PDA

View Full Version : Ibanez wh-10 of .......



Maarten16
8 augustus 2008, 00:33
Na een hoop te hebben doorgezocht op internet en via de zoek functie heb ik toch nog en vraag waarbij jullie me hopelijk bij kunnen helpen omdat ik nog niet zo veel ervaring heb met effecten.

Ik speel een hoop Red Hot Chili Peppers waarbij verschillende nummers door John de ibanez wh-10 wordt gebruikt.

Nu ben ik er al achter gekomen dat deze niet meer worden gemaakt en daardoor schaars zijn en daarnaast ook zeer prijzig. Nu begrijp ik dat geen enkele andere Wah Wah het zelfde zal klinken maar welke andere Wah Wah kan je het beste kiezen om zo dicht mogelijk in de buurt te komen?.

Alvast bedankt voor jullie reactie's

M.COM
8 augustus 2008, 22:46
Ik heb zelf een Wh-10 (ook enorm lang naar gezocht en uiteindelijk voor een prijzig prijskaartje kunnen kopen) en ja, hij heeft wel een specifiek karakter.

Voor de opnames van Stadium Arcadium gebruikte John echter ook de Crybaby From Hell als ik mij niet vergis. Misschien daar eens naar zoeken?

drap
9 augustus 2008, 14:09
De Dunlop Dimebag signature Crybaby wah gebruikte hij veel voor SA, maar ook de WH-10.

Die WH-10 is opzich nog wel redelijk vaak voor een schappelijk prijsje te vinden, met een beetje goed onderhandelen. Helaas heeft ene Frusciante het ding wel enorm doen stijgen in prijs. Hij klinkt ook erg goed. Beter dan menig duur wah pedaal op de markt tegenwoordig. Alleen is ie helaas verre van betrouwbaar. Als je vaak met je spul zeult in bandverband, dan kun je dat beter wel in je overweging meenemen en misschien 's kijken naar een ander alternatief.

Peter-J
9 augustus 2008, 15:06
Inderdaad,
Frusciante heeft er wel een stuk of 4 dacht ik.

Maar een vriend van mij heeft hem voor €50,00 kunnen kopen dus moet je even goed zoeken.

Maarten16
9 augustus 2008, 16:30
Bedankt voor de reacties tot dus ver.

Ik speel nog niet zo heel lang gitaar dus vandaar dat ik ook nog niet zo veel van effecten af weet, nu had ik ergens ander gelezen dat aangeraden werd om anders eerst een andere goedkopere wah wah pedaal te gebruiken om er mee om te leren gaan. Zou een Dunlop Crybaby of Jimi Hendrix wah wah een goed alternatief zijn ?.

Of als ik wel ergens nog wel een wh-10 tegen kom gewoon die te nemen?

drap
9 augustus 2008, 17:23
Een standaard Crybaby of Vox wah zijn zo'n beetje de standaard in gitaarwereld. Prima opties voor jou denk ik.

Einzeln
9 augustus 2008, 21:36
Ik heb jaren geleden de mijne gewoon weggeflikkerd denk ik omdat ik hem door midden had getrapt.

drap
9 augustus 2008, 22:32
Dat was dan achteraf een duur grapje :nervous: Die van mij ligt ook al weer in de lappenmand. Denk dat ik 'm wel kan maken, maar het ding zit ook zo vreselijk onhandig in elkaar! In bandverband ga ik 'm in ieder geval niet meer gebruiken. Te onbetrouwbaar.

pasqual
9 augustus 2008, 23:30
ik heb zo'n 10 jaar geleden mijn wh 10 weggegeven omdat ik 'm zo beroerd vond klinken :o . en nu klinkt ie volgens jullie weer goed? dat ding mist een paar frequenties, ik kreeg 'm niet aan het klinken zoals een dunlop cry baby klinkt. is dat ding echt 50 euro waard ondertussen? volgens mij kocht ik 'm toen onder de 80 gulden nieuw.

groeten Pasqual.

drap
9 augustus 2008, 23:42
€50,-?? Maak er maar gerust 300 van. Voor dat soort bedragen heb ik 'm al via Ebay zien gaan.

