PDA

View Full Version : Guitar Pro 3 probleempje



Guitarik
27 februari 2003, 13:06
Ik ben laatst begonnen met zelf een GP3-bestand te maken. Is allemaal niet echt ingewikkeld. Ik vraag me alleen af of je ook kunt instellen dat bepaalde noten gemuted gespeeld moeten worden. De enige oplossing die ik hiervoor heb kunnen vinden is een apart spoor maken met een muted guitar als instrument. Weet iemand of je dat kunt instellen? Het is wel midi dus ik ben eigenlijk bang van niet...

christian
27 februari 2003, 18:12
dat is al het goed is mogelijk door middel van het instrument te veranderen naar electric guitar (muted)dan moet je links onder bij instrumenten aanklikken en dan krijg je een hele lijst instrumenten

Guitarik
1 maart 2003, 15:50
Ja dat wist ik al, maar dan verandert dat hele spoor in een mute gitaar, terwijl ik bijv. maar een kort stukje wil muten. Maar ik heb nu (volgens mij)ontdekt dat je ook een kort stukje in een spoor van instrument kunt wisselen. Toch bedankt..:smile:

ColtraneMatrix
1 maart 2003, 16:04
Bestaat er niets in guitarpro als een noot waarvan het bolletje een X is ?
dat zijn gedempte noten

idono
6 maart 2003, 13:32
Guitar pro 4 is nu uit.... en daar kan je per noot zeggen of ie gedempt moet klinken. Verder zitten er echt kicke functies in gp4.

Greetz Henk

Ronald
6 maart 2003, 15:03
ja kan gewoon door op mix table te klikken ( da knopje waar een schuifje op staat) als je daar op klikt en je selecteert daar muted guitar , en wanneer ie weer gewoon moet dan slecteer je dat weer

dan zie je een rood blokje staan boven de noten waar het instrument verandert

Ronald
10 maart 2003, 11:30
guitar pro 4 vind ik persoonlijk nogal kut , want het is erg onoverzichtelijk als je guitar pro 3 gewend bent , en je kan er eigenlijk maar weinig meer mee, en je kan noten niet dempen op die manier , je kan er alleen boven zetten of het en palm mute moet zijn, maar het geluid blijft het zelfde , is alleen maar voor als je het zelf speelt en niet voor als je het afspeelt