PDA

View Full Version : Nieuwe Amp (PICS)



OldSkool
6 augustus 2008, 22:08
Na veel geduld heb ik er eindelijk één gevonden. Het is een Bogner Shiva 6L6 2x12 combo met reverb. Ik had ongeveer een jaar geleden een Shiva top gekocht waar ik zeer tevreden over was, maar ik was er nooit aan toe gekomen om een goede 2x12 erbij te kopen. Op mijn 1936 komt die top naar mijn mening niet écht goed tot zijn recht.

Een aantal cabs getest dus, en uiteindelijk zou het de Bogner 2x12 Shiva Size moeten worden, was het niet dat ik er al een tijdje over zat te denken om wegens praktische redenen met een wat compactere set te gaan werken, een combo dus. Ik had de hoop op het vinden van een 2x12 combo eigenlijk al opgegeven, want overal hadden ze 1x12's op voorraad en die vond ik niet zo goed klinken als de top over de 2x12 openback kast. Bij pure toeval kwam 2 weken geleden een 2x12 combo tegen terwijl ik naar iets anders op zoek was, dus ik ben er als een gek naar toe geracet om deze te testen en bij het eerste accoord stond er een lach op mijn gezicht. Naar mijn idee klonk de combo nog beter dan de top op de 2x12 kast, dus zonder erover na te denken meteen gekocht :) .

Door de open back klinkt 'ie lekker open en ik kan 'm overal in de oefenruimte horen. Werkt beter dan de beam blockers die ik in mijn kast had zitten. Meteem ook maar een flightcase laten maken, want met al dat heen en weer gesjouw mag zo'n juweeltje wel wat bescherming hebben.

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IMG_0387.jpg

GAS kan een echte aanslag op je bankrekening zijn, maar ja, dan heb je ook wat moois hé :p

Om het af te maken nog even een familiefotootje...

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IMG_0391.jpg

caliban
6 augustus 2008, 22:11
Proficiat man, mooie amp.

Nocki
6 augustus 2008, 22:21
haha! mooi! congrats! mooie amp! super!

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 22:49
Wow mooi! Congrats!

Nicolaas
7 augustus 2008, 00:18
Ziet er top uit kerel! Klinkt vast ook heerlijk, geniet ervan!

faasie
7 augustus 2008, 00:43
Mooi plaatje, mooi gitaar ook die van "Haar".

Kellet
7 augustus 2008, 01:18
Ziet er top uit kerel! Klinkt vast ook heerlijk, geniet ervan!

Het is een combo, geen top, jonge man. :p

Alle (flauwe) grappen terzijde;

MOOIE AMP! Bogner is een pracht merk en de Shiva is een geweldige versterker. Gefeliciteerd.

OldSkool
7 augustus 2008, 17:54
Bedankt! De Shiva is echt super veelzijdig en voor mij is het de "bijna perfecte" amp. Ik had graag een schakelbare FX-loop gehad, maar dat is maar een klein gemis.

Wat me vanmiddag opviel was dat de reverb tank in dit ding 1.5 x zo groot is als die in mijn oude head. Het kan natuurlijk verbeelding zijn, maar ik heb het idee dat 'ie ook wat anders klinkt. Met m'n pots op dezelfde stand heb ik in ieder geval iets minder reverb dan dat ik met de head had.

Al met al een geweldige versterker inderdaad :)

The Lo Lands
7 augustus 2008, 18:00
Mooie combo man! Ik heb hier veel goede berichten over gelezen! Veel plezier ermee :p

peter_heijnen
7 augustus 2008, 18:07
Mooi familieplaatje!

En voorzichtig met tillen, denk aan je buizen en je rug!

Michael AE
7 augustus 2008, 18:13
Mooie amp, soms baal ik dat ik de mijne heb weggedaan. Vooral op volume klinkt hij echt geweldig. De boost vind ik een beetje nutteloos alleen, ik vond een pedaaltje (tubescreamer) veel beter klinken. Een van de beste live geluiden die ik ooit heb gehad was met de Bogner in Duitsland. Veel plezier met de amp!

OldSkool
7 augustus 2008, 18:51
Thanks. Ik vind de boost wel ok, maar ik ben inderdaad ook aan het experimenteren met pedaaltjes. Heb laatst een Barber LTD gekregen waar ik nu een beetje mee aan het spelen ben en dat is een erg leuk pedaaltje.


En voorzichtig met tillen, denk aan je buizen en je rug!
Wieltjes onder m'n flightcase :D . Hij is inderdaad loodzwaar, maar gelukkig is er altijd wel iemand die me wil helpen.

Dude
7 augustus 2008, 19:18
Onwijs mooie setup zeg, hele vette strat ook !

Hoe doet die shiva het nou qua drive ? Ik speel al 2 jaar met gitaristen met shiva's in een band maar ze gebruiken pedalen he, als je gewoon direct inprikt, wat voor crunch/drive heb je dan ? beetje heavy ? of wat minder heavy...

boss
7 augustus 2008, 20:02
Om het af te maken nog even een familiefotootje...Mooie familie heb je daar staan :D
Toffe amp en gave strat!
Gefeliciteerd!!!!

robzilla
8 augustus 2008, 02:43
Gefeliciteerd. Ik heb vanavond een Shiva head gekocht :)

Waar laat jij je flightcase bouwen?

