PDA

View Full Version : Pukkelpop 2008



Mike McCready
7 augustus 2008, 12:42
Wie gaat? Ik heb er in ieder geval zin in!
2008 is het jaar van de Belgische festivals: Werchter, Dour en Pukkelpop voor mij...

onze_jef
7 augustus 2008, 13:06
Ik ga de volledige 3 dagen.

rock 'n roll
7 augustus 2008, 13:16
Nog 6 dagen en ik vertek voor 4 dagen plezier :cheerup:

caliban
7 augustus 2008, 16:01
Ik ga enkel de laatste dag, vanaf 22 augustus herexamens, dus drie dagen zou er wat over zijn, en op Thrice na is de eerste dag redelijk waardeloos. Spijtig dat ik Metallica ga missen, maar ik hoop op een only-Metallica concert binnen niet te lange tijd ergens in de buurt (sportpaleis moet mogelijk zijn met de nieuwe plaat). Verder vond ik de tweede dag ook niet zo vet. Derde dag daarentegen is wel lekker: Soulwax, Manics, Killswitch, As I lay dying enzoverder.

Fuhgawz
7 augustus 2008, 16:48
NEUROSIS!!! \m/

Mike McCready
8 augustus 2008, 13:07
NEUROSIS!!! \m/
Yes, dat wordt wel zwaar ja!!!

Kris Haex
8 augustus 2008, 20:09
1 Dagje, vrijdag. Metallica, Meshugga.

stonerdaf
9 augustus 2008, 13:40
Donderdag om 12.15 --> Triggerfinger.

Wat mij betreft de beste Belgische band ooit...

flyswatter
9 augustus 2008, 15:23
Donderdag om 12.15 --> Triggerfinger.

Wat mij betreft de beste Belgische band ooit...

Maak er live-band van en ik ben het volledig met je eens :satisfie:

pieter-jan1
10 augustus 2008, 22:00
was er niet al een pukkelpop 2008 topic ..

mja, ik ga 3 dagen :p

Mr.Fingers
10 augustus 2008, 22:17
Maak er live-band van en ik ben het volledig met je eens :satisfie:

gezien op de bogerfeesten. Energiek, dat wel, maar vooral luid, en alles klonk hetzelfde :confused:

GunMetalBlue
11 augustus 2008, 02:52
Ik ga één dagje, donderdag. Ik wou eerst 3 dagen gaan, maar 'door omstandigheden' is dat 1 dag geworden. Best wel jammer, niet dat ik speciaal groepen wou zien die komen, maar een festival is gewoon altijd leuk!

Alhoewel ik bij het rondneuzen op donderdag wel het volgende tegenkwam wat me aanstaat:

Kaizers Orchestra (staan naar mijn mening véél te vroeg)
Amy MacDonald
Soko
Stereo MC's, wil ik ook wel's zien
Dropkick Murphys

en goh verder, zal het zoals zo vaak een dag van ontdekken worden!

flyswatter
12 augustus 2008, 04:27
gezien op de bogerfeesten. Energiek, dat wel, maar vooral luid, en alles klonk hetzelfde :confused:

Ik vind ze juist heel leuk, ok ze zitten in één hokje, beetje traditionele stevige rock, maar daarbinnen schrijven ze wel killersongs. Ik heb hun 2 studio-albums en dat zijn echt wel lekkere cd's! En Triggerfinger live @ Trix is toch een van mijn meer intensere concertervaringen. Sterke band!
Achja, de gustibus et coloribus...;)

Mr.Fingers
12 augustus 2008, 10:54
Ik vind ze juist heel leuk, ok ze zitten in één hokje, beetje traditionele stevige rock, maar daarbinnen schrijven ze wel killersongs. Ik heb hun 2 studio-albums en dat zijn echt wel lekkere cd's! En Triggerfinger live @ Trix is toch een van mijn meer intensere concertervaringen. Sterke band!
Achja, de gustibus et coloribus...;)

