PDA

View Full Version : Goed boostertje



MatthiasDR
8 augustus 2008, 19:07
k dus ik speel op een lampenversterker 15watt, en gebruik de boss ds-1 en ze hebben mij hier aangeraden dat ik nog een goede booster hierbij zou moeten kopen,
welke raden julie zeker aan, welke moet ik zeker gaan testen, en liefst een beetje low-budget :)
:hippie: Matthias

Mitch
8 augustus 2008, 19:10
Welke versterker heb je dan precies, wat voor gitaar gebruik je en waar wil je de boost voor gebruiken? Vooral meer voolume, vooral meer gain uit de amp zelf halen of beide?

MatthiasDR
8 augustus 2008, 19:14
Welke versterker heb je dan precies, wat voor gitaar gebruik je en waar wil je de boost voor gebruiken? Vooral meer voolume, vooral meer gain uit de amp zelf halen of beide?
harley benton ga15 met 2 celestion vintage speakers, gewoon een warme lampen amp, en ga me een yamaha pacifaca 112V aanschaffen, dus dit zou hier voor zijn. En zou vooral voor de gain willen gaan, want luid genoeg gaat hij wel.

the feable
8 augustus 2008, 19:18
BSM Boosters zijn erg goed!!! Verder zou je kunnen gaan voor een Tubescreamer, Fatboost van Fulltone, Mxr Microamp, is echt een kwestie van proberen! Neem je versterker een keer mee naar de winkel aan ga testen!

Speeddemon
8 augustus 2008, 19:20
BSM is ook verschrikkelijk duur *kuch*overpriced*. :sneaky: 255 euro voor een gemodde Rangemaster? Thanks, but no thanks.

Anyway, betaalbaar en (best) goed:
-DOD 250 Overdrive/Preamp
-Zoom PD-01 Power Drive
-Boss OD-3 OverDrive

MatthiasDR
8 augustus 2008, 19:31
BSM is ook verschrikkelijk duur *kuch*overpriced*. :sneaky: 255 euro voor een gemodde Rangemaster? Thanks, but no thanks.

Anyway, betaalbaar en (best) goed:
-DOD 250 Overdrive/Preamp
-Zoom PD-01 Power Drive
-Boss OD-3 OverDrive
idd net iets boven m'n budget, is er geen goede booster voor een 80-tal €'s, of iets wat ik als booster kan gebruiken?

Mitch
8 augustus 2008, 19:33
Bij BSM staat die "B" niet voor "bargain" inderdaad. Staat hoog in de "overpriced top10".
Yamaha Pcifica, Harley Benton....denk niet dat het duur moet worden. Als je meer gain wil zul je eerder in de lichte overdrive pedalen willen zoeken dan pure boosters.
Behringer OD100, DOD250, Boss SD1/OD3 (tweedehands).

MatthiasDR
8 augustus 2008, 19:41
Bij BSM staat die "B" niet voor "bargain" inderdaad. Staat hoog in de "overpriced top10".
Yamaha Pcifica, Harley Benton....denk niet dat het duur moet worden. Als je meer gain wil zul je eerder in de lichte overdrive pedalen willen zoeken dan pure boosters.
Behringer OD100, DOD250, Boss SD1/OD3 (tweedehands).
idd, anders zou m'n pedaal bijna de helft al m'n spullen kosten :)

robert-gitarist
8 augustus 2008, 20:26
Boss Blues Driver (BD-2)
Boss SD-1 Super Overdrive (niet slecht, zeker voor ht geld niet maar voor 2 tientjes meer of 3 heb je de OD-3 OVerdrive van Boss die nog een stukkie fijner is)
MXR Micro Amp

Btw, wie heeft jou dat aangeraden dan? De winkel waar je je spullen hebt gekocht of..?
En sta je er zelf wel achter om een boost te gebruiken?

boss
8 augustus 2008, 20:39
Digitech Bad Monkey!!
Super pedaaltje voor weinig euries.