Ik snap overigens niet hoe je een Crybaby beter kan vinden klinken dan een WH-10. Maar goed, dat is smaak.

pasqual
10 augustus 2008, 00:25
nadat ik net had gepost dat ik de wh-10 had weggegeven, viel me in dat het best wel eens zou kunnen zijn dat ik 'm nog heb en wat blijkt: hij zit al zo'n 10 jaar verstopt in het doosje van mijn cry baby!!
maar om nou te zeggen dat ie beter klinkt als de cry baby? ik dacht het niet.
maar inderdaad; een kwestie van smaak. hij veranderd naar mijn smaak de toon in de hoge frequenties niet genoeg als je vervormd speelt, clean is acceptabel.

maar ja, 300 euro lijkt me lichtelijk overdreven. maar als iemand interesse heeft....hij heeft wel gebruikers sporen.

groeten Pasqual.

FruscianteFan
10 augustus 2008, 00:47
Tsjah, als je fan bent van de crybaby dan moet je daarvoor gaan he. Heb ik ook gedaan. Wat betreft RHCP: liedjes als Blood Sugar Sex Magik en She's Only 18 zijn volgens mij op een Crybaby (standaard en Dimebag) opgenomen en die benader ik ook wel met mijn wah. Get On Top, Dani California enzo klinken wat minder authentiek, maar ach. Ik denk niet dat een WH-10 mijzelf beter zou liggen dan een crybaby.

pasqual
10 augustus 2008, 00:56
nou ja, fan? hij bevalt me gewoon goed en om nou te zeggen dat ik continue aan de wahwah zit? valt wel mee hoor. en er is altijd iets beters te krijgen.
ik ga die wh-10 maar eens te koop zetten, niet normaal wat ze ervoor bieden!
ik heb net ff gegoogeld, prijzen van 200 euro zijn geen uitzondering. laat ik 'm maar snel verkopen voordat de hype over is. :)

groeten Pasqual.

FruscianteFan
10 augustus 2008, 00:59
Fan in de zwakke betekenis - dat de crybaby jou meer ligt dan de WH-10.

Dirk_Hendrik
10 augustus 2008, 09:17
maar om nou te zeggen dat ie beter klinkt als de cry baby?

Scheef vergelijk. Die dingen zijn zo totaal anders van klanks dat je ze ook niet op die manier moet vergelijken.

pasqual
10 augustus 2008, 10:46
Scheef vergelijk. Die dingen zijn zo totaal anders van klanks dat je ze ook niet op die manier moet vergelijken.

dus nogmaals: een kwestie van smaak, voor de een erg bruikbaar en voor de ander ( ik dus ) niet of nauwelijks.

groeten Pasqual.

drap
10 augustus 2008, 10:54
Ja, maar je had het over het missen van frequenties en dat is natuurlijk niet waar. Die WH-10 heeft gewoon een hele andere sweep. Dat ding schreeuwt funk wat mij betreft.

Als je 'm trouwens dieper wil laten gaan in het scheurwerk, kan je 'm ook achter een scheurpedaal zetten. Voor zover ik weet doet Frusciante het ook zo. Die heeft twee WH-10's op z'n pedalenplank zitten, één ervoor en één erna.

FruscianteFan
10 augustus 2008, 11:08
Ja, maar je had het over het missen van frequenties en dat is natuurlijk niet waar. Die WH-10 heeft gewoon een hele andere sweep. Dat ding schreeuwt funk wat mij betreft.

Als je 'm trouwens dieper wil laten gaan in het scheurwerk, kan je 'm ook achter een scheurpedaal zetten. Voor zover ik weet doet Frusciante het ook zo. Die heeft twee WH-10's op z'n pedalenplank zitten, één ervoor en één erna.Dat laatste is onzin. Ik heb nog nooit een plank gezien waar JF meerdere WH-10s had, en al helemaal nog nooit een plank gezien waar JF een wahwah voor zijn scheurpedalen had. Wel heb ik een keer een foto gezien waar er voor de WH-10 nog een crybaby stond (anno 2004, 2005 dacht ik), maar die stonden direct achter elkaar. Kortom: sinds zijn comeback geloof ik niet dat Frusciante ooit live een wahwah voor zijn scheur heeft gehad.

drap
10 augustus 2008, 11:13
Het plaatje is hier zelfs een keer gepost. Weet niet waar ie staat, maar dat moet terug te vinden zijn. Dat van die Crybaby in '04/'05 betwijfel ik dan weer en daar zou ik best een plaatje van willen zien.