Ik wil niet zeggen dat ik het slecht vond, integendeel. En live staan ze er wel (de gitarist die op z'n hiwatt/matchless toren stond te shaken. Feedbacken ten top. Maar alles is zo van dat gebeuk, altijd hetzelfde rauwe. Daarna kwam De Mens, ook best wel stevig (minder als triggerfinger), maar daar zat wat variatie in (pompers als Dit is mijn huis, Zonder Verlangen, Luide muziek, maar ook ingetogener nummers als Sheryl Crowe, Irene,...)

flyswatter
13 augustus 2008, 18:27
Ik wil niet zeggen dat ik het slecht vond, integendeel. En live staan ze er wel (de gitarist die op z'n hiwatt/matchless toren stond te shaken. Feedbacken ten top. Maar alles is zo van dat gebeuk, altijd hetzelfde rauwe. Daarna kwam De Mens, ook best wel stevig (minder als triggerfinger), maar daar zat wat variatie in (pompers als Dit is mijn huis, Zonder Verlangen, Luide muziek, maar ook ingetogener nummers als Sheryl Crowe, Irene,...)

Daarin kan ik je wel volgen, koningen van variatie zijn ze niet echt, maar Triggerfinger is voor mij gewoon synoniem voor een avondje perfecte rock 'n roll ;) en Ruben Block (de gitarist) is wel een mafkees, mét uitstraling :satisfie:
De Mens, die moet ik eigenlijk ook nog eens live zien...

euroboy
13 augustus 2008, 21:06
Mijn neef gaat en bijna al mijn vrienden... En ik heb geen geld :angry: :nervous: Geen dropkick murphy's, geen danko jones,...... Maar ik heb mss 1 van de komende dagen een nieuw gitaartje :rockon: :p

caliban
13 augustus 2008, 21:45
Mijn neef gaat en bijna al mijn vrienden... En ik heb geen geld :angry: :nervous: Geen dropkick murphy's, geen danko jones,...... Maar ik heb mss 1 van de komende dagen een nieuw gitaartje :rockon: :p
Een dag vind ik dan de beste oplossing, kan je sparen voor een gitaar, en toch een beetje pukkelpop beleven. Als ik drie dagen of meer naar een festival ga, geniet ik er naderhand gezien toch altijd te weinig van. Ben zo moe na enkele dagen dat ik te weinig bands zie, in verhouding met het geld dat ik betaal.

euroboy
14 augustus 2008, 11:18
Een dag vind ik dan de beste oplossing, kan je sparen voor een gitaar, en toch een beetje pukkelpop beleven. Als ik drie dagen of meer naar een festival ga, geniet ik er naderhand gezien toch altijd te weinig van. Ben zo moe na enkele dagen dat ik te weinig bands zie, in verhouding met het geld dat ik betaal.


Je hebt gelijkl maar mijn neef ging maar 1 dag gaan en dat is vandaag maar al men vrienden gaan 3..

caliban
14 augustus 2008, 14:24
Je hebt gelijkl maar mijn neef ging maar 1 dag gaan en dat is vandaag maar al men vrienden gaan 3..
Alleen vandaag gaan moet je gek voor zijn, wat een kutaffiche vandaag.

pavanie
16 augustus 2008, 21:00
ik ben terug van pukkelpop, ben 2 nachten en een dag geweest, en ik moet zegge het was echt geweldig!!

Absoluut hoogtepunt was natuurlijk Metallica, daar kom ik echt superlatieven voor tekort :p, geweldige show, alleen hadde sommige solo's er van mij wa meer bovenuit mogen steke en zate de bassdrums van Lars soms ook nie helemaal just. Maar dat doet nix af aan een onvergetelijke live-ervaring.

Wie er voor mij ook echt uitsprongen waren Cold War Kids (echt 'eerlijke' muziek) en Sons of Albion. Michael Franti vonk ook leuk, zoveel contact met t publiek. En die van das Pop had sjikke amps:D. Cult of Luna vond ik precies 'nie kloppen'... 'metal' met een een beige tele op een orange... :???: van Within Temptation vond ik vooral de laatste nummers wel knap; goed gebracht en best wel wa showelementen.

