PDA

View Full Version : Wolfmother stopt......en gaat weer verder



gijs_sg
7 augustus 2008, 23:48
Wolfmother stopt er mee en dat is toch best wel kut..
De bassist en de zanger/gitarist hebben creatieve meningsverschillen(of ruzie??) en de bassist is daarom uit de band gestapt. Drummer ook meteen weg omdat er voor hem geen andere Wolfmother is dan het Wolfmother van hun drieën.
Andrew stockdale gaat nu op zoek naar nieuwe bandleden om een tweede Wolfmotherplaat mee te maken(ben benieuwd.).

Jammer, ik had ze graag nog eens live gezien!

B_2_the_a
7 augustus 2008, 23:51
ze stoppen niet
maar 2/3 is uit de band gestapt ;)

BamBuFan1
8 augustus 2008, 00:07
ze stoppen niet
maar 2/3 is uit de band gestapt ;)

Oftewel Wolf is solo gegaan.

Verd*md jammer, was één van de weinige bands die ik nog graag es live had willen bekijken.

Ach, ik wacht wel gewoon op de Led Zep tour...

almarvk
8 augustus 2008, 10:48
Jammer. Die band had toch goede kritieken en deed het internationaal het niet slecht! Jammer ook dat het zo moet na één plaat. Ben je 's beroemd, kap je er direct weer mee...

nevyn292
8 augustus 2008, 11:38
jezus wat zonde!!

ik heb ze zelf nog wel live mogen aanschouwen, en dat is ook iets wat ik niet snel zal vergeten, heb die plaat zelf thuis ook grijs lopen draaien.

erg jammer hoor, hopen dat hij nu wat bandleden vind waar die niet an een aantal jaar mee stopt

Soundscape
8 augustus 2008, 13:09
Zeker zonde. Erg goede band vind ik, niet ontzettend origineel maar wel lekker ruig en eerlijk. Tenminste geen gemaakte pop, zoals je (te) vaak hoort. :) Bovendien heeft Stockdale een uniek stemgeluid.
Het nieuws verbaasde me eigenlijk wel, want ik had het idee dat ze al een eind op weg waren met de nieuwe plaat. Ben benieuwd of Stockdale wederom een bassist kan vinden die ook op toetsen uit de voeten kan. Hopelijk komt Wolfmother sterker terug!

Fuhgawz
8 augustus 2008, 13:26
Linkypoo: http://www.nu.nl/news/1691550/2101/Wolfmother_uit_elkaar.html
Misschien wel een losse toetsenist EN een bassist!

Squier4ever
8 augustus 2008, 16:39
ik was al aan het wachten op een nieuwe plaat van wolfmother, vond hun eerste plaat supervet! vorig jaar op pinkpop waren ze ook echt zwaar geniaal.

hezz
8 augustus 2008, 19:04
Fuck, dat is jammer. Het was in de pop-rock toch wel een van de gaafste bands, hadden een stijltje die een beetje terug greep naar oudere rock & roll dat is wel kon waarderen.

Bigfoot414
9 augustus 2008, 04:03
What the hell??

Eeuwig zonde, een van de coolste livebands van de afgelopen 10 jaar.

StefMan
9 augustus 2008, 04:21
Aan de ene kant wel jammer omdat het toch beter was dan 99% van de andere pulp die we door onze strot gedouwd krijgen...maar naar mijn mening waren het uiteindelijk niet meer dan "tijdreizigers", als in types die toch teveel zijn blijven hangen in het verleden als het aankomt op hun muziek.

Maar ok, misschien worden hun nieuwe projecten wel beter? :)

Squier4ever
9 augustus 2008, 15:43
hopen dat stockdale een nieuwe band bij mekaar vind die wolfmother waardig is.

SGbanez
11 augustus 2008, 17:49
Damn, Jammer! Ik vind het zelf een van de beste bands van de laatste jaren en dan maar één album...

Maarja, misschien wordt die ?nieuwe? Wolfmother nóg beter :)

JipStoop
12 augustus 2008, 09:45
Zeker zonde, tweemaal live van ze mogen genieten; voorprogramma Pearl Jam en Pinkpop vorig jaar.
Geweldige band, hopelijk komen ze beter terug en vind de zanger een bassist/toetsenist a la bassist/toetsenist van Fun Lovin Criminals (die gast is goed :)).

Wausser
12 augustus 2008, 12:07
Zeker zonde, was echt lekkere muziek

Fender75
15 augustus 2008, 22:04
Crap, crap en nog 'ns crap...da's toch jammer he...ik zou mijn creatieve mening wat minder stellig verkopen als mijn band zo goed zou lopen...toch?

JipStoop
18 augustus 2008, 12:06
Het zou trouwens wel eens een Nederlander kunnen worden...


Jammer dat ik geen basgitaar speel (en al helemaal geen keyboard) :)

Tim..
29 augustus 2008, 20:53
maar ze stoppen dus niet he ;) alleen de toetsenist en drummer zijn eruit gestapt, maar aangezein de gitarist/zanger alle nummer schreef (inclusief de toets-partijen, of hoe je dat ook zegt), IS hij wolfmother, en zijn die andere twee vrij vervangbaar :satisfie:

Squier4ever
13 april 2009, 17:58
even een bumpje.... er is inmiddels een nieuwe single te downloaden van de website!