Hoe 't ook zij, het gaat niet over Frusciante verder toch?

FruscianteFan
10 augustus 2008, 11:18
Niet helemaal, maar TS is op zoek naar een WH-10 omdat John Frusciante daar gebruik van maakt.

Die foto's die hier ergens op het forum rondzweven laten inderdaad expressiepedalen zien rechts van de distortions en fuzzen. Echter, dat zijn pedalen die bij zijn moogs horen. En ik zoek nog even naar die foto, want ik was er zelf ook wel verbaasd over ja.

edit:ik heb een overzicht gevonden van John's live RHCP pedalen. Ik zie inderdaad een paar moog pedalen helemaal rechts op de plank in 2006/2007. Ik zie dat in 2003 er wél 2 WH-10s op stonden, maar beide na distortion en fuzz. De crybaby staat er ook ergens tussen (in het overzicht). Verder heeft-ie nog geëxperimenteerd met verschillende fuzzes waar op een gegeven moment een fuzz wah op de plank kwam, en die lijkt inderdaad vóór de andere scheurtjes te staan.

Als de mods vinden dat deze afbeelding te groot is, zal ik hem wel achter een link zetten.
http://img253.imageshack.us/img253/9474/pedalboardprojectjpgdl6.jpg

drap
10 augustus 2008, 11:26
Ik doelde op dit plaatje in ieder geval wat betreft de twee WH-10's:

http://img140.imageshack.us/img140/9581/fruscinterview7wj.jpg

Ik kan het mis hebben, maar dat zijn er toch twee? Ik combineerde dat eigenlijk ook een beetje met wat ik met m'n eigen WH-10 zo ervaar en wat Paqual ook zei, dat de WH-10 niet erg diep gaat met scheur. Als ik dan Frusciante z'n geluid hoor, daar gaat de wah toch behoorlijk diep in combinatie met wat scheur. Maar zeker weten doe ik het ook niet.

Het is ook al weer een redelijk gedateerd plaatje en de opstelling is ook al weer meerdere keren veranderd.

FruscianteFan
10 augustus 2008, 11:30
Dan quote ik mezelf even, want ik was best een tijdje bezig met die post:

Niet helemaal, maar TS is op zoek naar een WH-10 omdat John Frusciante daar gebruik van maakt.

Die foto's die hier ergens op het forum rondzweven laten inderdaad expressiepedalen zien rechts van de distortions en fuzzen. Echter, dat zijn pedalen die bij zijn moogs horen. En ik zoek nog even naar die foto, want ik was er zelf ook wel verbaasd over ja.

edit:ik heb een overzicht gevonden van John's live RHCP pedalen. Ik zie inderdaad een paar moog pedalen helemaal rechts op de plank in 2006/2007. Ik zie dat in 2003 er wél 2 WH-10s op stonden, maar beide na distortion en fuzz. De crybaby staat er ook ergens tussen (in het overzicht). Verder heeft-ie nog geëxperimenteerd met verschillende fuzzes waar op een gegeven moment een fuzz wah op de plank kwam, en die lijkt inderdaad vóór de andere scheurtjes te staan.

Als de mods vinden dat deze afbeelding te groot is, zal ik hem wel achter een link zetten.
http://img253.imageshack.us/img253/9474/pedalboardprojectjpgdl6.jpg

edit: overigens kloppen de omschrijvingen van dit overzicht ook niet 100%, maar dat maakt voor dit topic geen zak uit.

drap
10 augustus 2008, 11:35
Wees gerust, ik had 'm al gezien. Je had 'm alleen wat later aangepast en dat had ik niet gezien. We hebben beide gelijk trouwens wat betreft de Crybaby en de twee WH-10's. In ieder geval interessante plaatjes, waarvoor dank :)

edit: Die zwarte WH-10 zou ik nog graag willen hebben, gewoon puur voor de heb. Die zie je bijna nooit.