Maar ik vond mijn dagske pukkelpop iig enorm geslaagd

davidof
16 augustus 2008, 21:24
Heb ook metallica gezien, eerste rij B) (+ plectrum gevangen:p)
Mss lag het aan mij, maar Kirk zijn gitaar vond ik echt te stil.. solo's kon je net horen, maar kwam niet echt boven james' gitaar. Voor de rest, best optreden ooit ;) beter performance ook als vorig jaar..

En james heeft reactie gegeven op mijn spandoek ;')

Grtz!

richwoodplayer
16 augustus 2008, 21:24
mijn broer is er geweest, hij is tot metallica gebleven en toen kreeg hij te horen dat een bandje waar hij altijd bij mee reist op pinkpop gaat optreden (jaya the cat) dus toen heeft hij van iemand voor 50 euro een kaartje voor pinkpop gekocht waarmee hij ook mee met de trien kon reizen en dan is hij optijd voor hun optreden op pinkpop en dus is hij op alle 2 de festivals geweest :rockon:
wou dat ik mee mocht naat metallica :nervous:

GibsUn
16 augustus 2008, 21:25
Ik heb 12u op die eerste rij gestaan voor Metallica en het was gewoon geweldig!!

de sfeer tussen de fans was enorm goed. En de security gaf ons gewoon water zodat we onze plaatsen niet verloren. Geweldig
+ heb James zen plectrum gevangen ! :cheerup:

richwoodplayer
16 augustus 2008, 21:27
Ik heb 12u op die eerste rij gestaan voor Metallica en het was gewoon geweldig!!

de sfeer tussen de fans was enorm goed. En de security gaf ons gewoon water zodat we onze plaatsen niet verloren. Geweldig
+ heb James zen plectrum gevangen ! :cheerup:

vet! leuke plectrum om mee te gaan spelen of om te bewaren als trots :)
FOTO! :cheerup:

pavanie
16 augustus 2008, 21:28
Gellie gelukzakken, met die plectrums! Ik en een maat zijn nog gaan zoeken naderhand ("da waren er zoveel, er Moeten er nog liggen":D), maar er waren meer mense op dat idee gekome:D (als ze al niet allemaal weg waren...)

GibsUn
16 augustus 2008, 21:28
Heb ook metallica gezien, eerste rij B) (+ plectrum gevangen:p)
Mss lag het aan mij, maar Kirk zijn gitaar vond ik echt te stil.. solo's kon je net horen, maar kwam niet echt boven james' gitaar. Voor de rest, best optreden ooit ;) beter performance ook als vorig jaar..

En james heeft reactie gegeven op mijn spandoek ;')

Grtz!


Stond ook op 1e rij. In welk vak stond je? Ik in het rechter helemaal in de hoek.
ik vond dat alles behoorlijk goed gemixed was.
Kon ook niets opmerken op Lars zijn ge-dubbele-bas tijdens One, strak!

GibsUn
16 augustus 2008, 21:30
vet! leuke plectrum om mee te gaan spelen of om te bewaren als trots :)
FOTO! :cheerup:

Bijhouden!! ik vrees dat de "scary-guy" graphic er anders misschien af zal gaan.
De kerel naast mij heeft james zen polsband kunnen bemachtigen. ook wel een mooie herinnering lijkt me!!

pavanie
16 augustus 2008, 21:37
moet ook een leuk moment zijn geweest voor hem, uw hand op zon gigantisch scherm zien:D. Ik zag idd dat er mense daar de ganse dag al waren gaan staan voor metallica, leverde wel grappige reacties op van andere bands vond ik "i can see there are a lot of people here for another band, we are a bit harder.. and darker.. but i hope you still enjoy us" :seriousf:

dendee
16 augustus 2008, 21:50
heb hier 'a brand' nog niet zien voorbij komen, deze vond ik toch een vn de beste van gistere. Vies veel ambiance en goeie muziek wa die groep kan make ;)

davidof
16 augustus 2008, 22:09
Stond ook op 1e rij. In welk vak stond je? Ik in het rechter helemaal in de hoek.
ik vond dat alles behoorlijk goed gemixed was.
Kon ook niets opmerken op Lars zijn ge-dubbele-bas tijdens One, strak!

