PDA

View Full Version : harley benton ga5 crapp



guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 18:48
hey mensen van het goede leven ,
iki wilde het even over de harley button hebben{tja buizen gek en voor thuis bla blab bla je kent het wel}, want meer is het niet volgens mij. Ik heb dus nu een tijdje ook een harley benton, nou kan niet anders zeggen dat het een prul is. Zijn er mensen die mijn ervaringen delen ,of heb ik dat alleen ?????? Ik speel meestal blues, mischiens zijn er mensen met andere genres die er anders over denken, maar kan me niet voorstellen, maar toch even shecken zal ik maar zeggen je weet maar nooit????????
greetzz rob

skabouter
6 augustus 2008, 18:53
ik heb veel mensen er erg positief over gehoord, maar je moet natuurlijk ook de prijs en specs in beschouwing nemen...............voor de 1 iets leuks, voor de ander een prul....

Jan Buurman
6 augustus 2008, 19:06
Waarom vindt je het een prul???

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 19:07
Ik heb er eens over gejengeld met een telecaster, en dat klonk lang niet verkeerd hoor.

caliban
6 augustus 2008, 19:13
Ik vind het wat kort door de bocht, die dingen kosten echt niks hè. Wat zijn je klachten.

DeiDRagonas
6 augustus 2008, 19:37
Ik heb hem ook getest... Vond t ook vrij slecht eerlijk gezegd... Veel te onnatuurlijke break-up, geen mooie crunch.. Wollige ruisbak vond ik het in vergelijk met bijv de Fender BJ (weet ik, is n andere prijsklasse, maar even ter illustratie).

Ondanks dat een amp mss dan niks kost, moet t geluid wel goed genoeg zijn natuurlijk.. Mijn ouders net zo.. Die kopen altijd goedkope ontbijtkoek die later nog niet voor een kwart opgegeten is en weggegooid wordt. Als ze dan de iets duurdere ontbijtkoek zouden kopen eten ze hem echt helemaal op (tuurlijk, ding is vet lekker..). Maaaar TOCH elke week weer die goedkope ontbijtkoek kopen "want die duurdere.. is ehm.. duurder"!!! :o (En nee.. Ik woon al laaang niet meer thuis gelukkig!)

Zelfde idee met die HB.. Ok, ding kost niks.. Maar als ie dan vervolgens in een kelder staat weg te roesten omdat t nooit gebruikt wordt is het toch duur besteed geld. Dat was voor mij de reden om er ver vanaf te blijven.

Heb ik wel een kanttekening.. Want met welke gitaar heeft de topicstarter deze amp eigenlijk geprobeerd? Met mijn Gibson Les Paul was het dikke stront door een veel te dunne pijp. Maar ik vond hem wel direct een stuk beter in combinatie met een strat achtige gitaar *barf ;)* met single coils. En dan liefst je volume iets dicht ook nog. Maar dan nog zou t dingetje ongebruikt bij mij in huis staan.

Grt Roy.

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 19:44
de klachten : droog en kaal geluid hoe je hem ook instelt. Als je hem lang (een uurtje} op een redelijk volume gebruikt word het hele geluid zompig en wazig, tja ik weet het klinkt vaag. Maar hey...... probeer maar eens een geluid uit te leggen, toch maar weer de blues junior gepakt deze week super monster al zeg ik het zelf,
greetzz robert




ghehe ja tuurlijk speel op strat met van zant true vintage plus coils

caliban
6 augustus 2008, 19:46
de klachten : droog en kaal geluid hoe je hem ook instelt. Als je hem lang (een uurtje} op een redelijk volume gebruikt word het hele geluid zompig en wazig, tja ik weet het klinkt vaag. Maar hey...... probeer maar eens een geluid uit te leggen, toch maar weer de blues junior gepakt deze week super monster al zeg ik het zelf,
greetzz robert
Waarom heb je hem dan gekocht, versierd door de belachelijke prijs :). Best te begrijpen dan.

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 19:50
Waarom heb je hem dan gekocht, versierd door de belachelijke prijs :). Best te begrijpen dan.

tja zoiets ja ghehehe, hmmmmm tja goed klote als je het zo zegt zeg!!!!

DeiDRagonas
6 augustus 2008, 19:54
Nah.. Als je een Blues Junior hebt staan en je koopt een HB is het goed voor je dat je ff met je neus op de feiten wordt gedrukt.. lol.. Zie het als de Fender BJ's manier om te zeggen.. "Fuck jou bitch met je Harley Benton crap.."
:cheerup:

Dusss... Nu snel dat ding op marktplaats en je BJ weer een centraal plekje in huis geven. En lief ervoor zijn heh!

