PDA

View Full Version : Ouwe London City vraagje.



Luke-wannabe
8 augustus 2008, 13:23
Hey iedereen,

Ik sta op het punt zo'n ouwe groene London City te kopen. Is dat BTW zo'n DEA nog wat?
Maar de zekering is er dus uitgeknalt. En volgens die gast is ook het dingetje waar die zekering dan in moet foetsie, maar daar zou hij nog naar zoeken.
Is het risico het waard om die amp te kopen? Voor 250 eu?
Vorig jaar op de meeting in november had ik op de groene London City van Jeremy (hoe heet hij ook alweer op t forum?), en dat klonk erg lekker. Hard en clean.

Maargoed ik hoop dat jullie mij kunnen adviseren.

Groetjes, Leon

Unicron
8 augustus 2008, 14:12
Ik zou geen 250E betalen voor een LC waarvan de zekering springt of zoek is. Je moet hem dan hoe dan ook na laten kijken. Probeer voor 300-400 een werkende te vinden met nieuwe buizen en een recente checkup.

treblemaster
8 augustus 2008, 14:46
Ik vind 250 euro ook wel erg veel....Ik heb ooit voor iets minder een goed werkende Sound City (stuk beter qua kwaliteit) gekocht.

Luke-wannabe
8 augustus 2008, 14:59
Ik denk dat ik er nog wel wat af kan lullen. Maar sowieso is een zekering vervangen toch niet zoveel werk?
Ik koop liever voor 200-250 eentje waar ik zelf een klein beetje tijd in moet steken dan een die het meteen doet voor 400.

Frits van Mourik
8 augustus 2008, 15:21
Is "het dingetje" dat kapje uit de netspanningsselector?
Dan is het te hopen, dat dat nog boven water komt...
een nieuwe is niet te vinden; althans is mij niet gelukt.
Een doorpiepende zekering wijst op kortsluiting/overbelasting.
Zolang dat niet in je PT gebeurt, is het eenvoudig te fixen.
Maar dat zul je nader moeten (laten) onderzoeken!
Een nieuwe PT komt je al gauw op 100-150 E.

Kim Wilson
8 augustus 2008, 15:23
Ik denk dat ik er nog wel wat af kan lullen. Maar sowieso is een zekering vervangen toch niet zoveel werk?
Ik koop liever voor 200-250 eentje waar ik zelf een klein beetje tijd in moet steken dan een die het meteen doet voor 400.
Het is idd maar net waarom die zekering eruit is geploft. Zo'n ding springt meestal niet voor niks, er kan van alles binnenin kapot zijn, dat weet je niet. Ik zou het niet gokken, je zit gauw boven de 100 euro als er echt wat gerepareerd moet worden.

Luke-wannabe
8 augustus 2008, 15:49
Hmm Ik zal eens hier en daar rond vragen.
Thnx.

Squier4ever
8 augustus 2008, 17:23
Voor 250 een kapotte LC zou ik niet doen, zoals gezegd wanneer een zekering knapt is er 9/10x meer aan de hand.

Eko
8 augustus 2008, 18:19
Ik ben in de `70`s eigenaar geweest van dit soort amps. Legendarisch onbetrouwbaar. Tot aan in de brand vliegen aan toe. Ze waren goedkoop en dat was de reden dat we ze hadden. Je ging alleen naar een optreden toe als je er een als back-up bij je had. Toen waren de spareparts plenty aanwezig, nu is dat iets anders denk ik.

Saf
8 augustus 2008, 18:24
ik heb een groene DEA130 mk V en die is al regelmatig mee geweest naar optredens klinkt echt als een tiet. Die van mij is we laltijd netjes onderhoude ngeweest en dat is ee ngeluk.

Een london city waar de zekering gesprongen cq. verdwenen is zou ik zelf nooit voor 250 kopen. Moet daar we lbij zeggen dat ik zelf niet in amps ga knutselen en mijn amps altijd wegbrengen naar een tech.

Negative K3 fan
8 augustus 2008, 18:59
ik heb zelf al geknutseld aan meerdere london city's, maar ik zou die amp absoluut niet voor 250 euro kopen. Mooi laten staan, of flink afdingen!

JeroenSchaaf
8 augustus 2008, 19:01
Rick heeft toch ook nog 1 te koop staan? mischien is dat wat voor je?

Luke-wannabe
8 augustus 2008, 19:05
Ja maar dat ding is helemaal aangepast enzo + ik weet wat hij er niet fijn aan vond.