FruscianteFan
10 augustus 2008, 11:43
okidoki :)

op een forum over JF waar ik veel rondhang heeft iemand een topic geopend naar aanleiding van de aanschaf van een zwarte WH10 (grijze had-ie al). Moet je wel een account hebben...
http://z11.invisionfree.com/John_Frusciante/index.php?showtopic=549

pasqual
10 augustus 2008, 21:50
ik heb 'm net nog eens uitgeprobeerd na min. 10 jaar stilstand en ik moet zeggen dat hij vooral clean echt wel goed klinkt, dus ik moet er een beetje op terugkomen. maar vervormd vind ik 'm minder als de crybaby; deze gaat hoger in de frequenties.

maar nu weet ik ook alweer waarom ik 'm vervangen heb voor de crybaby: je schakelt 'm veel te gemakkelijk onbedoeld weer uit. dit zal gegarandeerd wel te fixxen zijn. ook is ie erg fragiel in vergelijking met de wah's van dunlop.

hij staat momenteel op marktplaats en er is al een bod van 80 euro binnen een paar uur. interessant....

groeten Pasqual.

drap
10 augustus 2008, 22:34
Het kan wel hoor, dat de WH-10 ook behoorlijk z'n werk doet met meer gain:

http://nl.youtube.com/watch?v=G4mWsAllmtw

Maar deze heeft z'n wah volgens mij ook achter z'n tubescreamertje staan. Dat dikke, dat krijg je ook nooit met een Crybaby.

tubeonly
11 augustus 2008, 08:23
Voor de TS een tip: de WF10 (Wah Fuzz) klinkt nagenoeg hetzelfde en wordt vaak een stuk goedkoper aangeboden. Ik heb de mijne voor 65 weten te kopen. Met geluk en wat geduld kun je een WH10 voor 100 euro scoren, maar 200 is al wel vrij normaal.

Mijn ervaring met de WH10 is dat de amp een enorm verschil maakt. Vreemd genoeg ging ik totaal uit mijn dak toen ik hem over een tweed champ speelde. Hij gaf een soort van lichte boost die echt om te smullen was. De champ stond op het randje van oversturen. Op een Super lead kreeg ik dat effect niet, waarschijnlijk omdat ik daar ook te clean op speelde. Daar was mijn ervaring gewoon mwah en had ik liever een oude crybaby. Ik moet hem eens proberen na de tubescreamer, ik heb wahs meestal voor de od's.

fredv
12 augustus 2008, 22:27
Ik heb nog een WF 10 compleet uit elkaar liggen. Jaren geleden uit elkaar gehaald omdat er iets mee was (weet niet eens meer wat), maar nooit meer verder naar gekeken. Geinteresseerden: geef maar een seintje.

(waren destijds best wel duur, maar erg gaaf geluid).

Dirk_Hendrik
13 augustus 2008, 08:21
PM sent...

EuroCinema
13 augustus 2008, 09:28
:seriousf: Ik heb ergens eind jaren 80, begin jaren 90 drie van die dingen versleten. Klonken middelmatig en vielen in no time uit elkaar. 1 goedkoop gekocht, 2 keer een vervangende gekregen. Misschien dat het in combinatie met Frusciante zijn gear en speelstijl net dat lekkere soundje geeft, maar geloof mij: dit is echt geen heilige graal of zo.

Dirk_Hendrik
13 augustus 2008, 09:38
Gelukkig is dat een mening ;)
Of die dingen heilige gralen zijn of niet, het zijn in elk geval prettige alternatieven voor de eindeloze stroom van crybaby achtige varianten, kunnen, mits even netjes afgesteld, prima klinken en krijgen, juist door JF, erkenning voor die klank ipv voor de crappy construktie.

De Arion fat chorus heeft ook jaren in het verdomhoekje geten vanwege z'n plastic behuizing. Op dat moment heb je idd een grootheid nodig om de rest van de wereld wakker te schudden.

Valoosj
13 augustus 2008, 09:44
Je kan die dingen toch zo in een stevigere behuizing steken. Of zelfs clonen als ze niet meer te verkrijgen zijn tegen redelijke prijzen. Daar zijn toch de nodige schema's voor, he D_H ;)

EuroCinema
13 augustus 2008, 09:56
Gelukkig is dat een mening ;)
Of die dingen heilige gralen zijn of niet, het zijn in elk geval prettige alternatieven voor de eindeloze stroom van crybaby achtige varianten, kunnen, mits even netjes afgesteld, prima klinken en krijgen, juist door JF, erkenning voor die klank ipv voor de crappy construktie.

