PDA

View Full Version : Send kapot?



GhostofPerdition
6 augustus 2008, 19:03
Ik heb het vermoede dat de send van mijn versterker (Peavey 5150 combo) kapot is. Ik krijg namelijk zo gauw ik de 4 kabel methode van mijn boss GT-8 wil gebruiken geen output. Ik weet zeker dat het niet de Return is want ik kan mijn GT-8 wel gewoon aansluiten in de return zonder problemen.

Heeft iemand enig idee hoeveel het zou moeten kosten om dit te repareren (ik heb geen zin om afgezet te worden)?

ps. Zelf repareren is geen optie want ik heb wat elektronika betreft 5 linkerhanden.

caliban
6 augustus 2008, 19:08
Kan het ook niet de input van je boss zijn.

GhostofPerdition
6 augustus 2008, 19:14
nope, verder doet hij alles prima

caliban
6 augustus 2008, 19:18
Voor enkele pintjes wil ik hem wel doormeten.

Nocki
6 augustus 2008, 19:25
Staan je instellingen goed? het kan zijn dat er ergens een volume dicht staat... check het even door je fx loop aan te sluiten met een kabeltje en m in te schakelen. he kan makkelijk zijn dat er ergens iets dicht staat!

skabouter
6 augustus 2008, 19:29
als je loop tube buffered is (geen idee) kan het mss een kapot buisje zijn?

caliban
6 augustus 2008, 19:34
als je loop tube buffered is (geen idee) kan het mss een kapot buisje zijn?
Voor zover ik het schema van de 5150 ken is het inderdaad een lamp die buffert.

skabouter
6 augustus 2008, 19:43
checken in de manual dus! en check idd altijd alle combi`s en snoeren los/onafhankelijk van elkaar, dan weet je waar de fout inzit...heel vaak blijkt het iets anders te zijn dan je denkt.

GhostofPerdition
7 augustus 2008, 01:34
ok bedankt voor de snelle reacties :)

caliban
7 augustus 2008, 11:35
Is het al opgelost?

GhostofPerdition
17 augustus 2008, 20:22
Nope, ik heb nog wel een vraagje wat kan ik aan die bufferende buis doen?

caliban
17 augustus 2008, 21:44
Er een andere steken. Heb je reserve preamptubes?

GhostofPerdition
17 augustus 2008, 21:55
Nee helaas, maar het lijkt me sowieso wel een idee om ze allemaal te vervangen. Alle buizen zien er namelijk niet meer zo fris uit. Mocht hij het dan nog niet doen dan kan ik hem alsnog door laten meten....

Heeft er iemand een voorstel over welke buizen ik het beste kan gebruiken?
Er zitten nu 2 Mesaboogie 6l6GC STR420's in en 6 (stock) 12ax7's.

(Wat meteen een vraag met zich meebrengt: Ik heb op de site van thomann gekeken en daar gebruiken ze kleurcodes, rood, groen, geel en blauw, maar ik heb geen idee waar deze voor staan iemand enig idee?)

Sorry, maar ik heb weinig verstand van buizen en elektronika in het algemeen (maar dat hadden jullie waarschijnlijk wel door).

caliban
17 augustus 2008, 23:07
De preamptubes is eigenlijk redelijk simpel, ik weet niet wat aangeraden wordt voor 5150's, maar je moet sowieso eentje hebben die geselecteerd is om in V1 positie te kunnen zitten, en een gebalanceerde voor de fasedraaier. Verder kan je vier gewone ECC83's gebruiken of indien je achter minder gain gaat (begrijpelijk voor een 5150) kan je misschien experimenteren met ECC81 en ECC82.
Ik denk dat je amp een fixed bias heeft dus je kan normaal gewoon op de kleurcode afgaan.
Als ik jou was zou ik eens bij tonefactory kijken, daar heb ik de buizen gehaald om mijn amp mee te retuben. Stel hen de vraag in verband met welke kleurcode je best neemt.
Net even opgezocht op eurotubes en daar zegt men dat de 5150 head te koud zou gebiassed zijn, en een bias mod kan gebruiken, terwijl de combo dit niet zou nodig hebben.
Que merk van buizen heb ik tot nu toe heel goeie ervaring met JJ, en voor in de preamp vind ik tungsol ook wel iets hebben (naar mijn mening een vuilere gain).

GhostofPerdition
17 augustus 2008, 23:58
Bedankt voor alle informatie, ik heb even rondgesnuffeld en ik heb nu al een paar keer deze combinatie gezien:

2x JJ 6L6

v1 & v2 - Tung Sol 12ax7 ECC83
de rest Shuguang 12ax7B ECC83

Iemand nog op of aanmerkingen?

caliban
18 augustus 2008, 00:03
Bedankt voor alle informatie, ik heb even rondgesnuffeld en ik heb nu al een paar keer deze combinatie gezien:

2x JJ 6L6

v1 & v2 - Tung Sol 12ax7 ECC83
de rest Shuguang 12ax7B ECC83

Iemand nog op of aanmerkingen?
Lijkt me wel een goede combinatie, check ook zeker eurotubes, die kerel heeft redelijk wat ervaring met 5150 denk ik. Als je amp wat scherp klinkt, is JJ in de preamp zeker een aanrader. Bijvoorbeeld in de plaats van die vier shuguangs.