MatthiasDR
8 augustus 2008, 20:49
Boss Blues Driver (BD-2)
Boss SD-1 Super Overdrive (niet slecht, zeker voor ht geld niet maar voor 2 tientjes meer of 3 heb je de OD-3 OVerdrive van Boss die nog een stukkie fijner is)
MXR Micro Amp

Btw, wie heeft jou dat aangeraden dan? De winkel waar je je spullen hebt gekocht of..?
En sta je er zelf wel achter om een boost te gebruiken?
né hier op het forum zeiden ze dat, dat alles wat ik nodig had qua effecten m'n disto-pedaaltje was en nog een goed boostertje erbij, wil ook eens wat anders als de standaard rock-distortion, wil ook eens wat warmer, met een beetje gain, en veronderstelde dat dit wel met een boostertje ging lukken, of dan beter iets anders? een goede overdrive ofso?

jaspie
8 augustus 2008, 20:55
tweede hands barber ltd?? Zelf net aangeschaft, en vind dit pedaal super relax. Erg transparante boost tot low gain overdrive

robert-gitarist
8 augustus 2008, 20:55
Ah okee..kwam een beetje over als: "hun advieseren me een boost er bij te nemen maar weet eigelijk niet wat het is" ;)

Tsja ik weet niet wat beter is dan, een boost kopen of een overdrive. Kijk, je hebt nu een Distortion pedaal, als je daarbij een boost voegt, heb je nog geen overdrive ;) en dat zal het ook niet worden. Ik denk dat je je eerst eens goed moet verdiepen wat het verschil is tussen een overdrive en een distortion en dan nog eens verder kijken (tip: gebruik de zoekfunctie van het forum, er is hier ontzettend veel over geschreven al) wat je wil hebben.
Wat voor muziekstijlen speel je zoal? Beetje de hamvraag op het forum maar mede daarmee kunnen wij je meer uitleggen of advieseren ;)

Edit: mocht je toch meer weten over dit onderwerp al, dan zou ik eens kijken naar de Boss OD-3. Lekkere stand-alone overdrive maar ook te gebruiken als boost voor je DS-1. Twee vliegen in een klap.

MatthiasDR
8 augustus 2008, 21:00
Ah okee..kwam een beetje over als: "hun advieseren me een boost er bij te nemen maar weet eigelijk niet wat het is" ;)

Tsja ik weet niet wat beter is dan, een boost kopen of een overdrive. Kijk, je hebt nu een Distortion pedaal, als je daarbij een boost voegt, heb je nog geen overdrive ;) en dat zal het ook niet worden. Ik denk dat je je eerst eens goed moet verdiepen wat het verschil is tussen een overdrive en een distortion en dan nog eens verder kijken (tip: gebruik de zoekfunctie van het forum, er is hier ontzettend veel over geschreven al) wat je wil hebben.
Wat voor muziekstijlen speel je zoal? Beetje de hamvraag op het forum maar mede daarmee kunnen wij je meer uitleggen of advieseren ;)

Edit: mocht je toch meer weten over dit onderwerp al, dan zou ik eens kijken naar de Boss OD-3. Lekkere stand-alone overdrive maar ook te gebruiken als boost voor je DS-1. Twee vliegen in een klap.
Het verschil tss ds en od vat ik wel, en denk dat ik inderdaad beter af ben met een od, maar hier op het forum hadden ze me aangeraden nog een dikke booster aan m'n versterker toe te voegen, mrjah weet niet goed of dit egt nodig is. wat m'n genres betreft speel ik zo goed als alles, van led zeppelin tot smashing pumkins, eigenlijk alles behalve metal.

robert-gitarist
8 augustus 2008, 21:02
Ik denk dat je dan beter kunt kijken naar een overdrive dan. Een veelzijdige overdrive is dan een goede optie. Alleen die heb je niet voor voor 3/4 tientjes ;) Ik denk dat ze bedoelde een boost aan je amp hangen om de drives van je amp op te krikken ;) En dat is inderdaad nog een optie.

Aimé
8 augustus 2008, 21:21
toevallig, ik zoek ook net een booster/overdrive. Zo'n mengeling tussen de 2. De maxon OOD9 lijkt leuk, de fat boost2 van fulltone ook, en de MXR custom audio electro booster/line driver is naar het schijnt errrrg goed.

Oh: en de pick-up booster van seymour duncan is misschien ook interessant voor je.

