PDA

View Full Version : Vraagje over EZDrummer Multichannels



Azrahell
7 augustus 2008, 11:36
Hoi mensen,

ik heb een vraagje over de Multichannels in EZDrummer:

Hoe scheiden jullie kick, snare etc. van elkaar om ze afzonderlijk te eq-en en te voorzien van compressie, delay,etc.?

Wat ik nu doe is:

-Maak midi track in Nuendo 3
-Laad EZdrummer
-in EZdrummer mixer openen en multchannels kiezen

Hier door kan ik in de track de kick, snare afzondrlijk eq-en.
is dit een logische wijze?

Of gebruiken jullie voor elk element (kick, snare, hi-hat) een apart midi track??


Ik vraag dit omdat ik pas ben begonnen met opnemen via de PC en een beetje hulp nodig heb.
Ik heb hier geen ervaring mee en heb een paar richtlijnen nodig voor opnemen.

Ik heb in het verleden opgenomen met een 4-sporen recorder en een drumcomputer, waar ik dit niet gebruikte.

Elke tip is van harte welkom.

Cheers,

arcane
7 augustus 2008, 12:10
Ik heb een soortgelijke vraag, ik neem aan dat ik daar niet een apart topic voor hoef te openen.

Ik maak mijn drums met ezdrummer, die ik als vst laadt in Fruity Loops.
Als ik mijn drums voor een liedje wil exporteren dan maakt fruity loops er 1 wav of mp3 bestand van, met daarin dus het hele drumstel.
Hoe kan ik alle delen van het drumstel apart exporteren, dus dat er meerdere wav's worden gemaakt.

De methode om elke keer alles te muten behalve 1 vind ik nu toch wat irritant te vinden. Het kost gewoon veel tijd.

Bins
7 augustus 2008, 15:40
Ik heb altijd (naja, altijd... ik ben toch maar weer overgestapt naar een echte drummer, want midi programmeren is echt hondenwerk) in track1 m'n midifile en dan stuur ik de output naar tracks 2,3,4,5 enz. Je hoeft dus niet met meerdere miditracks te werken. Bij mij kan je dan "export each track to a different file" en voila: Wavs van de aparte onderdelen.

Soulflyhigh
7 augustus 2008, 20:13
Ik heb altijd (naja, altijd... ik ben toch maar weer overgestapt naar een echte drummer, want midi programmeren is echt hondenwerk) in track1 m'n midifile en dan stuur ik de output naar tracks 2,3,4,5 enz. Je hoeft dus niet met meerdere miditracks te werken. Bij mij kan je dan "export each track to a different file" en voila: Wavs van de aparte onderdelen.
Ik doe het met Logic op een soortgelijke manier. Je kunt idd een midi-kanaal splitten. Dit kan ook met als term 'pitch'. Elk onderdeel van het drumstel zit op een andere midi-noot. Dan split hij het naar afzonderlijke kanalen die je weer individueel kunt bewerken. Ik neem aan dat dit ook met Nuendo wel kan.

yhcmarc
7 augustus 2008, 20:15
Kan je in ezdrummer niet gewoon bouncen net als DFHS? Dan krijg je gesplitte audio tracks.

Bins
7 augustus 2008, 23:58
Ik doe het met Logic op een soortgelijke manier. Je kunt idd een midi-kanaal splitten. Dit kan ook met als term 'pitch'. Elk onderdeel van het drumstel zit op een andere midi-noot. Dan split hij het naar afzonderlijke kanalen die je weer individueel kunt bewerken. Ik neem aan dat dit ook met Nuendo wel kan.

Nee ik stuur het gewoon uit de mixer van ezdrummer naar verschillende kanalen :)

Azrahell
8 augustus 2008, 08:41
Kan iemand mij vertellen hoe je midi split naatr audio kanalen?

Ben nog een noob met dit soort dingen...

Cheers

pol
8 augustus 2008, 08:50
Ik dacht niet dat je met ez drummer kan bouncen zoals bij drumkit from hell superior
wat je wel kan doen is de verschillende outputs van ezdrummer opnemen, en dan heb je wavs die je kan bewerken.

al zie ik niet dadelijk welk voordeel je hierbij zou hebben.

de geluiden van Ezdrummer zijn al wel voorbewerkt, zit al eq en compressie op, als je zelf wil gaan bewerken ben je veel beter af met de gewone drumkit from hell. daarom heet het ook Ezdrummer natuurlijk, weinig werk aan om bruikbaar te zijn, aan DFH moet je eerst wat sleutelen voor het ergens op lijkt.

yhcmarc
8 augustus 2008, 09:31
Als ik nieuwe ideeen uitwerk voor een van mijn bands, gebruik ik gewoon een default kit in DFHS, klinkt prima hoor.

pol
8 augustus 2008, 09:41
ja, zo heel veel is er ook niet nodig, ik zet er ook maar wat eq & compressie op hier en daar (vooral lowcuts eigenlijk) en speel wat met de volumes.

maar toch blijft DFH fijner om mee te werken als ezdrummer, ben benieuwd naar die nieuwe versie.

Azrahell
8 augustus 2008, 10:27
Ehhhmmm....kinda lost me here.

Drumkit from hell zit toch in EZ DRummer??, dit zijn toch geen 2 aparte dingen?

@ Pol, kan je mij uitleggen hoe je dat doet met die verschillende uitputs en daar wavs van maken om te bewerken.

Ik ben beginnend met recording, dus moet alles nog onder de knie krijgen.

Cheers,