PDA

View Full Version : Buenas noches muziekvrienden



whammy67
6 augustus 2008, 22:41
[SIZE=1]Hoi allemaal,

Als nieuwe ontkom je er niet aan je even voor te stellen. Whammy (bar), omdat het het mooiste dingetje is, dat uitgevonden is sinds de gitaar zelf; en 67, je raad het al, nog niet mijn leeftijd. Ik zal jullie een spannende foto a la Marion LWD besparen, want daar zit niemand op te wachten, maar het scheelt ongetwijfeld een hoop reacties.

Ik heb eigenlijk jaren niets meer serieus gedaan met gitaarspelen, maar het begon langzamerhand toch weer te kriebelen. En om het gevoel nog meer te enthousiasmeren, dacht ik, laat ik mij eens als forumlid aanmelden.

Ik ben halfjaren 80 begonnen met spelen. Ik ben Autodidact en leerde ‘het’ van vriendjes en goed ‘jatten’ bij ander gitaristen. Een walhalla als internet bestond niet, en je scoorde je tabs door het kopen van guitar-players, guitarworld’s, guitar for the practicing musician, etc etc. Achteraf gezien heb ik belachelijk veel tijdschriften (ik denk in de buurt van de 200). Als ik het geld apart had gelegd had ik nu wel een knappe PRS CE kunnen kopen denk ik. Nu haal(de) je zonder problemen heel goede tabs van het power-tab-net (PTN, nog steeds gesloten, helaas) en haal je je info van forums als deze. Wat een weelde!! Leve de anarchie!!

Wat heb ik allemaal aan zooi gespaard de afgelopen jaren? (ja eenmaal aangekocht, doe ik het bijna nooit meer weg) Gitaren (in volgorde van aanschaf)
• GOYO??; De eerste Japanse kopiepoging (begin jaren ’60 ) van een Fender Jaguar. Was van mijn pa dus kostte niets. En kon mooi oefenen.
• Squire Statocaster (Japan), een echte Fender kon ik niet betalen….
• Yamaha RGX312: Ik wilde toch eens proberen mr Vai na te doen, tevergeefs….
• Yamaha CG 40A; met voornemen om nu toch eens muziekles te nemen, nooit van gekomen;
• Yamaha 812 WX: oohhh echte seymour Duncans, moest ik hebben.
• Yamaha 821 D: oohhh echte DiMarzio’s en een Floyd, moest ik ook hebben