PDA

View Full Version : Fender Baja



keessie
6 augustus 2008, 17:48
Beste gitaristen zijn er mensen die ervaring hebben met de baja.?
heb nu een London City Comet (waar ik best tevreden mee ben) maar wil weer eens wat anders wil toch eens een Fender hebben.
Maar om nou meteen een Amerikaan tekopen gaat mij net even boven mij butget .
Mij vraag is als ik een Baja aanschaf ben ik beter uit dan de London City??????
of kan ik beter echt door sparen voor een Amerikaan???(hoor toch veel goeden berichten over de Baja) brandt maar los groetjes kees

Kim Wilson
6 augustus 2008, 17:52
Zoekfunctie al geprobeerd? ;)

Ik heb de Baja, en vond hem beter dan de USA Standard, die 400 euro duurder was. De term USA zegt niet alles.

Ga anders eens bij de muziekzaak een paar verschillende Tele's proberen, dan kun je voor jezelf uitmaken of het die extra euro's waard is. Ik vind van niet.

Tupelo
6 augustus 2008, 17:54
De term USA zegt niet alles.United States of America toch..? Waarom eigenlijk niet USOA..?

Soundscape
6 augustus 2008, 18:33
De Baja moet je in ieder geval proberen. Deze Tele heeft veel mogelijkheden en is gewoonweg een goede gitaar. De Fender USA gitaren zijn over het algemeen best goed, dus het is een kwestie van persoonlijke voorkeur (en kwaliteit van de exemplaren die je treft) welke het wordt. De '52 reissue USA Tele vind ik erg fijn, maar die is wel een heel stuk duurder dan de Baja. Qua prijs - kwaliteit verhouding is de Baja gewoon een heel goede koop.

Edit: en zoals al aangegeven, even hier op het forum zoeken. Er is al veel gepost over de Baja.

MarkV
6 augustus 2008, 18:39
Baja is een prima Tele en zeker een opwaardering. Goede pickups en een lekkere hals, maar moet je wel van houden. Voor de rest gewoon een degelijke Tele.

Ik vond wel dat er grote verschillen zitten tussen de Baja's: sommige zijn ronduit slecht afgewerkt en tussen andere zit juist weer extreme gewichtverschillen.

keessie
6 augustus 2008, 18:55
Ja heb ook wel wat gelezen hoor ,maar het gaat er mij ook om of ik er op voor uit ga tegen over de london city en of er heel veel verschil tussen usa en de mexicaan zit

keessie
6 augustus 2008, 18:57
Baja is een prima Tele en zeker een opwaardering. Goede pickups en een lekkere hals, maar moet je wel van houden. Voor de rest gewoon een degelijke Tele.

Ik vond wel dat er grote verschillen zitten tussen de Baja's: sommige zijn ronduit slecht afgewerkt en tussen andere zit juist weer extreme gewichtverschillen.
Ik speel veel Rock and roll Stones dat soort muziek .
maar zie dat jij de jouwe verkoopt?

MarkV
6 augustus 2008, 19:16
Ik speel veel Rock and roll Stones dat soort muziek .
maar zie dat jij de jouwe verkoopt?
Voor Stones heb je eigenlijk een humbucker in de nek nodig natuurlijk. Maar in het algemeen kan dat altijd prima op een Baja. 'Standje 4' van het S1 systeem geeft meer output dan gewoonlijk (beide elementen) en dat werkt prima. De rest van de standen vind ik zelf onzin (dus 1,2,3 en 4 zijn ok, maar met de S1 ingedrukt is m.i. weinig bruikbaar)

Ik verkoop de mijne, maar dat heeft met de hals te maken, niet met de gitaar an sich. Voor de rest een prima gitaar, maar kan niet wennen aan de hals.

Voor meer info moet je maar even pm-en, anders wordt het zo'n spam..

Mr.Fingers
6 augustus 2008, 19:21
zet er een hals van een "classic '60" op, die hebben een dunnere C-shape, ipv een V-shape, zoals er standaard op zit. Zo'n hals kost je geen drol, aangezien je die andere gewoon verkoopt.

MarkV
6 augustus 2008, 19:22
zet er een hals van een "classic '60" op, die hebben een dunnere C-shape, ipv een V-shape, zoals er standaard op zit. Zo'n hals kost je geen drol, aangezien je die andere gewoon verkoopt.