Volgens mij stond ik net achter u ;) ik heb ook gedronken van dat water dus :D & jij kreeg wrsl ook kirk zijn drankje over u ? :p & james zijn "sjaal?"

rond 7u ben ik naar voor gegaan .. ben echt blij dat ik zo dicht stond :D

Grtz

Mr.Fingers
16 augustus 2008, 22:40
heb hier 'a brand' nog niet zien voorbij komen, deze vond ik toch een vn de beste van gistere. Vies veel ambiance en goeie muziek wa die groep kan make ;)

A brand is geweldig! bijna "dansbare" rockmuziek!!! (hebben ze "Riding Your Ghost" gespeeld?)

dendee
17 augustus 2008, 13:09
hebben ze gespeeld
dansbare muziek? amai nog niet, iedereen was zich daar compleet aan het geven :D
hopelijk word het concert op youtube gezet, was echt goed!

st.robot
17 augustus 2008, 16:00
idd, stilstaan bij "a brand" => niet mogelijk, of ge zijt wel een hele saaie piet

thekid
17 augustus 2008, 17:57
Ben niet echt een metallica fan maar stond helemaal vanvoor en heb alles gegeven wat ik had geweldige mannen toch

pieter-jan1
17 augustus 2008, 21:03
wij hadden ervoor gekozen om boys noize te gaan in de boiler ipv metallica .. en heb er nog geen moment spijt van gehad .. wat een preformance, het was gewoon geweldig. pendulum was ook wel geslaagd, vooral toen ze voodoo people van prodigy draaide, de tent stond op zn kop :rockon:

eindconclusie .. pukkelpop 2008 was geweldig :hippie:

caliban
17 augustus 2008, 22:05
Ik ben enkel gisteren kunnen gaan (dankzij mijn fijne herexamens), en toch wel genoten van de goeie bands. As I lay dying was vet, Manic street preachers was echt goddelijk (belachelijk hoe vroeg die mannen speelden, en belachelijk hoe weinig volk er kwam kijken, en god, de zanger is een ongelofelijke gitarist, en de bassist is ongelofelijk gay) en KsE was awesome.
Daarna Soulwax gaan kijken, maar ik had geen rekening gehouden dat Soulwax niet meer is wat het was. Redelijke anti-climax, ik had gehoopt op wat vette oude nummers, maar nee, elektronische boel. Op mijn zestien kon ik mij daar perfect in vinden, maar ik ben er echt over vrees ik. Verder 'sochtends the Rones gezien, en respect, goeie show. Ook tegen mijn goesting Bloc Party gaan kijken (moest een beetje solidair met mijn vrienden zijn), en dat was uiteindelijk net wat ik ervan had gedacht. De drummer kan twee riffjes spelen, de gitaristen kennen een type akkoorden, en daarmee zijn alle nummers opgebouwd (en elke zanglijn maakt gebruik van dezelfde intervallen). En ongelofelijk hoe geweldig iedereen dat dan vindt. Ik denk dat het gewoon die simpelheid van de muziek is die het heel dansbaar maakt voor sommigen, en blijkbaar moeten mensen op alle soorten muziek dansen tegenwoordig.

dendee
17 augustus 2008, 22:11
wij hadden ervoor gekozen om boys noize te gaan in de boiler ipv metallica .. en heb er nog geen moment spijt van gehad .. wat een preformance, het was gewoon geweldig. pendulum was ook wel geslaagd, vooral toen ze voodoo people van prodigy draaide, de tent stond op zn kop :rockon:

eindconclusie .. pukkelpop 2008 was geweldig :hippie:

ik was ook naar boys noize gaan kijken, bij metallica kon ik niet eens de grote schermen zien, ik heb ook geen spijt gehad, vooral da einde, ma mijne man da was af :D

pol
18 augustus 2008, 00:04
metallica, volbeat and meshuggah gezien, en robyn ook nog, maar da's niet echt mijn ding.

het was zeer de moeite

Mike McCready
18 augustus 2008, 16:03
Na 11 jaar Lowlands eindelijk een keertje Pukkelpop... zeker de moeite waard.

