PDA

View Full Version : welke amp moet ik nemen???



*AcousticGuitarMan*
7 augustus 2008, 18:49
Eey,

Ik ben zoooo blij!!! Ik mag morgen een nieuwe versterker kopen. Maar ik weet niet welke. Want een Fender Frontman past volgens mij niet echt bij een Fender Stratocaster Mexico. Ik speel veel muziek als Hendrix, Clapton en Vaughan
enz. Je kent het rijtje wel. Mijn grootste idolen zijn Clapton en Buddy Guy. En hun tone is ook zo geweldig. Welke versterker raden julliew mij aan voor een Hendrix, Vaughan maar vooral Clapton en Buddy Guy tone??? En niet een Fender Twin of een andere dure. Denk maar rond de 200 euro of iets meer. Alvast Bedankt :rockon: :rockon:

MarkV
7 augustus 2008, 18:51
200 euro? Dan zou ik een Roland Cube of een Vox modeleer ding.

DeiDRagonas
7 augustus 2008, 18:56
duh...

Fender Blues Junior!!!

2e hands en liefst van na 2005.












Hmm.. waar heb ik deze vraag eerder gehoord...


R

J-sus Rulez
7 augustus 2008, 18:58
Voor die prijs: Roland cube 60...

Voor het dubbele van die prijs (600€) = fender Blues junior...

that's all folks

Mr.Fingers
7 augustus 2008, 19:07
ik adviseer:

de zoekmachine
Fender Blues Jr.
Roland Cube


blijf ver weg van de Fender Frontman. die dingen zijn het amper waard om een versterker genoemd te worden.

DeiDRagonas
7 augustus 2008, 19:15
En koop GEEN Marshall MG!! Ga dan voor een AVT50 (valvestate)!! Oh, en ook GEEN klein Orange oefendingetje ,Gretsch electromatic of Fender Champion 600.



Heej.. Dit is eigenlijk veel leuker.. Opnoemen wat ie NIET moet kopen.

Grt Roy!

Stefan. Ptzl
7 augustus 2008, 21:57
Marschall werkt altijd, op elk type gitaar dan ook!! :rockon:

JohnLord
7 augustus 2008, 22:09
En koop GEEN Marshall MG!! Ga dan voor een AVT50 (valvestate)!! Oh, en ook GEEN klein Orange oefendingetje ,Gretsch electromatic of Fender Champion 600.



Heej.. Dit is eigenlijk veel leuker.. Opnoemen wat ie NIET moet kopen.

Grt Roy!
Sterker nog, dit advies kun je blindelings aan iedere beginner geven die versterkeradvies vraagt.

don marco
7 augustus 2008, 22:30
hoi
ik zou zeggen, pak uw gitaar mee naar de winkel en speel op alles wat in uw budget zit.. dan komt ge der snel genoeg achter :DD

Nicolaas
8 augustus 2008, 13:51
Blijf zeker weg van een FM die klinken als of een fatsige hoer diarree heeft.
En dat budget wat je hebt zou ik zeker zoals ze hier aangeven voor een vox
of roland gaan, of in ieder geval testen. En als je een goede verkoper hebt
dan zal die je ook zeker goed helpen. Overleg met hem wat je wil hebben.

(tenzij je naar Zwolle gaat naar Big One, die mensen daar zijn altijd nors en
komen sjaggie over en zijn niet bijzonder behulpzaam. Maar dat is mijn ervaring!)

AART
8 augustus 2008, 14:32
Marschall werkt altijd, op elk type gitaar dan ook!! :rockon:

Hmmm.

Ga alsjeblieft terug naar electrische gitaren en ga squier aanprijzen en zeggen dat ibanez ruk is of andersom.

CasB
8 augustus 2008, 15:07
Idd, geen Marshall MG, geen Fender FM, anders een leuke Randall of Peavey combo.

En 200 euro is wel weinig voor een versterker. Wil je een beetje een leuk geluid, dan zul je je budget toch een beetje moeten oprekken naar 300 euro. (Peavey Bandit 112 bijvoorbeeld).

Thijssie
8 augustus 2008, 15:14
Marschall werkt altijd, op elk type gitaar dan ook!! :rockon:
Prik maar eens een tele in een jcm900 :roll:

Grooveyard21
8 augustus 2008, 15:20
Prik maar eens een tele in een jcm900 :roll:

of tele in dsl 50 :eek:

*AcousticGuitarMan*
8 augustus 2008, 15:30
hoi
ik zou zeggen, pak uw gitaar mee naar de winkel en speel op alles wat in uw budget zit.. dan komt ge der snel genoeg achter :DD
heb ik gedaan. Ik heb een Vox DA20 geprobeert, een Vox Heavy solo wat het grote broertje van de andere vox is. Nog een Blues jr. en een marshall van 400.(weet type niet meer. Ik heb de eerste genomen. Die "paste" het best bij mij. Wij hebben in Veenendaal een muziekzaak en een gitaarzaak. Wij gingen naar de gitaarzaak em dat was mijn eerste keer daar. Aardige vent heb daar een paar uur gezeten was geen kip mocht alles doen wat ik wilde kon alles aan hem vragen legde goed uit enz. Maar ik vond de Vox het beste. De fender Blues jr. was iets buiten het budget dus dat was meer om te vergelijken. BEN ER SUPERBLIJ MEE!!!!

Nicolaas
8 augustus 2008, 15:37
Nou van harte gefeliciteerd dan! En veel speel plezier!

*AcousticGuitarMan*
8 augustus 2008, 15:57
Nou van harte gefeliciteerd dan! En veel speel plezier!

Tnx:D:D:D


8709

rock 'n roll
8 augustus 2008, 16:18
Blijf zeker weg van een FM die klinken als of een fatsige hoer diarree heeft.

Eindelijk ook signature :D


on-topic: proficiat me je aankoop :)