Grt R

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 19:54
Ik vind die Blues Junior anders ook best wel dozig klinken..

DeiDRagonas
6 augustus 2008, 19:56
Ik vind die Blues Junior anders ook best wel dozig klinken..

Of t je smaak is is een andere discussie, maar een feit is dat die HB een luciferdoosje is in vehouding met de BJ. Toch?

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 19:57
Weet ik niet.. Die klinkt best wel als een VJ toch? Ik hoorde pas iemand over een Epi VJ spelen met een 2x12 en dat klonk zó veel betere dan zo'n Blues Junior.

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 19:58
Nah.. Als je een Blues Junior hebt staan en je koopt een HB is het goed voor je dat je ff met je neus op de feiten wordt gedrukt.. lol.. Zie het als de Fender BJ's manier om te zeggen.. "Fuck jou bitch met je Harley Benton crap.."
:cheerup:

Dusss... Nu snel dat ding op marktplaats en je BJ weer een centraal plekje in huis geven. En lief ervoor zijn heh!

Grt R
hahahahahahhahaha yeah dude al weer gedaan

DeiDRagonas
6 augustus 2008, 20:01
Weet ik niet.. Die klinkt best wel als een VJ toch? Ik hoorde pas iemand over een Epi VJ spelen met een 2x12 en dat klonk zó veel betere dan zo'n Blues Junior.

VJ heb ik niet met een cab getest, alleen de combo.. En voor mij was de BJ veruit de betere. Heb zeer veel getest in de prijsklasse t/m zo'n 700 a 800 eu.. En nadat ik de BJ hoorde was ik er wel uit. Verkoos hem ook boven de Fender Hotrod deluxe trouwens. Voor mij geen vergelijk met die VJ (irritante schelle frequenties) en HB (zie eerdere post) in elk geval.

R

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 20:01
Ik vind die Blues Junior anders ook best wel dozig klinken..

hmmm tja ja en nee maar ik snap wat je bedoeld ligt een beetje hoe je je knopjes zet moet ik zeggen maar zeker wel soms best boxy

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 20:04
Weet ik niet.. Die klinkt best wel als een VJ toch? Ik hoorde pas iemand over een Epi VJ spelen met een 2x12 en dat klonk zó veel betere dan zo'n Blues Junior.

dan moet ie echt toch wel stuk zijn geweest zeg man een bj en een hb dude

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 20:06
VJ heb ik niet met een cab getest, alleen de combo.. En voor mij was de BJ veruit de betere. Heb zeer veel getest in de prijsklasse t/m zo'n 700 a 800 eu.. En nadat ik de BJ hoorde was ik er wel uit. Verkoos hem ook boven de Fender Hotrod deluxe trouwens. Voor mij geen vergelijk met die VJ (irritante schelle frequenties) en HB (zie eerdere post) in elk geval.

R
had hier voor heel kort de blues deluxe van de hot rot series, neh geef mij maar de BJ. Je kan er altij nog een mic voor gooien power zat

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 20:06
Ik heb het over de Epiphone Valve Junior. En de Blues Junior('s) die ik heb gehoord zullen niet stuk geweest zijn, aangezien het eer niet 1 maar, meerder waren.

guitarfreakrobert
6 augustus 2008, 20:08
Ik heb het over de Epiphone Valve Junior. En de Blues Junior('s) die ik heb gehoord zullen niet stuk geweest zijn, aangezien het eer niet 1 maar, meerder waren.

epi valve nooit gehoord dus ok kan ik niets van zeggen

DeiDRagonas
6 augustus 2008, 20:14
Ik heb het over de Epiphone Valve Junior. En de Blues Junior('s) die ik heb gehoord zullen niet stuk geweest zijn, aangezien het eer niet 1 maar, meerder waren.

Kan ook best toch dat je de VJ gewoon beter vind. Wat betreft dat dozige van de BJ heb je wel enigszins gelijk en dit moet je maar net leuk vinden... Ik gebruik hem altijd in combinatie met een 1x12 inch Marshall valvestate of AVT series combo. Da's ook niet voor niks... Hoewel de BJ altijd iets harder staat geeft dat net dat iets diepere geluid.. Klinkt allemaal net wat "groter" en steviger dan.

Bij jams gebruik ik enkel de BJ en da's ook erg goed vind ik. Past goed bij mn humbuckers (heb geen gitaren met single coils!).