Ah ja daar heb je gelijk in. Het lijkt me alleen zo zuur als een RHCP-fan die wat jonger is nu godsvermogens gaat neerleggen voor zo'n pedaaltje omdat-ie denkt dat het DE ultieme wah met DE Frusciante-sound is.

Dirk_Hendrik
13 augustus 2008, 13:26
Ah ja daar heb je gelijk in. Het lijkt me alleen zo zuur als een RHCP-fan die wat jonger is nu godsvermogens gaat neerleggen voor zo'n pedaaltje omdat-ie denkt dat het DE ultieme wah met DE Frusciante-sound is.
Wat heet zuur? Als je je zo blindstaart op één apparaat omdat dat instant geluid daar in moet zitten is het misschien wel OK om op die manier je leergeld te betalen ....

M.COM
13 augustus 2008, 13:31
In mijn opzicht is de WH-10 het waard hoor. Ik heb hem voor 100 euro overgekocht van de gitarist van Arid (België) en tot nu toe geen spijt van gehad. Een crybaby heeft een voor mij te 'mooie' klank en veel te korte en schelle sweep. De Wh-10 klinkt vintage en vuil, precies zoals het moet. Icm m'n JCM800 haal ik er zeker de vette sound van Get On Top er bijvoorbeeld uit.
Maar hoger dan 100 euro zou ik er nooit voor betalen, dat is wel een feit ...

drap
13 augustus 2008, 20:01
@Valoosj: Als jij een stevige, passende behuizing voor een WH-10 weet mag je die van mij er in bouwen. Ik gebruik dat ding enkel en alleen niet meer omdat ie gewoon niet sterk genoeg is en zou er redelijk wat voor over hebben als iemand het inbouwen in sterkere behuizing passend en al lukt.

Algemeentje: Wat is er raar aan het aanschaffen van een bepaald pedaal omdat ie bij een andere gitarist vreselijk goed klinkt? Doen we dat niet allemaal in meerdere of mindere mate bij allerlei aanschaffen?

WillemdaGuide
13 augustus 2008, 20:07
ik betrap me er ook wel op hoor, mijn slash wah had ik niet persee gekocht als hij zijn naam er niet aan had verbonden. Al blijft het in de eerste plaats een goedklinkende wah voor mijn setup.

Maar geldt dat in mindere mate niet voor zowat iedere gitarist met bv een marshall/les paul setup? en zo zijn er nog wel wat "standaard" combi's te noemen.

EuroCinema
13 augustus 2008, 21:04
Algemeentje: Wat is er raar aan het aanschaffen van een bepaald pedaal omdat ie bij een andere gitarist vreselijk goed klinkt? Doen we dat niet allemaal in meerdere of mindere mate bij allerlei aanschaffen?

Vind ik ook niet gek. Maar ik heb inmiddels zoveel gear die destijds gewoon okee was de LEGENDARISCHE status zien bereiken (met bijbehorende prijzen), dat ik er soms een beetje melig van word. :cheerup:

Valoosj
13 augustus 2008, 21:39
@Valoosj: Als jij een stevige, passende behuizing voor een WH-10 weet mag je die van mij er in bouwen. Ik gebruik dat ding enkel en alleen niet meer omdat ie gewoon niet sterk genoeg is en zou er redelijk wat voor over hebben als iemand het inbouwen in sterkere behuizing passend en al lukt.


Gewoon een vox/crybaby/... strippen en de WH-10 dan in die behuizing proppen? Kan je zeker zelf als je erin slaagt je soldeerbout op de goede manier vast te houden. Zou zonde zijn om daar 2 keer post voor te betalen.
Een simpeler manier om te beginnen aan DIY is er niet denk ik. Zoek je een kapotte crybaby en open een topic met foto's. We helpen je er wel mee.

Einzeln
13 augustus 2008, 21:43
http://degiergitaarbouw.nl/webshop/product_info.php?products_id=170&osCsid=125f71d62653bedd7c478f9a7b697e42

drap
13 augustus 2008, 21:48
Gewoon een vox/crybaby/... strippen en de WH-10 dan in die behuizing proppen? Kan je zeker zelf als je erin slaagt je soldeerbout op de goede manier vast te houden. Zou zonde zijn om daar 2 keer post voor te betalen.
Een simpeler manier om te beginnen aan DIY is er niet denk ik. Zoek je een kapotte crybaby en open een topic met foto's. We helpen je er wel mee.