Hoogtepunten:
- Caribou
- Dresden Dolls
- Flaming Lips
- Foals
- Gutter Twins
- Motek
- Neurosis
- Pivot

Overgewaardeerd:
- Soulwax
- Metallica

Ondergewaardeerd:
- het mooie weer

Mike McCready
18 augustus 2008, 16:55
En nog wat fotootjes

The Breeders
http://img181.imageshack.us/img181/8318/p1010503mg3.jpg

The Flaming Lips
http://img181.imageshack.us/img181/8813/p1010444mo5.jpg

The Flaming Lips
http://img181.imageshack.us/img181/2000/p1010456ry0.jpg

Motek
http://img181.imageshack.us/img181/4323/p1010391gg6.jpg

Mike McCready
18 augustus 2008, 16:56
Manic Street Preachers
http://img523.imageshack.us/img523/2397/p1010579qf1.jpg

Caribou
http://img523.imageshack.us/img523/8621/p1010478mb0.jpg

The Dresden Dolls
http://img523.imageshack.us/img523/3160/p1010582yx6.jpg

Pivot
http://img181.imageshack.us/img181/3624/p1010523de8.jpg

Mike McCready
18 augustus 2008, 16:56
Late of the Pier
http://img176.imageshack.us/img176/8352/p1010541ri9.jpg

Bloc Party
http://img523.imageshack.us/img523/237/p1010589ai7.jpg

The Gutter Twins
http://img181.imageshack.us/img181/479/p1010518gy3.jpg

caliban
18 augustus 2008, 18:57
Fijn om wat foto's te zien, inderdaad Soulwax was overgewaardeerd. Als de dewaele brothers morgen het geluid dat ze op toilet tijdens het schijten maken opnemen, vindt men dit heel waarschijnlijk fantastisch. Vroeger hebben ze anders wel hele goeie nummers gemaakt.
Wat vond jij van de manics? Ik vond het super, blijft echt prachtige muziek. En wat een platte mannen als het op taalgebruik aankomt :D 'happy fucking christmas'

Mike McCready
18 augustus 2008, 19:22
Fijn om wat foto's te zien, inderdaad Soulwax was overgewaardeerd. Als de dewaele brothers morgen het geluid dat ze op toilet tijdens het schijten maken opnemen, vindt men dit heel waarschijnlijk fantastisch. Vroeger hebben ze anders wel hele goeie nummers gemaakt.
Wat vond jij van de manics? Ik vond het super, blijft echt prachtige muziek. En wat een platte mannen als het op taalgebruik aankomt :D 'happy fucking christmas'
De manics waren goed ja. Echt een mooi gitaargeluid heeft die zanger!
Die Rihanna cover was ook wel geslaagd ;)

Had bij Soulwax ook een beetje gehoopt op wat gitaarnummers van bv. Much Against Everyone's Advice.

caliban
18 augustus 2008, 22:16
De manics waren goed ja. Echt een mooi gitaargeluid heeft die zanger!
Die Rihanna cover was ook wel geslaagd ;)

Had bij Soulwax ook een beetje gehoopt op wat gitaarnummers van bv. Much Against Everyone's Advice.
Inderdaad en ook het nummer 2 many deejays, ik denk dat het grootste deel van het typische 2manydeejayspubliek zelfs niet weet dat die naam afkomstig is van een Soulwax nummer. En When logics die, naar mijn mening het beste Soulwaxliedje.

En die gitaarsound was inderdaad super, waren dat lonestars of stiletto's eigenlijk, kan het verschil echt slecht zien. En zo een les paul classic is natuurlijk ook een superhete gitaar. Ook grappig toen zijn geluid uitviel: you stole the sound out of my fucking guitar :).
Ik ben ook helemaal weg van zijn soleerstijl, heel simpel maar retecool.