Ik begrijp dus dat ik er goed aan doe om hem te laten liggen. Thnx voor de adviezen.

JeroenSchaaf
8 augustus 2008, 19:14
Wat vond hij er niet fijn aan? niet meer het karakter van de LC?

Negative K3 fan
8 augustus 2008, 19:43
Dat ding heb ik voor een prikkie helemaal uitgefikt gekocht, alles eruit gesloopt en waar opnieuw opgebouwd, er zit niets meer in wat ook maar doet denken aan een London City, behalve de voedingstrafo, een heel andere amp van binnen.

jerome
9 augustus 2008, 00:38
Ik ben in de `70`s eigenaar geweest van dit soort amps. Legendarisch onbetrouwbaar. Tot aan in de brand vliegen aan toe. Ze waren goedkoop en dat was de reden dat we ze hadden. Je ging alleen naar een optreden toe als je er een als back-up bij je had. Toen waren de spareparts plenty aanwezig, nu is dat iets anders denk ik.

Ik heb een paar jaar met een zwartgespoten (oorspronkelijk zeegroene) DEA130 opgetreden. Hij heeft me nog nooit in de steek gelaten en er werd niet zachtjes mee omgesprongen.
Op een Marshall buikcab met 65 watters erin klonk het erg lekker clean.
Voor de crunch of heavy solo's trapte ik 1 of 2 tube screamers tegelijk aan, zalige sound imho.

De andere gitarist had toen een Super City (of zoiets), een grijze top.
Leek er erg veel op, maar die was regelmatig stuk

Frits van Mourik
9 augustus 2008, 00:40
Dat ding heb ik voor een prikkie helemaal uitgefikt gekocht, alles eruit gesloopt en waar opnieuw opgebouwd, er zit niets meer in wat ook maar doet denken aan een London City, behalve de voedingstrafo, een heel andere amp van binnen.

Hihi, me too, me too...
Een LC is een dankbare amp om flink te modden;
Mijn amp heeft nog 't originele chassis, de trafo's, de choke en het montagebordje.
De rest is allang ten prooi gevallen aan m'n verherbouwdrift.
Tot en met alle bevestigingsboutjes/schroeven aan toe.
En 't kén altijd nog beter/anders!

Saf
9 augustus 2008, 15:42
Die onbetrowbaarheid is me ook totaal vreemd. al redleijk wat optredens gedaan met mijn dea130 toen mijn bassman in revisie was. een vriend van mij speelt erover en heeft hem al een jaar als main amp en die spelen ook erg veel.

Volgens mij speelt frank kraaijenveld er zelfs al eeuwen live op eentje

Nielsje
9 augustus 2008, 20:31
pssst...

zie m'n onderschrift ;)

Luke-wannabe
9 augustus 2008, 22:36
pssst...

zie m'n onderschrift ;)
Oeh PM!! (zodrekt:D)

humbucker
10 augustus 2008, 13:02
pssst...

zie m'n onderschrift ;)


en ik maar denken wat dat sufgeneuk er mee te maken heeft :seriousf: :seriousf:

ACSlater
11 augustus 2008, 12:52
Ik heb vorig jaar een DEA gekocht voor €225 en die werkt nog helemaal en is al een paar keer gebruikt bij een optreden inmiddels. De behuizing die valt van ellende bijna uit elkaar maar dat doet er niet toe.

Unicron
11 augustus 2008, 17:14
Je kan idd geluk hebben, maar als de zekering eruit vliegt is elk bedrag boven een grijpstuiver al gauw te veel voor een LC. Of laat ik het anders zeggen, een LC is de gok dan niet waard.

Luke-wannabe
11 augustus 2008, 18:46
Ik ga woensdag even langs Niels. Hoogstwaarschijnlijk voor een leuke ruildeal :D

robert-gitarist
11 augustus 2008, 22:10
Ah cool man! LC's zijn echt toffe versterkers. Die oude bakken zijn echt super tof. Wat voor een heeft Nielsje, z'n groene? Ik vind z'n groene namelijk wel iets heel tofs hebben.

Luke-wannabe
11 augustus 2008, 22:13
Jeps zo'n groene! Ik hoop dat ie bevalt..

robert-gitarist
11 augustus 2008, 22:16
Oeh tof. Op wat voor cab ga je hem aansluiten mits de deal doorgaat? :)
Bevalt vast wel denk ik. Paar toffe pedaaltjes er voor zetten en gaan :strat:

Luke-wannabe
11 augustus 2008, 22:40
Wss de HB 2x12 V30 cab :) Hij is alleen in backorder..