Bolder
13 april 2009, 19:24
Ja en de nieuwe formatie:

Andrew Stockdale (Vocals/Guitar),
Ian Peres (Bass/Keys),
Aidan Nemeth (Guitar),
Dave Acosta/Atkins (Drums)

Nieuwe track: Back Round (free download op www.wolfmother.com)

http://www.youtube.com/watch?v=TUATgLp52D4

Spitfire
13 april 2009, 21:06
Ja en de nieuwe formatie:

Andrew Stockdale (Vocals/Guitar),
Ian Peres (Bass/Keys),
Aidan Nemeth (Guitar),
Dave Acosta/Atkins (Drums)

Nieuwe track: Back Round (free download op www.wolfmother.com)

http://www.youtube.com/watch?v=TUATgLp52D4

Lekkere shit :D

Squier4ever
14 april 2009, 13:16
vind dat nieuwe nr echt heel erg vet! raggen als de neten!

http://www.youtube.com/watch?v=iybPhox0wRg&feature=related

hier de nieuwe formatie live aan het werk!

Bolder
14 april 2009, 17:14
ik vind het te queens of the stone age/kyuss. Het had van mij weer lekker retro gemogen

Squier4ever
14 april 2009, 17:17
ik vind het te queens of the stone age/kyuss. Het had van mij weer lekker retro gemogen

dit is retro met een dikke vleug stoner, vind het echt super.

M.COM
14 april 2009, 17:18
Hm, dat vind ik nu niet. Toen de main riff startte in combinatie met de drums had ik direct het Wolfmothergevoel. Ik vind het een energetisch nr. maar geen sterke song die mij bijblijft.

Squier4ever
14 april 2009, 17:22
Hm, dat vind ik nu niet. Toen de main riff startte in combinatie met de drums had ik direct het Wolfmothergevoel. Ik vind het een energetisch nr. maar geen sterke song die mij bijblijft.

hmm niet eensch, vind het echt wel een lekkere plaat, maar zo in het geheugen borend als woman kun je toch maar 1x.....

Bolder
14 april 2009, 19:55
ja daarom dat rifje had ik al een keer zomaar bij een jamjessie gespeelt zonder te weten dat het al bestond

Tim..
22 oktober 2009, 19:41
Omdat ze (hij) weer helemaal terug van weggeweest is:
Wolfmother!:soul::blast::zz:

Nog meer mensen hier die dit een goede band vinden? Ik zit nu net het nieuwe album te luisteren en oh wat zitten er weer een paar lekkere ragnummers bij, heerlijk gewoon.:ok:

Herman
22 oktober 2009, 23:33
Zag net een nummer wat ze bij Jools Holland speelden, en dat klonk erg goed! Lekker vuige rock'n'roll!

almarvk
23 oktober 2009, 08:12
Topics samengevoegd.

Riky
27 oktober 2009, 20:56
Damn wat is die nieuwe plaat verschrikkelijk tam ingespeeld... Ontzetend ongeinteresseerd en passief. Ik hoor en voel 0,0 kracht en passie.

Muzikaal zit het wel goed in elkaar, maar het klinkt niet meer zo lekker retro als de vorige plaat. Ook dat vind ik jammer. Het klinkt nu gewoon net als alle andere 2009 top40 producties.

Nee zeker geen vette come back. Agressie en passie is op de plaat weg en dit album kan (behalve "New Moon Rising ") niet tippen aan het vorige album. Jammer vond het een geweldige band.

De live filmpjes op youtube klinken ook rommelig. Waar een 2e gitarist? Staat er een beetje populair bij te springen. Voegt niet veel toe. Wolfmother was in de vorige formatie veeeel krachtiger.

Tim..
27 oktober 2009, 22:25
Vind je New Moon Rising dan echt het beste nummer van Cosmic Egg?

Je noemt het net als de andere top40 products, maar zelf vind ik juíst New Moon Rising zo'n nummertje waarbij je het na 2 keer luisteren wel gezien hebt. Het grootste deel van het album is toch een stuk beter (bijvoorbeeld California Queen, Sundial, Cosmic Egg, In the Castle, en Phoenix zijn veel beter naar mijn mening:)).

Natuurlijk, ik zie er zelf geen "Woman" nummertje tussen zitten, maar zeg nou zelf, hoe overhyped was dat nummer. Goed nummer hoor, maar zit erg simpel in elkaar en de enige reden dat veel mensen het kennen is vanwege de Guitar Hero reclame waarin hij zat.;)

Riky
27 oktober 2009, 23:23
bij de vorige plaat werd ik gelijk in het Led Zeppelin, Rolling Stones, Queen tijdperk gezogen, maar wel op een orginele manier met synthesizers enz. Je hoofd gaat gelijk op en neer tijdens die plaat en er stonden gewoon super nummers op. Niet alleen Women (vind ik niet overhyped. Gewoon geweldig nummer), maar ook Joker & The Thief en eigenlijk alle nummers vond ik iets bijzonders hebben. De unique sound is weg. Krijg het gevoel dat er meer band zijn die zo'n plaat kunnen maken.

New Moon Rising slaat bij mij wel aan. Vind ik persoonlijk wel een lekker nummer. Vind de rest op de een of andere manier veel op elkaar lijken. Eigenlijk vind ik niet echt dat er een "beste nummer"op staat. Vind het allemaal net niet.

Maar zoals ik eerder heb gezegd vind ik de slappe manier van inspelen me het meest tegen staan. Hierdoor kan ik er ook niet echt lekker voor gaan zitten en de plaat beluisteren.

rickert
28 oktober 2009, 08:42
Het is inderdaad 100 procent anders ingespeeld dan de vorige plaat, die gewoon echt met passie volgebeukt was! Erg jammer, ik vind ook niet alle nummers even sterk.