PDA

View Full Version : fender pedaltuner



kenx
8 augustus 2008, 00:07
Hoy,

ik heb gemerkt als ik de kabel in silent tuning stop en de pedaal indruk "geruisloos" de kabel kan uittrekken en zo van gitaar kan veranderen. (nogal logisch maar eerder niet logisch bij nagedacht.
Nu was mijn vraag, kan het kwaad als ik hem daar ook voor gebruik? dus voor silent changing tussen m'n gitaren? wss niet, maar je weet maar nooit.

Toch al bedankt,

mvg,

kenny

Jeroen76
8 augustus 2008, 08:06
Ik zelf gebruik daar een multipedaal voor met dezelfde optie. Ik wissel tijdens een gig continu met drie gitaren. Ik heb nog geen schade bemerkt en ik verwacht ook geen schade. Immers, het signaal naar de Amp toe is geblokkeerd en dat is erg prettig in plaats van het geplop van een 65 watt naast je..

Dus schadelijk? ik denk van niet, maar misschien dat de heren technici daar anders over denken.

Groetjes,
Jeroen

kenx
8 augustus 2008, 09:24
ok, ik denk in principe ook niet dat het schadelijk is, want idd dat geplop is niet zo fijn. Vandaar ook dat ik hem een beetje wil gebruiken:d

Maar toch bedankt!

als er mensen zijn die er anders over denken? posten!

Grtz,

kenny

Kim Wilson
8 augustus 2008, 09:27
Kan absoluut geen kwaad. Er komt niet ineens veel meer signaal het pedaal binnen of zo. Er is echt niks wat het pedaal stuk zou kunnen maken. Of je moet per ongeluk je plug in de 220V laten vallen...

Eko
8 augustus 2008, 11:52
Massa`s gitaristen gebruiken hun tuner als mute om van instrument te wisselen. Er zijn ook kabels met een circuitbreaker er in.
Werkt al jaren goed.

robert-gitarist
9 augustus 2008, 11:57
Ik heb z'n Fender pedaal tuner en gebruik ook de mute om me gitaar mee te verwisselen. Geen enkel probleem. Doe het al jaren zo :)