PDA

View Full Version : Vraagje over EZDrummer Multichannels



Azrahell
7 augustus 2008, 11:36
Hoi mensen,

ik heb een vraagje over de Multichannels in EZDrummer:

Hoe scheiden jullie kick, snare etc. van elkaar om ze afzonderlijk te eq-en en te voorzien van compressie, delay,etc.?

Wat ik nu doe is:

-Maak midi track in Nuendo 3
-Laad EZdrummer
-in EZdrummer mixer openen en multchannels kiezen

Hier door kan ik in de track de kick, snare afzondrlijk eq-en.
is dit een logische wijze?

Of gebruiken jullie voor elk element (kick, snare, hi-hat) een apart midi track??


Ik vraag dit omdat ik pas ben begonnen met opnemen via de PC en een beetje hulp nodig heb.
Ik heb hier geen ervaring mee en heb een paar richtlijnen nodig voor opnemen.

Ik heb in het verleden opgenomen met een 4-sporen recorder en een drumcomputer, waar ik dit niet gebruikte.

Elke tip is van harte welkom.

Cheers,

arcane
7 augustus 2008, 12:10
Ik heb een soortgelijke vraag, ik neem aan dat ik daar niet een apart topic voor hoef te openen.

Ik maak mijn drums met ezdrummer, die ik als vst laadt in Fruity Loops.
Als ik mijn drums voor een liedje wil exporteren dan maakt fruity loops er 1 wav of mp3 bestand van, met daarin dus het hele drumstel.
Hoe kan ik alle delen van het drumstel apart exporteren, dus dat er meerdere wav's worden gemaakt.

De methode om elke keer alles te muten behalve 1 vind ik nu toch wat irritant te vinden. Het kost gewoon veel tijd.

Bins
7 augustus 2008, 15:40
Ik heb altijd (naja, altijd... ik ben toch maar weer overgestapt naar een echte drummer, want midi programmeren is echt hondenwerk) in track1 m'n midifile en dan stuur ik de output naar tracks 2,3,4,5 enz. Je hoeft dus niet met meerdere miditracks te werken. Bij mij kan je dan "export each track to a different file" en voila: Wavs van de aparte onderdelen.

Soulflyhigh
7 augustus 2008, 20:13