PDA

View Full Version : Beginner



Floyd Pepper
8 augustus 2008, 15:35
Hallo, ik ben een student en inmiddels al weer 24 jaren oud. Zoals de titel al doet vermoeden ben ik een nieuweling in de gitaarwereld. Al zo lang als ik me kan herinderen wil ik graag gitaar leren spelen, maar het is er helaas nooit van gekomen. Nu wil ik daar eindelijk verandering in gaan brengen en daarom ben ik dus lid geworden van dit forum, zodat ik me kan inlezen en verdiepen in de materie.
Hoewel ik dus totaal geen ervaring heb met gitaarspelen beschik ik wel over drie muziekdiplomas en kan ik de meeste (bes-)koperinstrumenten bespelen. Noten lezen en de basistheorie is dus geen probleem.
Als het me gaat lukken om de gitaar onder de knie te krijgen, dan lijkt het me ook ontzettend leuk om zelf eens een gitaar te bouwen, maar dat is nu dus nog lang niet aan de orde. Het is nu vooral zaak om te bepalen hoe ik het best kan beginnen en ik hoop dat de hier aanwezige expertise me daar bij kan helpen.

Kakihara
8 augustus 2008, 17:30
Welkom en veel leesplezier :)
Je hoeft overigens geen gitaar te kunnen spelen om er eentje (of meerdere) te bouwen. Dat heeft Leo Fender ook nooit tegengehouden ;)

Floyd Pepper
9 augustus 2008, 00:22
Welkom en veel leesplezier :)

Bedankt, dat moet wel gaan lukken dacht ik.



Je hoeft overigens geen gitaar te kunnen spelen om er eentje (of meerdere) te bouwen. Dat heeft Leo Fender ook nooit tegengehouden ;)
Ha ha, mijn hoofdoel blijft toch om (elektrische) gitaar te leren speken. Wat zou ik overigens met een zelfgebouwde gitaar moeten doen als ik er niet op kan spelen? Aan de muur hangen en stof laten is ook zonde nietwaar. ;)