PDA

View Full Version : Demo van mn band: Ruwe mix, meningen zijn welkom!



Herman
7 augustus 2008, 11:40
Hey,

Afgelopen maandag met m'n bandje een demo opgenomen. We hebben in zo'n 10 uur 3 nummers opgenomen. Ben over het geluid van de demo opzich prima tevreden, daarnaast was het ook onwijs vet om te doen! Maar ik ben dus wel benieuwd wat jullie van de ruwe mix vinden, dingen die mij zelf al op vielen:

- Zang ligt er vaak vrij dik bovenop, zou misschien iets subtieler kunnen?
- Gitaar soms (meestal?) tikkie harder, helemaal bij crazy en de refreinen van Moving.
- In het intro van moving misschien een spoor zang weg halen of er een stuk subtieler in mixen? Ik dénk dat je dan nog iets meer het opbouw effect krijgt.

Voor de rest ben ik erg benieuwd naar jullie meningen, ik weet dat het niet vlekkeloos is, en er af en toe wel eens iets in zit wat niet helemáál lekker loopt, maar volgens mij geen hele grote storende dingen. Het is zoals gezegt dus ook een demo, geen cd productie :).

De nummers zijn op onze myspace te vinden:
www.myspace.com/thejackdawsrock

Verder misschien leuk om te weten voor het gitaristen volk ;)
- Alle gitaar partijen zijn de PRS over het scheur kanaal van de koch, met bij moving een tubescreamer erbij aan (in de coupletten ook alleen de tubescreamer). In het intro'tje wat volumeswells met mn yamaha over het cleane kanaal van de koch, en de octaaf riedeltjes zijn ook mn yamahatje. Verder bij crazy ook gewoon het 2e kanaal van de Koch met een Tubescreamer in de refreintjes erbij.

Ik ben benieuwd wat jullie er van vinden :)

Stefan. Ptzl
7 augustus 2008, 22:09
Ik vind de bas wel leuk klinken in Moving! Het refreintje doorbreekt de treurigheid goed van de strofe, wat ik altijd wel leuk vind.

Steady klinkt muziekaal het best!

Crazy is zalige cover! well done.


ps: hoe nemen jullie de gitaar-achtigen op? :D

Herman
8 augustus 2008, 14:25
Dankje man! :)

De bas ging gewoon rechtstreeks de tafel in via een Hartke pre-amp zoals ik t mee kreeg. Gitaar met 2 mics ervoor, een sure nogwat (80euro ofzo?) en een eoa gigantische mic die 500 euro schijnt te kosten (en die van 80 klonk beter! Alleen in de uiteindelijke mix zijn beide mics gebruikt wat wel een heel vet geluid gaf). Ik heb wel ergens een fotot'tje van mn gemicte versterker, als je er belang bij hebt geef je maar een gil :).

glennshred
8 augustus 2008, 14:38
1ste nummer is knap gebracht
2de nummer is echt zaalig, wou dat ik het had uitgevonden

stem klinkt goed bij de muziek behalve het laatste liedje crazy
veel te chaotisch luid en te snel.. werd er even niet goed van !!!

de mixen zijn goed gedaan.. heel natuurlijke sound alles goed in
balans, bass klinkt geweldig. :cooler:


groetjes
glenn

JeroenSchaaf
8 augustus 2008, 15:14
Gaaf Herman!!! The Jackdwas & The Hips moeten een keer wat samen gaan doen! :D

Dit moet je even checken ;)

Klikkkk (http://www.youtube.com/watch?v=8v11MzDX8OY)

gitaarvrouwtje
8 augustus 2008, 15:34
wat hebben jullie met de zang van crazy gedaan? heb niet zo n verstand van opname technieken maar dat is toch niet puur zoals het is ingezongen? dubbel ofzo?
puur nieuwsgierigheid hoor
leuke band! vind persoonlijk steady as she goes fijner dan crazy, maar das gewoon voorkeur, crazy is mij te snel..te gehaast op de een of andere manier

Luke-wannabe
8 augustus 2008, 15:53
Drums zijn niet veel aan. Droog, karakterloos, plofferig. Gitaargeluid ook een beetje onzijdig, maar dat kan liggen aan dat ik niet van Koch houd.

Crazy vind ik erg goed gedaan. Zang is het eerste dat mij opvalt. Lekker vlak, beetje Fall of Troy (weet niet of je dat kent), Wolfmother achtig. Leuke stem en leuke lijntjes. Origineel gecovert.

Dat eigen nummer heb ik niet heel goed geluisterd, maar props voor wat ik gehoord heb.

Eindconclusie: Klinkt gaaf, maar met een goede productie kan dit vetter worden. Laat die gitaren iets meer pompen, dik die drums een beetje aan..

VHsologitarist
8 augustus 2008, 16:09
ik vind het geweldig! vooral crazy! super.. niets te gehaast, rocked goed.. mooie stem .. klinkt als 1 geheel! Mooie dubopnames met stem!

gr
Fer

gitaarvrouwtje
8 augustus 2008, 17:30
ah ja dub opname dat was t woord dat ik zocht :)

Herman
9 augustus 2008, 16:44
@ gitaarvrouwtje: Yep, bijna alle zang is inderdaad meerdere (soms 2, of 3 keer) ingezongen. Bij het intro van moving twijfel ik er nog wat over, maar voor de rest ben ik eigenlijk wel tevreden over de zang hoe het er op kwam, ik vond het ook erg leuk om de 2e stemmen in te zingen.

@ Joene: Lijkt me een prima plan, ik hoop dat we uberhaupt snel weer kunnen spelen, binnenkort bas "audities", en heb nu alweer zin om te spelen! En wat een super toffe link! ;)

@ Luke: Opzich kan ik er met de drums wel inkomen dat het niet optimaal is.. maar ik ben benieuwd wat daar inderdaad aan te doen is nog met mixen, de ene keer vind ik het trouwens ook beter klinken als de andere.

Juist over mijn gitaargeluid was ik zelfs erg tevreden, vond het zelf juist wel vet klinken, maar zoals je al zei; kan dat komen door smaakverschillen ;).

@ VHsologitarist: Dankje! Over crazy nog even: ik lees er verschillende dingen over, te snel en gehaast en juist dat het wel in de smaak valt. Deze twee tegenstrijdige reacties hebben we wel vaker, maar het is idd wel de bedoeling dit nummer lekker up-tempo te spelen, persoonlijk vind ik hem live daar ook erg leuk van worden, maar uiteraard binnen proporties. Zeg maar een versie met wat meer "kloten" ;).

Meer meningen worden gewardeerd uiteraard! :)

Riky
10 augustus 2008, 12:59
ik vind prima klinken! trek me wel om naar te luisteren! Leuke band!
Bas gitaar klinkt lekker! Gitaar en drum mogen wat voller. Wat meer knallen.
Zang vind ik bij crazy het beste. Lekker volume en iets rauwere stem.

Herman
11 augustus 2008, 15:21
Dankje! Leuk om te horen dat crazy toch wel goed in de smaak valt :)

Divriest
12 augustus 2008, 20:44
Wow, dit is echt ongelofelijk goed! Geweldige band! Vooral Crazy is erg origineel! Misschien is het een idee om dubben in de intro van moving weg te laten en het puur als extra peper in de kont van de refreinen te bewaren. Maar jullie heerschen de aarde! Téringbroek nog aan toe :D