PDA

View Full Version : reverb snaar vervangen?



arcane
7 augustus 2008, 17:58
Ik ben erg tevreden met mijn Fame VSH2-100 top, maar de revervb zou iets voller mogen, ik heb voor op mijn slaapkamer een Valvestate 8040 en die heeft een prachtige reverb (vind ik dan). Daar kan mijn top niet aan tippen.

Is het mogelijk om de snaar in mijn top te vervangen? En zo ja, moet de snaar dan dikker of dunner / langer of korter?

matto
7 augustus 2008, 21:51
:o huh? je bedoelt de veren in de reverb tank vervangen?

Eko
8 augustus 2008, 09:24
De reverb komt uit een tank met veren. Al dan niet met een buis om het signaal te versterken. De tanks zijn er in verschillende variaties. Kort en lang. Een erg korte tank , met de bijbehorende korte veren , geven een vaak minder effect. Mail eens een versterkerbouwer voor advies.
Winsemius kun je een pm sturen.

arcane
8 augustus 2008, 09:52
okay, dat zou dus betekenen dat ik het de hele tank zou moeten vervangen.
Bedankt iig, ik ga zo dadelijk eerst maar eens met vakantie, en dan verdiep ik me er wel weer in als ik terug ben.

skabouter
8 augustus 2008, 15:35
kan je de tanks niet overplaatsen anders? of is dit te ingrijpend?

TimmU
9 augustus 2008, 00:44
Ik heb nog een goede accutronics reverbtank staan. Komt uit een oude peavey, het is een lange tank. PM me anders even,dat bespaart ook je 8040. oud er trouwens wel rekening mee dat niet alleen de reverbtank,maar ook het circuit waarmee het aangestuurd word van belang is voor een mooie reverb*( tube buffered of niet, hoe zit het allemaal enzo).