto's ziet die gitaar er best nog normaal uit, omdat lennon niet echt een reus was, maar zo'n Rick 320 is echt een minigitaartje...

FruscianteFan
9 augustus 2008, 12:33
Ik denk omdat Rickenbackers ook onder muzikanten zeldzaam zijn, omdat ze bekend staan als one trick pony's en omdat ze verrekte duur zijn. Dus er zijn een paar sounds die je eruit kunt halen (Beatles, REM) en daar betaal je dan een hoop geld voor. Een strat heeft misschien net zo'n eigen geluid, maar wel een geluid dat bekend staat als alleskunner (niet helemaal, maar t.o.v. een Rick wel).

Maar volgens mij is dat eerder een reputatie dan realiteit.

edit: @ ACSlater dus.

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 12:36
Bwa, R.E.M. (360), Tom Petty (620), The Byrds (370/12), Editors (620), Bettie Serveert (620), The Beatles (325, 360/12)... Dan heb je het zowat gehad.

Het zijn leuke gitaren, maar erg duur, en ze hebben een wel heel erg bijzondere hals qua feel (door de gelakte RW-toets). Je bent ervoor, of je bent ertegen. Enja, de sound is (vooral het brugelement bij solidbody's) erg erg fel te noemen

inteDes
9 augustus 2008, 12:42
Bwa, R.E.M. (360), Tom Petty (620), The Byrds (370/12), Editors (620), Bettie Serveert (620), The Beatles (325, 360/12)... Dan heb je het zowat gehad.

Niet te vergeten, The Smiths met Rickenbacker 330 en Rickenbacker 360 12 String

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 12:45
maar dat is graftakken muziek :D

(je hebt wel gelijk hoor)

The Jam stond ook bekend om hun quasi exclusief gebruik van rickenbackers

episua
9 augustus 2008, 13:10
Enja, de sound is (vooral het brugelement bij solidbody's) erg erg fel te noemen
Valt i.m.o. ontzettend mee. Vind een telecaster in de brug p.u. een stuk veller hoor! Misschien moet ik maar eens een keer soundclips van de mijne posten, weet iedereen hoe zo'n ding klinkt.
Oh ja over Rickenbacker bespelers, vergeet John Fogerty van CCR niet. Die had precies dezelfde Rickenbacker als Jay75!
http://www.youtube.com/watch?v=4Kn4ASeRaPg
Zo kan een Rickenbacker dus ook klinken.

heavy-metal-thunder
9 augustus 2008, 13:20
ben er vrij zeker van dat hij die strat ook wou ruilen voor mijn Musicman Axis supersport. Toen ik wat concrete vragen stelden (originele pup's...) heb ik niets meer van hem gehoord. 1500 is gewoon fel overdreven. 1000 zal mss nog lukken.

Tupelo
9 augustus 2008, 13:25
Kosten die dingen toen? Zover het mij heugd ergens tussen de 2100 & 2300 gulden; € 953,- / € 1043,-. € 1000,- is volgens mij nog aan de prijs, € 900 lijkt mij voor beide partijen toegevelijk.

Degelijke gitaren, fijn afgewerkt, maar idd. heel heel heel erg steriel.
Wat mij betreft niet te pruimen klinisch zelfs, maar dat is smaak..

Jay75
9 augustus 2008, 13:37
ben er vrij zeker van dat hij die strat ook wou ruilen voor mijn Musicman Axis supersport. Toen ik wat concrete vragen stelden (originele pup's...) heb ik niets meer van hem gehoord. 1500 is gewoon fel overdreven. 1000 zal mss nog lukken.


Hoi Neej hoor, dat was ik niet, deze is origineel :)
Het merk axis ken ik trouwens niet, maar ik heb besloten 'm te verkopen, niks ruilen alleen voor een telecaster.

