PDA

View Full Version : emg hz h2



joel
7 augustus 2008, 11:00
ik heb al een tijdje gezocht naar info over deze pickup. Helaas stond er alleen maar wat op de emg site

mijn vraag is: heeft er hier iemand ervaring met deze pickup, klinkt hij goed in jouw oren etc.

Hier is wat er op de emg site stond: The H2 Pickup is our "hot-rodded" humbucking pickup. It features vintage wound coils with a ceramic magnet. This pickup is a favorite because it has the power of ceramic in a vintage design. All HZ Pickups have EMG's exclusive 5-wire quik-connect output allowing any number of wiring combinations, and are fully shielded for a minimum of noise. String grounding is recommended to further decrease noise.

(voor degene die hem niet kennen ik heb het voor de h2 niet over de h4)
(en ik heb al gegoogled en niets gevonden)

Gothra
7 augustus 2008, 11:39
Waarom wil je niet de h4 dan

joel
7 augustus 2008, 11:52
Waarom wil je niet de h4 dan
Omdat bijna iedereen weet dat het een shit pickup is. waarom vraag je dat eigelijk als ik over de h2 bezig ben :???:

Gothra
7 augustus 2008, 20:17
Wou ik gewoon weten, en zo'n shit pickup zou het niet zijn, o.a. zakk wylde en alexi laiho hebben ze gebruikt.

nevyn292
7 augustus 2008, 20:23
Wou ik gewoon weten, en zo'n shit pickup zou het niet zijn, o.a. zakk wylde en alexi laiho hebben ze gebruikt.

alleen laiho toch? voor zover ik weet heeft zakk altijd de actieve varianten van emg gebruikt, alleen in die epi signature zitten passieve EMG's

Tin
7 augustus 2008, 20:29
Wou ik gewoon weten, en zo'n shit pickup zou het niet zijn, o.a. zakk wylde en alexi laiho hebben ze gebruikt.

Geluid is een persoonlijk iets.
De ene vindt het shit de andere vindt het weer helemaal geweldig.

Gothra
7 augustus 2008, 22:10
alleen laiho toch? voor zover ik weet heeft zakk altijd de actieve varianten van emg gebruikt, alleen in die epi signature zitten passieve EMG's

Kan ook wel.

Laiho heeft er in ieder geval wel beter aan gedaan om naar SD te gaan


Geluid is een persoonlijk iets.
De ene vindt het shit de andere vindt het weer helemaal geweldig.
Helemaal mee eens.

hansies
8 augustus 2008, 13:17
Omdat bijna iedereen weet dat het een shit pickup is. waarom vraag je dat eigelijk als ik over de h2 bezig ben :???:
Waarom is de EMGH4 pickup shit............ik vind ze meer dan behoorlijk klinken op mijn Les Paul kopie,
Greetz,
Hansies

pannekoek
8 augustus 2008, 21:19
ik heb dus die zakk wylde camo sig (epiphone) met emg-hz's wat ene waardeloze pickups, echt een gitaar dat veel kracht moet hebben in me handen en dan die zielige pickups, wat ben ik blij dat er morgen blackouts in zitten :D

Thundermane
8 augustus 2008, 22:34
ik heb dus die zakk wylde camo sig (epiphone) met emg-hz's wat ene waardeloze pickups, echt een gitaar dat veel kracht moet hebben in me handen en dan die zielige pickups, wat ben ik blij dat er morgen blackouts in zitten :D
Mee eens, ik heb het ook niet op EMG-hz's.
Maarja ik denk dat je ze moet zien als excuus-EMG's.
Ze klinken als slappe aftreksels van wat het had kunnen zijn.
De sound is relatief heel zwak en je zal snel een wens hebben dat je actieve EMGs hebt.

Als je slim bent neem je of meteen Actieve EMG's, of Blackouts.
Of je neemt betere passieve pickups, die EMG-hz's zien er wel gelikt uit, maar als ik een gitaar met die dingen zie word ik niet blij.
Probeer nog steeds een gitaar met deze pickups te verkopen, wat niet lukt, om duidelijke redenen.