OldSkool
8 augustus 2008, 20:04
Onwijs mooie setup zeg, hele vette strat ook !

Hoe doet die shiva het nou qua drive ? Ik speel al 2 jaar met gitaristen met shiva's in een band maar ze gebruiken pedalen he, als je gewoon direct inprikt, wat voor crunch/drive heb je dan ? beetje heavy ? of wat minder heavy...

Zonder pedalen krijg ik er een drive uit die perfect is voor een stevige rocksound als ik m'n LP gebruik, maar alles zwaarder (metal) gaat ie niet trekken zonder pedaal. Als ik alleen speel mis ik soms wat laag bij slagstukjes, maar als ik met m'n band speel is daar geen sprake van en dat is waar deze versterker pas écht schijnt! Hij prikt enorm goed door de bandmix heen en voor dat laag hebben we natuurlijk een bassist hé :)


Gefeliciteerd. Ik heb vanavond een Shiva head gekocht

Waar laat jij je flightcase bouwen?


Ik heb 'm besteld bij casecompany.nl. Hele snelle service, want ik had 'm binnen 2 weken thuis staan!!

soup
8 augustus 2008, 20:08
zeer mooi!!!!!!

Dude
8 augustus 2008, 20:16
ik ben ook op zoek naar een case voor mn 2x12 combo, wat heb je ongeveer betaald als ik vragen mag ?

Soundscape
8 augustus 2008, 20:25
Mooie amp; gefeliciteerd! Een van de betere Bogners als ik sommige reviews mag geloven en ook nog eens aardig wat gain, maak ik uit jouw verhaal op.
Must resist gas...

Eko
8 augustus 2008, 20:58
Gave amp! Hopelijk heb je er jaren lol van en je publiek ook.

robert-gitarist
8 augustus 2008, 21:04
Onwijs mooie setup zeg, hele vette strat ook

En een dikke vette +1!!
Mooi hoor, vind die strat trouwens helemaal geweldig. :)

OldSkool
8 augustus 2008, 23:11
Vandaag maar weer eens wezen knutselen. Heb m'n pedaltrain leeggehaald en opnieuw ingericht met alleen het broodnodige. De T-rex zit in de loop van de Shiva en de rest staat ervoor. De Barber LTD gebruik ik als extra boost naast de boost op de Shiva en de Emma reeza-dinges voor een dikke rand op het cleane kanaal. Ik had hier eerder een OCD voor, maar die is helaas naar de eeuwige jachtvelden heengegaan en deze had ik nog liggen van mijn "H&K Puretone tijdperk". Doet het toch opvallend goed als lichte overdrive wat ik niet zo snel verwacht had aangezien ik 'm eerder als drive/lead gebruikte. Breed spectrum dus...

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IMG_0394.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IMG_0396.jpg


ik ben ook op zoek naar een case voor mn 2x12 combo, wat heb je ongeveer betaald als ik vragen mag ?

Dat mag je :D. Voor de case was ik € 250 kwijt, incl. verzenden. Dan krijg je een stolpcase op wielen met 10mm schuim aan de binnenkant.


En een dikke vette +1!!
Mooi hoor, vind die strat trouwens helemaal geweldig.

Je bent niet de enige die dat zegt :p. Elke gitarist die ik ken is er helemaal weg van. Het is ook mijn werkpaard zeg maar.

Jorikjet
9 augustus 2008, 10:14
oeh, nice zo'n shiva. hoe is de clean eigenlijk vergeleken met een fender twin?

JeroenSchaaf
9 augustus 2008, 12:10
Gefeliciteerd met je nieuwe amp! gaaf ding!

Meer foto's van je strat :)

robert-gitarist
9 augustus 2008, 12:27
Je bent niet de enige die dat zegt :p. Elke gitarist die ik ken is er helemaal weg van. Het is ook mijn werkpaard zeg maar.

Verbaasd me dan ook niets :D

Die kleur blauw en die combi met die slagplaat doet het gewoon onwijs goed, zeker als ie hier en daar nog wat butsjes en slijtage plekjes heeft. Ik vind hem prachtig. Heb je hem zo gelkocht of zo laten maken? Of is het door de jaren heen gekomen?

OldSkool
9 augustus 2008, 22:58
Verbaasd me dan ook niets :D

Die kleur blauw en die combi met die slagplaat doet het gewoon onwijs goed, zeker als ie hier en daar nog wat butsjes en slijtage plekjes heeft. Ik vind hem prachtig. Heb je hem zo gelkocht of zo laten maken? Of is het door de jaren heen gekomen?

Ik heb 'm "aged" in de winkel gekocht, maar er zijn onderhand wel wat beschadigingen bijgekomen en de slijtage plekken zijn hier en daar iets gegroeid.

En op verzoek van Joene :

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IMG_0403.jpg

http://i16.photobucket.com/albums/b35/Sangria84/IMG_0404.jpg