Gisteren bij Feedback een te gekke tele getest, met een S1 switch?
Vet ding


EDIT: OW hij wilde zijn strat ruilen hehe, niet goed gelezen sorry

MarkV
9 augustus 2008, 13:56
Gisteren bij Feedback een te gekke tele getest, met een S1 switch? Vet ding


Baja Tele? :cooler:

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 13:58
American Deluxe?

Jay75
9 augustus 2008, 14:17
Ik weet t niet precies, hij was iets van 1300 of 1400 euro nogwat, maar op de site van feedback zie ik 'm zo niet staan?

Deze had 6 zadeltjes, ipv 3, maar leek verder heel erg veel op de 52 reissue.
Hij klonk echt te gek, en met die S1 switch werd íe nog dikker.

Vraag me dan af of er dezelfde elementen inzitten als een normale standard USA, want die heb ik ooit gehad, maar die klonk zo iel en schel/dun.

Volgens mij was het ( 99% ) deze:

http://www.fender.com/products//search.php?partno=0101702750

alleen die staat niet op de Feedback site of ik kijk niet goed?

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 14:25
Idd een deluxe, Elementen zijn "SCN (Samarium Cobalt Noiseless)" elementen. Die klinken vrij steriel, maar pikken geen achtergrondruis op, maar klinken wel beter als die in een USA Std... En zo'n gitaar kost inderdaad iets van een 1300€

heavy-metal-thunder
9 augustus 2008, 14:44
Hoi Neej hoor, dat was ik niet, deze is origineel :)
Het merk axis ken ik trouwens niet, maar ik heb besloten 'm te verkopen, niks ruilen alleen voor een telecaster.

Gisteren bij Feedback een te gekke tele getest, met een S1 switch?
Vet ding


EDIT: OW hij wilde zijn strat ruilen hehe, niet goed gelezen sorry

idd. niet goed gelezen, de persoon wou zijn strat Deluxe (wellicht zelfde gitaar volgens de beschrijving) ruil voor mijn Musicman Axis Supersport (Musicman is de naam van het merk, daar moet je toch al van gehoord hebben).

Jay75
9 augustus 2008, 21:07
Idd een deluxe, Elementen zijn "SCN (Samarium Cobalt Noiseless)" elementen. Die klinken vrij steriel, maar pikken geen achtergrondruis op, maar klinken wel beter als die in een USA Std... En zo'n gitaar kost inderdaad iets van een 1300€


Nu zit ik nog eens op de site van Feedback, maar is ie nou dit?
Zoja dan is ie nog niet afgeprijsd in de winkel??


http://www.feedback.nl/?b=0170065721&a=

Of heb ik het mis?

Jay75
9 augustus 2008, 21:08
Of deze??

http://www.feedback.nl/?b=118402721&a=

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 21:10
Dat is een american standard (black dot inlays, deluxe heeft abalone (zo groenpaarsblauw gekleurd paarlemoer), gewone elementen, geen s-1)

Als je nog eens naar de frietbak gaat, kijk eens of er "fender noiseless" op de elementen staat, indien ja --> deluxe, indien nee --> standard

Jay75
9 augustus 2008, 21:20
Ja, dat stond erop, maar die Telecaster staat dus niet op de website?

Mr.Fingers
9 augustus 2008, 21:25
blijkbaar dus niet... Ik ben een (domme) belg, en ben niet bekend met frietbak, die zetten dus hun volledige stock online?

sjaakies
10 augustus 2008, 12:28
Dit is een buget amerikaan uit de traditional serie (zie kop)
highway one kwaliteit.
Dus geen american standard of deluxe of wat dan ook.

http://reviews.harmony-central.com/reviews/Guitar/product/Fender/Traditional+Stratocaster/10/1

heavy-metal-thunder
10 augustus 2008, 14:40
Nu zit ik nog eens op de site van Feedback, maar is ie nou dit?
Zoja dan is ie nog niet afgeprijsd in de winkel??


http://www.feedback.nl/?b=0170065721&a=

Of heb ik het mis?

TIP VAN DE DAG: volgende keer het type opschrijven van de gitaren die je goed vindt.