PDA

View Full Version : Buenas noches muziekvrienden



whammy67
6 augustus 2008, 22:41
[SIZE=1]Hoi allemaal,

Als nieuwe ontkom je er niet aan je even voor te stellen. Whammy (bar), omdat het het mooiste dingetje is, dat uitgevonden is sinds de gitaar zelf; en 67, je raad het al, nog niet mijn leeftijd. Ik zal jullie een spannende foto a la Marion LWD besparen, want daar zit niemand op te wachten, maar het scheelt ongetwijfeld een hoop reacties.

Ik heb eigenlijk jaren niets meer serieus gedaan met gitaarspelen, maar het begon langzamerhand toch weer te kriebelen. En om het gevoel nog meer te enthousiasmeren, dacht ik, laat ik mij eens als forumlid aanmelden.

Ik ben halfjaren 80 begonnen met spelen. Ik ben Autodidact en leerde ‘het’ van vriendjes en goed ‘jatten’ bij ander gitaristen. Een walhalla als internet bestond niet, en je scoorde je tabs door het kopen van guitar-players, guitarworld’s, guitar for the practicing musician, etc etc. Achteraf gezien heb ik belachelijk veel tijdschriften (ik denk in de buurt van de 200). Als ik het geld apart had gelegd had ik nu wel een knappe PRS CE kunnen kopen denk ik. Nu haal(de) je zonder problemen heel goede tabs van het power-tab-net (PTN, nog steeds gesloten, helaas) en haal je je info van forums als deze. Wat een weelde!! Leve de anarchie!!

Wat heb ik allemaal aan zooi gespaard de afgelopen jaren? (ja eenmaal aangekocht, doe ik het bijna nooit meer weg) Gitaren (in volgorde van aanschaf)
• GOYO??; De eerste Japanse kopiepoging (begin jaren ’60 ) van een Fender Jaguar. Was van mijn pa dus kostte niets. En kon mooi oefenen.
• Squire Statocaster (Japan), een echte Fender kon ik niet betalen….
• Yamaha RGX312: Ik wilde toch eens proberen mr Vai na te doen, tevergeefs….
• Yamaha CG 40A; met voornemen om nu toch eens muziekles te nemen, nooit van gekomen;
• Yamaha 812 WX: oohhh echte seymour Duncans, moest ik hebben.
• Yamaha 821 D: oohhh echte DiMarzio’s en een Floyd, moest ik ook hebben

NB: mijn motor is een Suzuki….. En de directie thuis vindt het nu wel mooi geweest met het verzamelen van guitaren….. Eerst er maar eens geld mee verdienen en dat zal (denk ik) nooit lukken. En voor die tijd komt er geen JS1000, MMAxis of PRS (de dromen ....., mag je die hier ook posten)

Versterkers: Peavey Bandit 112, Marshall MG15CD (voor de buren)

Effecten: Ibanez Wau Wau (1973-1977) (en idd WAU en geen WAH; is stuk, maar op internet 2e hands nog $99,= waard zag ik, dus ga hem toch maar (laten) maken), Arion Digital Delay / Sampler DDS-4 (want ik moest die ‘edge’ dingetjes ook maar eens proberen….), Boss DS-2, Boss BF-3, Boss Me33 zodat de rest overbodig zou zijn (maar waarom heb ik het dan nog????)

Muziek: 80% van de tijd: Pink Floyd, Satch, Van Halen, RATM, Audioslave en tegenwoordig veel Porcupine Tree.

“Helden”: Gilmour, EvH, Satriani, Morrelo. En natuurlijk vind ik, Hendrix, en vooral mr Vai ook heel goed, maar dat is voornamelijk uit bewondering.

tot zover..

bagheera
6 augustus 2008, 22:50
welkom op het forum
veel plezier hier
greets

Nordaro
6 augustus 2008, 23:08
Hey welkom!

Porcupine Tree, dat zijn heel veel pluspunten ;)
Ga je naar een van de 2 optredens in de 013 in oktober?

whammy67
6 augustus 2008, 23:12
de 15e, kijken of ik straks op de DVD sta!! Tof dat er in ieder geval een iemand PT kent. CUmisschien

Nordaro
7 augustus 2008, 00:39
de 15e, kijken of ik straks op de DVD sta!! Tof dat er in ieder geval een iemand PT kent. CUmisschien

Ik ben er nog niet helemaal uit welke dag ik ga maar ik ben er in ieder geval bij!
Ik heb ze trouwens ook al 5 december in de HMH gezien en op Pinkpop dit jaar (30 juni). Was je ook bij een van deze?

Luke-wannabe
7 augustus 2008, 06:58
RATM is altijd goed! Veel plezier hier!

wietse
7 augustus 2008, 09:04
[SIZE=1]
• GOYO??; De eerste Japanse kopiepoging (begin jaren ’60 ) van een Fender Jaguar. Was van mijn pa dus kostte niets. En kon mooi oefenen.


welkom
dat zal vast een goya zijn.
foto???

whammy67
7 augustus 2008, 10:45
Dat zou heel goed kunnen..... Hij ligt ergens op zolder in een koffer. Ik had nog even op Goyo gegoogled, niets gevonden. Ik zal eens kijken of ik hem nog kan vinden en een fotootjes maken. Alleen heb ik er in het verleden zoveel in/op lopen solderen, dan die niet meer orgineel is. overigens passen in de Goya neck wel 3 'Wizzardsnecks'. In ieder geval geen feest om op te spelen.

wietse
7 augustus 2008, 11:19
vergeleken bij een wizzard neck is een les paul zelfs een drama, het is maar net wat je gewend bent.
maar als je hem uiterlijk origineel hebt is het best een verzamelstuk.

whammy67
7 augustus 2008, 13:56
hmmmm ik denk dat ik 20 jaar geleden een inschattingsfout gemaakt heb. De orginele schakelaars heb ik vervangen door tuimelschakelaars. En misschien helemaal een doodzonde :nervous: het originele logo eraf gesloopt en vervangen door fender; dat was 'cooler', dom, dom, dom ;)