Dat wil dus niet. Uit een ouder topic:


Kallopt.

Grootste nadeel is dat het niet te doen is om in een Crybaby shell dezelfde sweep te halen. Daarnaast is het onmogelijk het custom WH10 potje net een 7 mm schroefdraad lekker vast te krijgen in het 10mm zadel van een crybaby.

Het met stukken aluminium hoeklijn verstevigen van je kunststof WH10 is m.i. te prefereren.

Aardig aangeboden, maar het zal toch en andere oplossing moeten zijn ;)

Dirk_Hendrik
13 augustus 2008, 21:49
Gewoon een vox/crybaby/... strippen en de WH-10 dan in die behuizing proppen? Kan je zeker zelf als je erin slaagt je soldeerbout op de goede manier vast te houden. je er wel mee.

tuullijk... succes vogel ;)

I've been there... liever niet nog een keer.

Valoosj
13 augustus 2008, 21:53
Ik heb het al een keer gedaan om een 7mm pot op de plek van een normale wah pot te steken. Niet eenvoudig, zeker niet om dat tandwiel erop te krijgen. Maar je bent een DIYer of niet he. Je kan ook altijd een nieuwe pot kopen voor de WH-10 en de pootjes van de dunlop behuizing eraf snijden.

drap
13 augustus 2008, 21:55
Een nieuwe pot voor de WH-10? Ik ben geen groot kenner en wellicht zeg ik iets heel doms, maar dan verander je toch ook wezenlijk wat aan het karakter van het geluid van de WH-10?

Valoosj
13 augustus 2008, 22:01
Als het dezelfde waarde is niet. Tenzij er mojo in de pot zit :D

pasqual
13 augustus 2008, 23:02
is dat trouwens normaal dat je de WH-10 zo ( te ) makkelijk aan en uit trapt?
want als je aan het wahwah-en bent trap je 'm zo weer uit. ik heb dat vanaf het begin gehad en daardoor vervangen.

groeten Pasqual.

M.COM
14 augustus 2008, 00:43
is dat trouwens normaal dat je de WH-10 zo ( te ) makkelijk aan en uit trapt?
want als je aan het wahwah-en bent trap je 'm zo weer uit. ik heb dat vanaf het begin gehad en daardoor vervangen.

groeten Pasqual.

Dan heb je gewoon een zeer slechte controle over je voet :p. Bij mij lukt het perfect...

FruscianteFan
14 augustus 2008, 00:56
Kan ook best liggen aan het exemplaar. Zo had ik bij Schreeven een Dunlop JH-1 Wah die nog niet toe-down stond of hij ging al uit.

Dirk_Hendrik
14 augustus 2008, 08:29
Maar je bent een DIYer of niet he. Je kan ook altijd een nieuwe pot kopen voor de WH-10 en de pootjes van de dunlop behuizing eraf snijden.

Nogmaals, voor de x-de keer dan maar,
De WH10 bestat in 2 versies. De zwarte, minst voorkomende, die met een mono pot werkt en de grijze, die ook anders klinkt (want het is een totaal ander filter) die gebruik maakt van een dubbele pot die, (uit m'n hoofd) betsaat uit een 500k lin en een 50kG taper
Als je mij een plek vertellen waar ze de betreffende pot verkopen ben je al een held. Als je die DIY aktie tot een betrouwnaar resultaat krijgt ook.

Maar voor die tijd,
Ga het eens doen en ga dan pas weer praten over hoe gemakkelijk het wel of niet is.

Valoosj
14 augustus 2008, 10:17
Dat wist ik niet he DH. Ik heb nog nooit zo'n WH-10 open gezien, noch het schema. Mijn excuses ;)

pasqual
14 augustus 2008, 16:56
Dan heb je gewoon een zeer slechte controle over je voet :p. Bij mij lukt het perfect...

ik heb dat met autorijden ook.... :sssh:

groeten Pasqual.

tubeonly
16 augustus 2008, 12:40
mbt overzetten naar een cry baby case: Boss heeft voor haar volume / expression pedalen dezelfde +/- case als de WH10. Volgens mij is er ook een stevigere ijzeren versie van. Misschien dat het een idee is de WH10 daar in te bouwen? Dan heb je volgens mij vrijwel dezelfde sweep.