Ik heb een andere Tele hier die ik prima vind, dus die hou ik gewoon. Daarvan hoef ik alleen 1 element te vervangen en dan ben ik helemaal happy.

keessie
6 augustus 2008, 21:01
Voor Stones heb je eigenlijk een humbucker in de nek nodig natuurlijk. Maar in het algemeen kan dat altijd prima op een Baja. 'Standje 4' van het S1 systeem geeft meer output dan gewoonlijk (beide elementen) en dat werkt prima. De rest van de standen vind ik zelf onzin (dus 1,2,3 en 4 zijn ok, maar met de S1 ingedrukt is m.i. weinig bruikbaar)

Ik verkoop de mijne, maar dat heeft met de hals te maken, niet met de gitaar an sich. Voor de rest een prima gitaar, maar kan niet wennen aan de hals.

Voor meer info moet je maar even pm-en, anders wordt het zo'n spam..Speel meer rock and roll rocka billy maar is de nek dikker dan de c hals ??

MarkV
6 augustus 2008, 21:15
Speel meer rock and roll rocka billy maar is de nek dikker dan de c hals ??

Ja, het is een 'soft V' volgens Fender. Stuk dikker dan je gemiddelde C.

Gothra
6 augustus 2008, 21:28
United States of America toch..? Waarom eigenlijk niet USOA..?

Is dit serieus? Zo ja, je zegt het zelf al.

Blend
6 augustus 2008, 22:53
United States of America toch..? Waarom eigenlijk niet USOA..?

voegwoorden worden in namen en aanduidingen nooit afgekort.

Stefan. Ptzl
6 augustus 2008, 23:00
Kopen die Baja!!! Prachtpaardje!

Kim Wilson
7 augustus 2008, 08:51
Ja heb ook wel wat gelezen hoor ,maar het gaat er mij ook om of ik er op voor uit ga tegen over de london city en of er heel veel verschil tussen usa en de mexicaan zit
Je gaat er zeker op vooruit t.o.v. een London City. En of er veel verschil zit tussen de Baja en een USA ligt aan je budget. De Standard USA (€1000) vond ik minder dan de Baja (€620). De USA Vintage '52 vond ik wél beter, maar die kost dan ook €1650. De Mexicaanse Standard vond ik echt helemaal niks.

MarkV
7 augustus 2008, 09:13
De Mexicaanse Standard vond ik echt helemaal niks.
+1 Die LC is beter dan een standaard Mex, zelfs sommige Squiers zijn dan nog beter. Alhoewel er ook hier positieve en negatieve gevallen tussen zitten.

beruk
7 augustus 2008, 09:22
+1 Die LC is beter dan een standaard Mex, zelfs sommige Squiers zijn dan nog beter. Alhoewel er ook hier positieve en negatieve gevallen tussen zitten.
bij mij thuis bijvoorbeeld, maar ja die keramische elementen hè.....

Kim Wilson
7 augustus 2008, 09:26
De Mex Std is niet slechter vanwege de elementen, hoor. Het zijn ook onversterkt al dooie planken. Toen ik ben wezen testen, heb ik eerst een selectie gemaakt door onversterkt te spelen. Daar viel die Standard MIM eigenlijk gelijk al af. We hebben hem wel meegenomen in het testhok en aangesloten, maar dat veranderde niks. Ook versterkt kwam er geen karakter in.

De klank en het karakter van een gitaar kun je IMO al onversterkt horen. Je pickups versterken het karakter. Shit in = shit out.

TimmU
7 augustus 2008, 10:47
Staar je niet blind op merken. Toen ik wat Tele's aan het testen was, vond ik de Blade Telecaster veeeeeel beter dan een Baja. Ik kon niets met die Baja, heel apart.

Kim Wilson
7 augustus 2008, 10:51
Ik heb de Blade ook getest. Goeie gitaar, maar dat ding had zo belachelijk veel output, daar kon ík dan weer niks mee. Maar dat valt volgens mij ook bij te regelen. Er zit namelijk een actief systeem in, en als die gitaar terug te draaien was qua output, zou het misschien een heel aardige gitaar zijn geweest.

keessie
7 augustus 2008, 16:53
Oke jongens bedankt voor jullie reactie's gaat het eens op een rijtje zetten groetjes kees

blademan
12 augustus 2008, 16:37
de mijne is ook te koop, ik vind het echt hele fijne gitaren, maar ik moet financiele ruimte maken voor een nieuwe gitaar, helaas