PDA

View Full Version : mijn bassman 100 doet raar



motorpsychonaut
27 februari 2003, 13:18
ik baal verschrikkelijk want volgens mij is er iets met m'n bassman 100 top aan de hand :sad:
als ik speel is ongeveer 5 min alles goed. dan gaat opeens het volume veel zachter en heb ik een heel mechanisch geluid. dat duurt ook een paar min dan is ie opeens veel harder dan aan het begin. als ik 'm bij het harde op volume 1 zet, dan is ie ongeveer even hard als bij normaal 3 en zacht 7. weet iemand waar dit volume vershil aan kan liggen? ik heb al snoeren verwisselt en gitaar rechtstreeks met een goede kabel ingeplugd. ik heb trouwnes niet een echte speakerkabel, maar doe dat met een gewone effecten doorlus snoertje.

Mr.Jay
27 februari 2003, 14:22
ik heb trouwnes niet een echte speakerkabel, maar doe dat met een gewone effecten doorlus snoertje.


LEKKER !!
dun binnenadertje > kan dus HEEL makkelijk kortsluiting geven door oververhitting > gevolg, OT of buizen kapot.

Gebruik juiste spul altijd.
Jay

EdJ
27 februari 2003, 17:17
Jouw versterker heeft een speciaal probleem waardoor hij niet bij het gewone huisvuil mag.Geef me je adres dan kom ik `m wel ophalen en zal zorgen dat hij op de juiste manier afgevoerd wordt.

EdJ
28 februari 2003, 03:59
Sorry hoor!Was een geintje.Flauww.
Neem ff contact op met Sjouke de Groot.Die kan/wil je vast wel helpen.

motorpsychonaut
28 februari 2003, 17:36
waar kan ik Sjouke de Groot vinden?

SteavisSmokin
28 februari 2003, 18:06
Motorpsych, waarom gebruik je geen speakerkabel? Ik vind dat echt erg dom!! Da's dus echt een kwestie van "Hoe help je een mooie buizenbak zo snel mogelijk om zeep..."

<font size=-1>[ Dit Bericht is bewerkt door: SteavisSmokin op 2003-02-28 18:07 ]</font>

motorpsychonaut
28 februari 2003, 21:47
ja ik geeft toe is erg stom. toen ik de versterker net had ging ik naar de muziekzaak om zo'n speakerkabel te kopen, daar hadden ze nog nooit van zo'n kabel gehoord (ik wist wel dat het een erg slechte muziekzaak was) toen ben ik nog naar een lectronica winkel gegaan waar ze wel heel veel snoeren hebben maar daar hadden ze er ook nog nooit van gehoord. ik wilde graag spelen en gebruikte dus om te proberen maar zo'n gewone en dat ging prima. dus heb ik het zo maar gelaten totdat ik bij een goede muziekzaak zou komen en daar ben ik nog niet geweest. achteraf heel stom want die kabels zijn er natuurlijk niet voor niets. maar ja nu moet ik weten wat het is... want hij moet gewoon weer gemaakt worden.

jpb
28 februari 2003, 23:28
Je had geluk, ze wisten wel wat een kabel was. Anders had je nu een boek of een brood tussen je versterker en speakers zitten :smile:.