Wat ik soms wel doe is de WH10 achter een looppedaaltje te hangen, dan hoef je er geen kracht op te zetten om de schakelaar om te zetten. Heb je wel een aparte switch in de loop, maar een wah die het verder prima vol houdt.

drap
16 augustus 2008, 12:46
Dat was dus niet het enige probleem, wat betreft het overzetten...

jaywalker
16 augustus 2008, 13:30
ik heb 3 jaar terug ook zo'n onding gekocht voor 50 euro. Erg rap weer verkocht voor het dubbele :D Maar dat ze daar nu 200 euro voor betalen is echt niet te geloven. Ik kan met mijn vox wah veel beter frusciante sounds krijgen...

pasqual
17 augustus 2008, 00:03
200 euro lijkt me overdreven. op ebay zag ik er een in duitsland die verkocht was voor zo'n 180 euro. dit lijkt me het maximale. ik heb die van mij deze week verkocht voor 136,20 euro ( incl. verzendkosten ) en met wat meer geduld was dat misschien 150 geworden. als je nagaat dat ik de WH-10 in 1988 voor zo'n 75,- gulden heb gekocht is dat niet slecht. maar vroeg of laat is de hype voorbij en dan is ie ineens niets meer waard. ook john frusciate wil misschien ooit iets anders.......

groeten pasqual.

Mitch
17 augustus 2008, 11:52
Wat mij zo opvalt bij Johns wah geluid: k hoor die typische WH10 sound wel vaak voorbij komen, maar met een enorme bak gain (DS, BM) hoor ik nooit die enorme ruis en storing die ik ken van de WH10 onder zware gain. Hoe hij dat zowel live als in de studio doet is mij een raadsel.

drap
17 augustus 2008, 12:08
Wat mij zo opvalt bij Johns wah geluid: k hoor die typische WH10 sound wel vaak voorbij komen, maar met een enorme bak gain (DS, BM) hoor ik nooit die enorme ruis en storing die ik ken van de WH10 onder zware gain. Hoe hij dat zowel live als in de studio doet is mij een raadsel.

In de studio valt genoeg te filteren en live hoor je überhaupt heel veel ruis bij hem als het ff stil is en er niks aan het signaal gemute wordt. Ik heb 'm nu twee keer zien spelen en dat valt wel op als je er op let. Maar als hij eenmaal speelt dan is dat op zo'n oorverdovend volume dat je die ruis niet meer hoort. En z'n distortions/fuzzjes zijn ook niet echt netjes te noemen. Meestal heeft hij een vrij ranzig geluid met enorm veel feedback en dan vallen die bijgeluiden ook niet meer op.

FruscianteFan
17 augustus 2008, 13:15
Ik zou denken dat zijn distortions de ruis juist verhullen. Als de distortion na de WH-10 kwam (naar ik aanneem de veroorzaker van ruis), dan zou de distortion de ruis alleen maar versterken. Maar de enige vervorming die na de WH10 komt is die van zijn Marshall silver jubilee.

Drap heeft ook wel een goed punt.

Mitch
17 augustus 2008, 14:02
Ik zou denken dat zijn distortions de ruis juist verhullen. Als de distortion na de WH-10 kwam (naar ik aanneem de veroorzaker van ruis), dan zou de distortion de ruis alleen maar versterken.
Huh? Distortion die ruis verhult? That would be a first....
Iedere gainstage versterkt ruis. Aangezien de ene wah dan wat meer ruis veroorzaakt dan de ander versterk je dat dus ook alleen maar met een distortion erachter.

FruscianteFan
17 augustus 2008, 14:13
Precies: distortion na wahwah versterkt de ruis alleen maar. Distortion vóór de wahwah versterkt de ruis helemaal niet (want de ruis komt pas nadat het geluid is vervormd door de distortion), maar als je met een volle bak distortion speelt valt de ruis al een stuk minder op. Wat Drap dus al zei.

Ik bedoel dus maar dat de distortion waarschijnlijk geen versterkende factor is wat de ruis betreft.