Saf
11 augustus 2008, 23:06
ik heb die DEA130 van mij op een oude 2 x 15" London City cab. probeer er daar eentje van te scoren man, dat blaast. waanzinnig gewoon. Ze zijn ook gemaakt ik 4 x 15" die moet gewoon nog eens hebben.

Mr.Bluesbreaker
11 augustus 2008, 23:07
Die DEA van Nielsje is erg cool, goed getuned naar 2203 specs, tenminste dat was ie ooit geloof ik, met een aparte master-en pre amp regelbaar? (alweer wat jaren terug hoor) Val je je vast geen buil aan. Dat ie dat ook op z'n studentenflat had...relaxte huisgenoten destijds zeker:)

Lexvandoef
12 augustus 2008, 01:45
Die DEA van Nielsje is erg cool, goed getuned naar 2203 specs, tenminste dat was ie ooit geloof ik, met een aparte master-en pre amp regelbaar? (alweer wat jaren terug hoor) Val je je vast geen buil aan. Dat ie dat ook op z'n studentenflat had...relaxte huisgenoten destijds zeker:)

Volgens mij issie inderdaad nog steeds naar 2203 specs getuned.

Over relaxede huisgenoten gesproken, ik heb mijn Hook ook een tijdje op mijn kamer gehad :seriousf:

Nielsje
13 augustus 2008, 15:29
Sterf!!

Nooit heeft m'n LC problemen gegeven. Zet ik hem net ff op 240 Volt, knalt de zekering eruit: vooruit dan maar. Maar met een nieuwe zekering wil hij niet veel doen, alles blijft uit.

Mooi klote. Dus morgen plant ik hem bij Chris neer, gaan we es overleggen wat we ermee gaan doen. Hopelijk is het iets simpels.

Saf
13 augustus 2008, 16:40
hoe kut is dat! Idd nu duimen dat het niets ergs is.

Frits van Mourik
14 augustus 2008, 23:18
Weet je zeker, dat de zekering is opgeblazen?
Bij de LC's, die ik op de werkbank heb gehad, zat de 240V niet eens aangesloten...:???:

Nielsje
14 augustus 2008, 23:31
Weet je zeker, dat de zekering is opgeblazen?
Bij de LC's, die ik op de werkbank heb gehad, zat de 240V niet eens aangesloten...:???:

Verhip! Ik bekijk m'n zekering, en die ziet er niet echt 'kapot' uit, alleen een balletje in het midden van de draad. Zal zo ff meten (slecht licht hier).

De versterker staat inmiddels bij Chris, hij was wel aardig onder de indruk van de uiterlijke staat van m'n versterker, maar goed...

Frits van Mourik
15 augustus 2008, 00:18
Hihi, dat balletje is het eerste, wat verdampt, als je zekering stukgaat.
Maar OK: bij Chris is je amp in veilige, vertrouwde handen...

Nielsje
15 augustus 2008, 00:26
Hihi, dat balletje is het eerste, wat verdampt, als je zekering stukgaat.
Maar OK: bij Chris is je amp in veilige, vertrouwde handen...

Volgende keer sta ik bij jou voor de deur :)
Je woont dichterbij, en ik ben benieuwd of je ook koffie kan zetten ;)

Frits van Mourik
16 augustus 2008, 23:07
Is best, hoor, alhoewel ik niet onder Chris' duiven wil schieten... die enkele LC wil-ie mij wel laten, denk ik.
Bij mij krijg je Senseo-prut, maar als je er op staat, wil ik best wel (net als Chris) wat asfalt opwarmen.

Chris Winsemius
16 augustus 2008, 23:12
Is best, hoor, alhoewel ik niet onder Chris' duiven wil schieten... die enkele LC wil-ie mij wel laten, denk ik.
Bij mij krijg je Senseo-prut, maar als je er op staat, wil ik best wel (net als Chris) wat asfalt opwarmen.

Hey Frits!

Wat is je telnr. (per mail of zo)? Kan ik je nog even spreken voor je vakantie...

mVg,

Chris

tillens
19 augustus 2008, 22:52
Tja mijn LC was ook een klein beetje gaar qua sound.... vervolgens naar Frits gebracht om een heel fijn ampje terug te krijgen!


Super bak en heeft me nooit in de steek gelaten!