PDA

View Full Version : Opnemen van basgitaar met Line6 Pod XT



Bazzztard
6 augustus 2008, 21:13
Hallo allemaal,

Sinds een paar maanden ben ik in het bezit van een Line6 Pod Xt.. Hiemee record ik akoestisch en elektrisch en dat bevalt geweldig. Nu ben ik echter aan het nadenken over een aanschaf van een basgitaar. Heeft iemand echter ervaring met het recorden van baspartijen over de Line6 Pod XT (oftewel, NIET de Line6 Bass Pod XT, maar de 'gewone')...

Hopelijk hoor ik van één van jullie ervaringsdeskundigen!

MvG

Bastiaan

www.bastiaan77.nl

Ic3gl0vE
6 augustus 2008, 23:13
Basgitaar met de podXT werkt prima. De tube pre-amp (amp 1) met een 4x10 cab simulatie en wat compressie naar smaak, geeft een ok resultaat naar mijn mening. Ook bijvoorbeeld de bassman simulatie werkt prima.

Maar natuurlijk hangt het er van af wat je zoekt. Eventueel kun je altijd nog de bass expansion toevoegen aan de podXT. Met de huidige dollarkoers is die niet meer zo duur.

Bazzztard
8 augustus 2008, 08:41
Dankje man! Dit zijn nog eens reacties, en leker snel! Thanks! :)

harrie-beton
8 augustus 2008, 09:34
Er zit volgens mij standaard in een podxt een Fender Bassman maar de basspack is een goed idee als op wilt nemen met basgitaar. In de metal packs zit een oempf amp, "big bottom" - daar heb ik ook wel eens een bas doorgehaald.
Als je slim bent neem je 2 sporen, het droge bassignaal en het pod geluid, dan kun je aan re-amping doen :-)

Ic3gl0vE
8 augustus 2008, 14:51
In de classic uitbreiding zit een silverface bassman als ik het goed heb, die is ook mooi.

Probeer maar eens een basgitaar op je podXT. Het kost je misschien wat tijd, maar je kunt een prima resultaat behalen. De presets zijn ingesteld op gitaar en niet op bas, dus je moet wel een beetje aan de EQ knoppen draaien