Maarja, om te zeggen ze zijn helemaal poep, is ook niet waar, maar om deze los te kopen lijkt me nooit slim.
Zoek alstublieft andere pickups, als je passieve pickups neemt en als ik er dan van uit ga dat je ze voor een stevige sound zoekt, ga dan voor Dimarzio of Seymour Duncan pickups.

pannekoek
8 augustus 2008, 22:38
[topic-kaping]weet er trouwens iemand of je de potmeters moet vervangen van een epi zakk wylde als je blackouts erin doet??[/topic-kaping]

Thundermane
8 augustus 2008, 22:53
[topic-kaping]weet er trouwens iemand of je de potmeters moet vervangen van een epi zakk wylde als je blackouts erin doet??[/topic-kaping]
Lijkt me niet!

pannekoek
8 augustus 2008, 22:56
Lijkt me niet!


mij ook niet maar ik wist t niet zeker ^^

joel
11 augustus 2008, 00:50
jullie hebben het nu de hele tijd over de emg hz terwijl bijna niemand de H!, H2 of H3 verzie heeft gehoord. Alleen de h4 versie is nu gewoon officieel shit, want er zo veel beters. daarom vroeg ik me af of die andere ook shit waren. En ja, er is een gitaar met als stock pickup de h2 en wel deze:
http://www.espguitars.com/images/news/rl-600.jpg

de esp ltd roope latvala signature gitaar (roope latvala zit ook in CoB)(en heeft bij stone gezete)

Vonk
11 augustus 2008, 01:46
Mee eens, ik heb het ook niet op EMG-hz's.
Maarja ik denk dat je ze moet zien als excuus-EMG's.

Het album "Tempo of the Damned" van Exodus is opgenomen met passieve EMG's door een gemodde JCM800, vele mensen vinden dat dat album 1 van de beste tones ooit heeft.
Andy Sneap heeft een leuk verhaal erover op zijn forum:
http://www.ultimatemetal.com/forum/andy-sneap/237965-exodus-tempo-damned-question-andy.html

Dark_Tranquillity
11 augustus 2008, 02:46
(en heeft bij stone gezete)

Is, and will always be my guitar hero. Vergeet niet dat al zijn killer riffs en solo's zijn genailed met een JC-50-B Jackson pickup ;) En niet te vergeten de befaamde Jackson gain/mid boosts.

nevyn292
11 augustus 2008, 11:33
[topic-kaping]weet er trouwens iemand of je de potmeters moet vervangen van een epi zakk wylde als je blackouts erin doet??[/topic-kaping]

tuurlijk wel, in epi zakk wylde zitten HZ's die zijn passief, en de blackouts zijn actief.

dus je meot van 500k A en B naar 50k A en B

pol
11 augustus 2008, 12:03
Ik experimenteer ook graag met pickups, maar om nu te zeggen dat het enorm veel verschil maakt... nee..

over die potmeters :

als je van passief naar actief gaat kun je de potmeters gewoon laten zitten, het maakt voor het geluid absoluut niks uit als je bij actieve pickups 500k potmeters gebruikt ipv 50k, het enige waarvoor dit uitmaakt is het volumeverloop van de pot, gebruik je een 500k pot bij een actieve pickup werkt de pot meer als aan/uit switch ipv dat het volume geleidelijk stijgt bij het opendraaien. (dit staat ook zo op de site van emg)
en aangezien de meeste mensen hun volume pots toch altijd op 10 laten staan maakt het geen enkel verschil.

Gothra
11 augustus 2008, 16:00
. Alleen de h4 versie is nu gewoon officieel shit

Niet echt.

joel
11 augustus 2008, 16:08
Is, and will always be my guitar hero. Vergeet niet dat al zijn killer riffs en solo's zijn genailed met een JC-50-B Jackson pickup ;) En niet te vergeten de befaamde Jackson gain/mid boosts.

ja zijn jackson met die modern pinstripes als bevels vind ik een van de mooiste en vetste gitaren ooit :blast: roope is gewoon vet

Gothra
11 augustus 2008, 16:09
Jammer dat ze gejat zijn...