Maar Joene vond de VJ ook redelijk goed geloof ik. Weet niet zeker of ie hem ook beter vond als de BJ eigenlijk.

R

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 20:17
Opzich klinkt natuurlijk een 2x12 setup beter dan een 1x10. Is nogal logisch. Maar het zal ook wel aan smaak liggen, natuurlijk.

BamBuFan1
6 augustus 2008, 20:21
hey mensen van het goede leven ,
iki wilde het even over de harley button hebben{tja buizen gek en voor thuis bla blab bla je kent het wel}, want meer is het niet volgens mij. Ik heb dus nu een tijdje ook een harley benton, nou kan niet anders zeggen dat het een prul is. Zijn er mensen die mijn ervaringen delen ,of heb ik dat alleen ?????? Ik speel meestal blues, mischiens zijn er mensen met andere genres die er anders over denken, maar kan me niet voorstellen, maar toch even shecken zal ik maar zeggen je weet maar nooit????????
greetzz rob

Het is ook absoluut een prul! Gauw wegdoen! Ik geef je d'r 5 tientjes voor (de soldeerbout staat al aan)...

DeiDRagonas
6 augustus 2008, 20:23
Opzich klinkt natuurlijk een 2x12 setup beter dan een 1x10. Is nogal logisch. Maar het zal ook wel aan smaak liggen, natuurlijk.

Blues Junior is 1x12 inch....

Luke-wannabe
6 augustus 2008, 20:50
Ooh :D Waar zou het dan door komen dat -ie wat boxy klinkt?

GeofJackon
6 augustus 2008, 20:55
De speaker is inderdaad niet veel waard. Maar als je hem op een degelijke 1*12 hangt klinkt ie heel goed. Ik speel met een metal muff ervoor en dat gaat zeer goed. Die standaard 12ax7 is wel prul(microfonisch) maar k heb ze nog niet vervangen. JJ zouden goede vervangers zijn voor de standaard buizen

caliban
6 augustus 2008, 21:01
Het is ook absoluut een prul! Gauw wegdoen! Ik geef je d'r 5 tientjes voor (de soldeerbout staat al aan)...
Lijkt me ook een leuke modbak, hoe hard lijkt het schema op de VJ.

BamBuFan1
6 augustus 2008, 21:08
De speaker is inderdaad niet veel waard. Maar als je hem op een degelijke 1*12 hangt klinkt ie heel goed. Ik speel met een metal muff ervoor en dat gaat zeer goed. Die standaard 12ax7 is wel prul(microfonisch) maar k heb ze nog niet vervangen. JJ zouden goede vervangers zijn voor de standaard buizen

De standaard speaker klinkt inderdaad niet geweldig (dit wordt trouwens wel een stuk beter na een aantal weken flink raggen). Voor serieuze opnamen enz zou ik inderdaad een box met een 12" speaker gebruiken.

De standaardbuizen kun je inderdaad beter meteen vervangen door wat beters (ik heb zelf ook JJ's erin zitten. En dan heb al een heel leuke oefenversterker voor nauwelijks €100.

De lol van het ding is dat het voor weinig geld een stuk verbeterd kan worden, en dan wordt het ineens een prima ding voor schandalig weinig.

Ik heb er nu al een tijd mee zitten tweaken (vooral componenten op de printplaat vervangen) en hij begint nu al echt 'mijn' geluid te krijgen. Binnenkort maar eens aan de gang met een variabele voltage regelaar, waarna ik hopelijk ook op lage volumes al crunch kan krijgen...

BamBuFan1
6 augustus 2008, 21:14
Lijkt me ook een leuke modbak, hoe hard lijkt het schema op de VJ.

Vrij hard. Het is gewoon een Valve jr (versie 2 pcb) met een extra potmeter voor de (belabberde) toonregelaar.

hugo123
29 augustus 2008, 14:40
Sorry voor de bump, maar ik wil een klein buizentopje kopen om boven mijn cobo te zetten gewoon voor de lol. Maar ik schik hier toch wel van, en er is geen wezelijk verschil tussen de GA5 en de VJ?

TimmU
29 augustus 2008, 15:00
ik vind het best geinige dingen, en voor thuis hoef ik toch geen tone heaven te hebben, zit eraan te denken om ook maar is zo'n bakske te bestellen.

BamBuFan1
29 augustus 2008, 16:39
Sorry voor de bump, maar ik wil een klein buizentopje kopen om boven mijn cobo te zetten gewoon voor de lol. Maar ik schik hier toch wel van, en er is geen wezelijk verschil tussen de GA5 en de VJ?

1 potmeter en iets van drie weerstanden...