Sinner
11 augustus 2008, 13:34
welke raden julie zeker aan, welke moet ik zeker gaan testen, en liefst een beetje low-budget :)
:hippie: Matthias
LOW BUDGET mensen!! dus niet allerlei pedalen van 200 Euro + aanraden lijkt me. :)

Hij is al genoemd: Digitech Bad Monkey - echt goedkoop en echt een goede overdrive

Fuhgawz
11 augustus 2008, 14:56
+1 die Bad Monkey is echt goed! De bas knop is echt een toegevoegde waarde en maakt het een heel veelzijdig pedaaltje. Daarbij kost hij geen drol.

DeiDRagonas
11 augustus 2008, 15:32
Die Bad Monkey klinkt EXACT zo als een TS09 Tubescreamer. Echt helemaal gelijk als je de knopjes in t midden laat staan. Hij heeft zelfs een iets uitgebreidere toonregeling aan boord en kost slecht een paar tientjes. Super dingetje! Alleen niet een erg lekkere boost vind ik.

De MXR booster/overdrive is ook een leuk pedaal. Kost wel iets meer (ongeveer 150,-) maar dan heb je dus een booster en overdrive in een behuizing. De boost klinkt echt super, alleen vind ik de overdrive weer iets te korrelig en digitaal klinken, maar dat komt ook n beetje door de hoge output van mn gitaren.

Zijn wel 2 pedaaltjes die ik je aan kan raden, maar het ligt er echt aan wat je zoekt en hoe je smaak is natuurlijk...

Grt Roy.

Aimé
11 augustus 2008, 19:01
LOW BUDGET mensen!! dus niet allerlei pedalen van 200 Euro + aanraden lijkt me. :)

Hij is al genoemd: Digitech Bad Monkey - echt goedkoop en echt een goede overdrive

Maar wat ziet ie er GAY uit...

Mitch
11 augustus 2008, 22:41
De MXR booster/overdrive is ook een leuk pedaal. Kost wel iets meer (ongeveer 150,-) maar dan heb je dus een booster en overdrive in een behuizing. De boost klinkt echt super, alleen vind ik de overdrive weer iets te korrelig en digitaal klinken, maar dat komt ook n beetje door de hoge output van mn gitaren.

Nee hoor, dat ligt niet aan je gitaren, die drive is gewoon kut. Te dun hoog, krasserig, niet dynamisch.

Eko
11 augustus 2008, 23:00
De meest simpele boost is een Equalizer van Boss. Daar zit naast de frequentieschuiven ook nog een booster functie op. Die kun je zelf instellen in sterkte. Ook geeft de eq. de mogenlijkheid om treble of mid nog extra te boosten. Ze zijn gebruikt maar een paar tientjes.

bastiaanvanbeek
12 augustus 2008, 16:21
Ik heb zelf goeie ervaring met de Seymour Duncan Pickup Booster.
Hij geeft je gewoon wat meer gain met één knop. en volgens mij kun je m ook nog apart afstellen voor Singel Coil of Humbucker, maar dat weet ik niet zeker.

Aimé
12 augustus 2008, 19:34
Oh, heb jem nu in je bezit of?
Want ik heb gelezen dat hij soms niet werkt bij bepaalde opstellingen. Er is bv een groot verschil tussen hem in de loop zetten, en gewoon voor je versterker en zo?

Dude
12 augustus 2008, 20:06
Een heel goed boostertje voor 39 euro (http://www.feedback.nl/?b=LPB1&a=36) en die werkt prima,

ik heb hem ook, gebruik hem momenteel echter even niet omdat een EQ voor mij praktischer is in gebruik, maar het is een te gek pedaaltje voor weinig geld !

zjanke
12 augustus 2008, 20:59
Nee hoor, dat ligt niet aan je gitaren, die drive is gewoon kut. Te dun hoog, krasserig, niet dynamisch.

Mitch, jij als ervaringsdeskundige met een plexi+jr™, wat is daar een lekkere booster voor?
Ik heb een OCD waar ik mijn scheur uithaal en ik zoek dus een booster die clean en OCD een trap geeft. Ik heb een rangemaster clone (een terible boost :D ) maar die wordt zelfs als cleanboost smerig met mijn godin, tele gaat net. Die gaat dus uit mijn setup verdwijnen en ik wil een vervanger. Ik heb gisteren al wel gehoord dat een OCD het ook prima doet als cleanboost, maar twee OCD's vind ik een beetje te....