PDA

View Full Version : Pedalen modden



Aimé
8 augustus 2008, 15:05
Bestaat er ergens een site met schema's waarop ze uitleggen hoe je bestaande pedalen kan modden? (Zoals Keeley - denk ik - doet?)

Heb net wat aan mijn big muff zitten prutsen en denk dat ik de smaak wel te pakken heb :)

M Kactus
8 augustus 2008, 15:11
Dan kun je zeker de site van Brian Wampler eens raadplegen. Indyguitarist.com als ik me niet vergis. Zijn "boeken" moet je wel betalen, maar kosten niet veel en staan boordevol informatie. Er is ook een boek gewijd aan het modden van bekende pedalen.

Mitch
8 augustus 2008, 15:11
Het stikt ervan. Kijk anders even in Werkbank, volgens mij staan daar ook aardig wat links.

Negative K3 fan
8 augustus 2008, 18:57
Modden begint met een zekere basiskennis van de componenten en theorie over electronica.

Daarna ga je een beetje kijken naar wat je precies wil, vaak komt het neer op standaard werk:

spelen met de waardes van ingangs- en uitgangs condensatoren
spelen met verschillende transistoren en opamps, goed letten op pinouts en wat ze maximaal aankunnen
spelen met de biasing van transistoren
spelen met voedingsspanning
spelen met (clipping) diodes, ik kwam laatst op een leuke site terecht, een soort wikipedia over fx pedaaltjes, daar werd dit uitgelicht
het true bypass maken van pedalen

zoiets

robert-gitarist
8 augustus 2008, 20:44
Het stikt ervan. Kijk anders even in Werkbank, volgens mij staan daar ook aardig wat links.


En natuurlijk in dit subforum! ;)

Het is ook wel leuk hoor dat modden van pedalen.
Ik heb een tijdje terug een MXR Phase90 voorzien van een mod. Vond het grappig om te doen en leuk om dan het resultaat te beluisteren. Helaas ben ik nogal een n00b met elektronica gebied en met een soldeerbout maar anders.. ;)

Aimé
8 augustus 2008, 21:10
Njah ik ga erg erg erg amateuristisch te werk hoor, heb op mijn muff gewoon puntjes gezocht die interessant klonken en daar een schakelaartje/pot tussen gesoldeerd. Solderen gaat al erg vlot, das al een motivatie ;) dank u voor de website!